Jump to content

Prosjekt: beach craft stålbåt


Superkul

Recommended Posts

jeg har røyka en fredspipe :wflag: og lurer på hvordan motor du har i båten. er det 13 på toppfart du har skrevet? den må vel være steike tung denne båten her. forøvrig en griseflott tråd å følge med på. og stilig båt , som de fleste vil være misunnelig over..

dummeste jeg har hørt. Ikke OT-moderator.

Link to post
Share on other sites

takk for det hifo -hyggelig- ja vi har vært heldige med den - hadde aldri gått for en stålbåt i utgangspunktet men det er bestekameraten til svigerfar som har byggd den og vi fikk den veeeeeldig gunstig + tidenes beste salg av 28 sandviken vi hadde - og ja vi også falt for helheten - det er utrolig god plass i den - med kombinasjonen stort dekk bak og full høyde under var den helmaks

den veier 14 t og det sitter en volvo 70 b turbo intercooler - en god gammel trygg klomp, som ble totaloverhalt når båten var ny dvs i 97

1300 driftstimer sia - tror det er ca 240 hk - går ikke fort men går billig og veldig stille , masjer på 12-1300 i 7-8 knop

hvis jeg skrev 13 knop på maks så er vel det i beste mulig kår - og nedoverbakke - hjemmlëngsel og kjøttkaker til middag

Link to post
Share on other sites

fillern også regnvær i dag og jeg som skulle slipe akterdekk :sad:

og sette opp bord og stoler - æsj

 

 

i304061698_56584_4.jpg

 

 

 

 

i304061700_68132_4.jpg

 

 

håper det blir fint og ikke minst digg å sitta i

 

Hvor har du kjøpt de fine møblene?


"Det hender ikke ofte, men kan dog slumpe - at nogen har til ansigt der andre har til rumpe"

Link to post
Share on other sites

Svart (redigert)

di handla jeg på jysk - billig var di og, trur det var i underkant av 3500 for 4 stoler og inkl puter - får håpe di holder en stund

måtte bytte en stol i dag - den knakk når du passerte :lol::lol::lol:

eneste jeg ikke likte var fargen på di - er brukt no slags farga olje på hardwooden - og ja jeg er miljøbevisst selv om jeg syntes teak er finest

du så vel hele dekket der oppe når du passerte :smiley:

 

 

i dag har jeg fått sparkla slipt og malt litt her og der - må få tatt med kamera for mob døde på kamerabiten

 

jeg fikk med et par bilder alikevel - kommer straks

Redigert av Jarle B (see edit history)
Link to post
Share on other sites

takk takk - morro når man tar i et skippertak når det går fremover

tenkte skuta skulle være ferdig utvendig til 17 mai - da blir vi på aktern og slenger beina på bordet oooooooooooooooooooops av med fotøyet :giggle::saint:

i mrg blir det mere sparkling + maling

min bedre halvdel kjøpte nye led lanterner i dag så da blir det morrojobbing :cool:

Link to post
Share on other sites

i304215392_77517_4.jpg

i dag var det nye led lanterner og mere maling etc - måtte kjøpe nye holdere i hvitt - kunne ikke ha sort nå :eek:

 

i304215233_60014_4.jpg

fant ut at reg nr skulle vekk - lanternene satt slik på sia at jeg var i tvil om di satt lovlig pga rekkverket så jeg flyttet di nye opp og forover så di garantert synes i den vinkelen di skal

 

i304215391_81279_4.jpg

det medførte innearbe også - måtte rive opp skinntrekket inne og skjære "vei" i isolasjonen til ledninga

 

i304215234_52900_4.jpg

slik blei det etter sparklin og maling - syntes det ble cleanere og finere uten reg nr

 

i304215235_19626_4.jpg

igår fikk jeg malt litt bakpå badebrygga også

 

i304215236_89514_4.jpg

nå begynner det å flaske seg utvendig og hjemme skriker huset etter mere hjelp - har lånt stillase av et vennepar så nå må jeg ta et par dager på veggen :nonod::lipseal:

Link to post
Share on other sites

hvis man har rulla og malt litt så skal man ganske nære for å se det - supert og kunne flikke litt i stedet for sprøyting etc - blankt blir det og :smiley:

nå er det vertfall bare morrojobbing igjen - male og pynte er halvparten av båtmorroa - hadde jeg kjøpt meg en ny plastbåt hadde jeg fått dillerium - må ha noe å tusle med :saint:

Link to post
Share on other sites

Svart (redigert)

har vært mye diskutert hjemme her og av andre - skal male sidene (blå) og lurer på om vi skal prøve å matche mørkeblå som er på trekket til flybridgen

eller som di fleste andre mener - behold den lysere blå - har blitt veldig usikker ...................... noen forslag/meninger ???

 

i303895997_54028_4.jpg

 

driver og prøver å finne ut hvordan jeg får duken rundt akterdekk mørkere som den oppe også hmmmmm

 

i303896350_70964_4.jpg

denne ble vertfall for mørk

Redigert av Jarle B (see edit history)
Link to post
Share on other sites

jepp - alt det hvite skal få være hvitt - udiskuterbart :cool:

det er bare snakk om det lyseblå som jeg vurderer mørkere

noen mente den mørke blå som jeg hadde på skaden var cool - så nyere ut likksom men jeg har bestemt at det blir enten lik oppå trekket på flygern eller den som er fra før inkl pyntestripa underst på flygern- heller mot den lik duken/flygern foreløpig

eneste som taler for lyse blåe er at det syntes mindre drit og møkk på den

Link to post
Share on other sites

Hei!

 

Syns du skal gå for den mørke, men det er vel en smakssak. Jeg har akkurat tatt en ansiktsløftning på min stålkladd i vår, og jeg havna på mørk blå stripe. Heter visst Stahlblau.

 

Ellers må jeg si meg enig med andre her som har sagt at du har gjort en kjempejobb på båten. Artig å følge med.

 

God 17 mai på båten, og lykke til videre.

 

MVH

Halvor

Link to post
Share on other sites

i dag brukte jeg svamp med innpregnering med farge i på duken rundt akterdekket

og det ble dritbra - skal prøve å få tak i en flaske til og ta et "strøk" til - ble mye mørkere og nærmere kallesjen på flygern

 

i304248397_54389_4.jpg

her er med farge.........

 

i304215234_69416_4.jpg

her er før

 

fikk forsterket lokket på kassa til stola i dag - limte/skrudde ei 9mm plate på undersia så da er det total 18mm-burde holde til raua mi :giggle:

 

i304248398_25648_4.jpg

 

i304248399_64628_4.jpg

da var begge stola på plass - :cool:

Link to post
Share on other sites

det blir kjempe fint :flag:

mit navn er Thomas Fure Hansen. er 17år

og har fått meg et ålesund bygg. altså en trebåt på 30 fot.

jeg har en kjærste som er ivrig i oppussing av båten så dette blir fnt.

send meg en IM eller en e-post på: thomasfure_125@hotmail.com

Link to post
Share on other sites

så sant så sant - er nok annet å tusle med og vi må begynne å bruke den også :yesnod:

har igjen litt på skapet jeg lagde baki

må ordne ankervinsjen - driver å planlegger baugvinsj og vurderer fjærnkontroll til begge

skal lage en "tv benk" med elektrisk heis - har kjøpt heisen

må male mere bla blåe stripa

få piska min bedre halvdel til å sy ferdig resten av gardina

mere kommer fortløpende

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...