Jump to content

Frydenbø Sabb Motor, ein leverandør ekte båtfolk må halda seg unna


PandaPP

Recommended Posts

Eg gjorde den tabben, å kjøpe ein Iveco Cursor (500 hk)motor frå Frydenbø Sabb Motor i 2004, som skulle leverast i september same år. Motoren er nok ikkje dårligare enn andre motorar, men den mangel på kundebehandling og useriøsiteten leiinga i Frydenbø Sabb Motor har vist og framleis praktiserer, gjer at eg har valt å gå ut med saka for å åtvare alle mot å gjere same feil som eg sjølv har gjort!

Alt tullet, bortforklaringane, usannhetande som fulgte før motoren til slutt vart levert i slutten på november-04.. burde fått meg til å trekke meg frå kjøpet. Om eg hadde måtta betalt, for å komme meg ut av kontrakten, hadde det vært MYKJE billigare og ikkje minst mykje behageligare enn det som skulle komme!!!

Eit eksempel på problem, allereie den gangen: Sabb Motor skulle levere Auto Cad teikning på motoren til NB Marine, slik at dei kunne plassere og støype motorfundament i båten min. Teikninga vart levert og NB Marine ”plasserte” motoren i båten i Auto Cad programmet på PC`en. Då dei ”plasserte” motoren der den burde stå plassert i båten, ”gjekk” bunnpanna i gjennom skroget i båten!!? Dermed måtte motoren flyttast fram i motorrommet og opp, slik at den kom ut av ”linja” til propellakslingen. NB Marine støypte motorfundament slik at det, iflg teikninga, skulle være ein teoretisk klaring på 12 mm mellom bunnpanne og innvendig skrog.

Eg måtte bestille ein spesiell aksling for installasjonen, som tålte vinkel avviket. (type universalaksling) Vel og bra.. trudde eg. Motoren vart levert hjå NB Marine, 2 ½ mnd etter lova levering dato og satt i båten. Det var då 12 cm klaring mellom bunnpanne og innvendig skrog.!!??

Kontroll måling viste at NB Marine hadde støypt motorfundament korrekt. Ved kontroll måling av motoren, viste det seg at teikningane ikkje stemte overens med motoren.

Seinare innrømte Frydenbø Sabb Motor at dei hadde gitt meg teikningane av ein utgått modell.

Eg forlanga då sjølvsagt at dei måtte ta kostnaden med å støypa nye fundament, slik at motoren kunne ”komme tilbake” i linja til propell akslingen.

Dette nekta Frydenbø Sabb Motor, fordi det var mitt ansvar å kvalitetssikre teikningane som eg hadde fått av dei!!?? Etter deira meining, er det altså kunden sitt ansvar å kvalitetssikre teknisk informasjon som dei, importøren, leverer ut!!

Etter mykje krangling gjekk dei med på å dekke ca. halvparten.

Ca.1 månad etterpå, før motoren var starta opp, viste motoren teikn på rustangrep!!!

Det innleia ein 3 års kamp mot Frydenbø Sabb Motor, der eg har ”slept” dei ”på stive hjul” mot ei rettssak i august 2008.

Eg vil i tida framover leggje ut resten av historia! Det kan bli mange innlegg for siste ord er framleis ikkje sagt på tross av rettssak. Årsaka til at eg vel å gå ut på nettet med historien min, er at det eg har gjennomgått, unner eg ikkje min verste fiende!

Det skal ikkje være rom for slike useriøse folk/bedrifter i lystbåt markedet!!

Link to post
Share on other sites

Det var en særdeles lei historie...men det er tydelig at dette i utgangspunktet gjaldt Sabb Motor, og ikke etter oppkjøpet av Sabb Motor...nå Frydenbø? Eller ble det vanskeligere etter overtakelsen? Jeg kjenner meg ikke igjen i din beskrivelse av firmaet.

 

Jeg for min del var svært godt fornøyd med Sabb Motor. Men, det kan virke som om Frydenbø's policy har en negativ påvirkning på de ansatte...men, det kan meget godt være at dette ikke er tilfelle likevel.

 

I 2007 var jeg som sagt meget godt fornøyd med de som fronter firmaet.

 

I dagens marked skal det ikke så mye til å velte et firma, dersom de får mye negativ omtale.

Redigert av nimbuster (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Uansett om det er rett eller galt, det er ikke første gang vi leser og hører negativt om Frydenbø.

Dette er ikke bra, de bør ta kundene mer seriøst enn dette, spesielt sånn som markedet er nå. De leverandørene som ikke skikker seg i dagens marked varer ikke lenge. Oppfordring til Frydenbø, hvis de er inne på disse sidene, kjenner de seg sikkert igjen. Kom i dialog, få orden på sakene, unngå å komme i en klemme som dette, vi båtfolk har bruk for de leverandørene som er på markedet.

Det er bare de beste som overlever nå i disse tidene, og de blir best også i oppgangstider og da har de monopl.

Link to post
Share on other sites

Ledelsen i Frydenbø Sabb Motor er ikkje ukjendt med min oppfatning av deiras manglande kundebehandling og seriøsitet.

Eg har ikkje behov for å navngi personar, så det skal ikkje bli eit problem.

For dei som vil veta namnet mitt: http://www.baatmagasinet.no/baatweb/cms.ns...12573940002A5C3

 

Ledelsen i Frydenbø Sabb Motor vil ha mail frå meg når han åpner Innboksen mandag morgon.

Link to post
Share on other sites

Det er fint at noen tør å dele sine negative erfaringer med bedrifter og leverandører innen lystbåtbransjen, i dette tilfellet Frydenbø Sabb Motor AS. Og det er bra at man beskriver problemer med motorer enten de heter Volvo Penta, Yanmar, Sabb Iveco osv. Men det er alltid minst 3 sider av en sak; min, din og den rette siden.

 

For øvrig er Frydenbø Sabb Motor AS en av de ledende aktørene innen leveranser av livbåtmotorer på verdensbasis.

 

Her er en annen tråd fra båtplassen på batmagasinet.no som omhandler problemer med en Iveco kjøpt fra en båtprodusent, men levert fra den gang Sabb Motor AS(fra 2008 Frydenbø Sabb Motor AS, men Sabb Motor kom i eie hos Frydenbøgruppen i 2006):

 

Problem med garanti på SABB IVECO motor

Link to post
Share on other sites

Hva ble det til med den saken da sotra? Finnes det linker?

 

Hvis dette er en gammel sak, hvor dom har falt...hvorfor grave i denne nå?

 

På den annen side vet jeg at Sabb har hatt et par motorer hvor det utviklet seg overflaterust...under lakken. Sabb Motor har bekostet ut/inn motor, og full lakkering. Det har også nye Yanmar-motorer opplevd.

Link to post
Share on other sites

Har ikkje du vært i media før? Hvis det er deg, trodde denne saken var løst for lenge siden?

Det var en sak med sabben for noen år siden om en motor som skulle inn i en 1160 der dei dreit seg ut, er det samme sak?

 

Samme person..samme sak, jmf. to sides oppslag i Båtmagasinet høsten 2006!

Link to post
Share on other sites

Kommentar fra moderatorNå er tråden ryddet for alt som ikke hadde direkte med saken å gjøre.

Kan knapt huske en tråd som har hatt en slik utvikling og ber alle om å telle til 10, minst, før man poster.

Ingen diskusjon rundt dette i denne tråden.

Ønsker du å diskutere moderasjon så opprett en ny tråd i Spørsmål og meldinger fra medlemmene eller send klage til Skipsraadet.

Link to post
Share on other sites

ALT eg skriv og kjem til å skrive, kan eg dokumenter med e-post, bilder eller vitne. Sabb Motor og seinare Frydenbø Sabb Motor har hatt fleire år på seg til å ordne opp, utan å vise vilje. Det meste dei har gjort til nå, har eg måtta tvinga dei til. I går ettermiddag(etter arbeidstid) fekk eg ein mail, der saka mi tok ein ny vending og som var utløysande for at eg går på nettet nå.

Og igjen: Agendaen min er å hindre andre båtfolk å gjere same tabben som eg gjorde!

 

Neste innlegg er snart på plass!!

Link to post
Share on other sites

Kontroll måling viste at NB Marine hadde støypt motorfundament korrekt. Ved kontroll måling av motoren, viste det seg at teikningane ikkje stemte overens med motoren.

Seinare innrømte Frydenbø Sabb Motor at dei hadde gitt meg teikningane av ein utgått modell.

Eg forlanga då sjølvsagt at dei måtte ta kostnaden med å støypa nye fundament, slik at motoren kunne ”komme tilbake” i linja til propell akslingen.

Dette nekta Frydenbø Sabb Motor, fordi det var mitt ansvar å kvalitetssikre teikningane som eg hadde fått av dei!!??

 

Håper Frydenbø Sabb leser denne tråden, og kommer med eventuelle motinnlegg om de mener noe er feil.

Kan du bevise dette, holder dette til vise at de ansvarlige hos Frydenbø Sabb ikke har forstått hva de holder på med, og hvilket ansvar de har.

Da er båt/motor markedet rett og slett for vanskelig for dem. Skjønner de det ikke selv, får de tvingens til å skjønne det, med at folk rett og slett slutter å bruke dem.

River 350 med 10 hk mercury

Suzumar 320 med 6 hk Suzuki Motor stjålet.

Link to post
Share on other sites

Trist historie PandaPP. Jeg føler virkelig med deg.

Fint at slike opplysninger kommer ut. Det er en av fordelene med å være med i baatplassen at vi deler slik informasjon. Jeg vurderte Frydenbø når jeg skulle kjøpe ny motor. Ble heldigvis ikke noe av handelen. At en lystbåteier som kanskje har spart lenge til dyr motorinvestering skal komme ut for slikt, tar hele gleden ut av båtlivet. Desverre finnes det flere useriøse merkeverksteder rundt omkring. Kanskje burde fabrikk/importør være varslet i slike tilfeller. Hvor er deres kvalitetssikring av sine underleverandører?

Link to post
Share on other sites

Fortsettelse av innlegg #1

Som nemnt byrja motoren å ruste og eg reklamerte sjølvsagt på dette. Sabb Motor kom i januar –05 og pussa litt der det var rusta, samt påførte spraylakk for å stagge rustangrepet midletidig. Dei hadde jo hatt problemet med dette før, så dei tok på seg å strippe motoren og lakkere den om.

Sidan båten var eit halvfabrikat, som eg nett hadde begynt å innreia, gjorde eg eit forsøk på å taut motoren med kranebil. Det var det ikkje nok løftehøgde til. Å frakte ein NB 1160 etter landevegen for å transportere den til Bergen var me einige om var uhendsmessig å gjere.

Sabb Motor og eg vart derfor einig om at eg gjorde båten ferdig og kjørte den inn til Bergen, så skulle dei ta ut motoren og lakkere den. Fekk tilsendt detaljert malings prosedyre som eg aksepterte. Båten blei ferdig utpå sommaren 2005, men av ulike årsaker, som me begge var innforstått med, vart ikkje båten kjørt inn til Sabb Motor før i slutten på januar 2006.

Mobilkran kom for å løfte båten opp på kaien, men då dei ville løfte ein 4 meter brei og 8-9 tonn tung båt med korte kjettingar og utan firkantramme på skrevet, sa eg stopp. Riktig utstyr vart framskaffa og båten satt opp på kaien.

Mens arbeidsfolka begynte å rigge seg til for jobben, spurte eg etter spesialjiggen dei hadde sagt dei skulle bruke for utløfting av motoren. Om eg kunne få sjå den?? Eg fekk eit svar ”som vinden tok”..! Blei opptatt med noko anna, slik at eg etterspurte ikkje den igjen.

Dagen etterpå begynte eg å tenkja tilbake på dette og eg fekk ein ”dårlig mageføling”. Den blei så dårlig at eg dagen etter det igjen, reiste inn til Sabb Motor på eit uanmeldt besøk.

Då fekk eg sjokk: I staden for, som avtalt, å ta ut motoren hadde dei starta lakkeringsjobben med motoren inne i båten! Motor rommet såg ikkje ut!!

Eg beskreiv seinare mine klagepunkt slik:

- Under demontering av manifolder, turbo, intercooler etc. var store mengder frostvæske sølt over motor/gir, det låg dammar av frostvæske på motor, under motor og rundt i motorrommet. Etter en dags ”trakking” i dette, var motor rommet svært forurensa.

- Alle demonterte multikontaktar låg opne (utan tildekking) på sidan/under motor og var oversprøytet av frostvæske.

- Alle demonterte diesel- og oljerøyr hang/låg rundt motoren utan at opningane var tildekket.

- Etter demontering av innsug- og eksosmanifoilen var ingen av opningane i blokka tildekka. I innsugs kanalen var det komt inn vatn, med påfylgjande rustangrep.

- Sjøvannslange/rør mellom eksosbend og motor var ikkje tømt for sjøvatn, med det resultat at det ”gulpa” ut sjøvatn.

- På motorblokken hadde det pågått fjerning av maling/rust. Malingsflak/rester låg ned etter, rundt motor og i heile motorrommet.

- Begge olje filtrene var demontert og en fille var lagt laust oppå filter huset. Verkstadsledaren kom uforvarande borti filla, slik at den glei ned og avdekka malingsflak som låg oppå oljefilmen i filter huset.

- Blokka på begge sider, samt en del motordelar var påført grunning med kost.

På direkte spørsmål, innrømte den som jobba på motoren, at behandla område ikkje var vasket eller avfetta.

Eg forlanga stopp i arbeidet og fekk lovnad på at arbeidet skulle midletidig stoppast til vi hadde hatt eit avklarings møte. Denne lovnaden blei brutt og arbeidet fortsatte.

I tillegg til det som er nemnt over, er det visse kvalitetsmessige forberedelsar som må gjerast når lakkerings arbeidet skal gå føre ute på ein kai kant i slutten på januar månad, for at jobben kan gjerast forsvarlig! Her var ingen ting av dette ivaretatt.

På avklarings møtet framsatte eg fylgjande krav: (Sabb motors kommentarar under)

- Grunnarbeidet skal gjerast skikkelig: Etter fjerning av maling, skal det avfettast og vaskast. Måling av doggpunkt, salttest på gods , fuktmåling, samt loggføring av dette, utføres før overflatebehandlinga begynner! Viss dette kravet ikkje innfrias, skal SABB motor i detalj, skriftlig beskrive grunnarbeidet som er utført!

SABB: Krava godtas ikkje utan vidare. SABB kontaktar lakkleverandøren for nærmare kontroll.

- Grunning og lakkering skal utføres skikkelig og begge deler skal påførast med sprøyte.

SABB: OK.

- Pga. at det har føregått fjerning/sliping av maling utan tildekking skal olje- og dieselrørene demonterast og kontrollerast innvendig for malingsrestar og frostvæske!

SABB: Dette anses ikkje nødvendig.

- Kontroll av el. multikontaktar for evt. inntrenging av frostvæske.

SABB: Kontrollerast evt. rense multikontaktane og sette dei inn med syrefritt fett. OK.

- Oljefilterhus skal demonterast for kontroll og fjerning av evt. fremmedlegemer.

SABB: OK.

- Rustflekk i innsugsmanifold fjernes.

SABB: OK.

- Kontrollere evt. bytte til ny type forfilter.

SABB: OK.

- Vannalarmkabel skal kontrollerast at den fungerer.

SABB: OK.

- Kontrollere kjølevankslekkasje under turbo.

SABB: OK.

- Drensrør under turbo skal kontrollerast.

 

Eg fekk lovnader frå Verkstadsledaren at eg skulle kontaktast når lakken på motorblokka var fjerna på nytt, for inspeksjon. Også denne lovnaden vart også broten.

Grunnarbeidet er ikkje utført på ein faglig forsvarlig måte, evt. retting på dette blei på tross av lovnad, haldt skjult for meg. Tiltak for å avgrense innvendige seinskadar(malings fragmenter i diesel/olje system) har ikkje SABB funne nødvendig å bry seg med. Oljefilterhus skulle iht avtale demonterast for kontroll og fjerning av evt. fremmedlegemer. Dette blei ikkje gjort!! Det knytast også stor usikkerhet til seinskadar i multikontaktane pga inntrenging av frostvæske.

Sluttproduktet holdt heller ikkje fagmessig kvalitet, når eg skulle hente båten, men klok av skade teidde eg still og fekk båten heim. Brukte ei tid på å roe meg ned før eg skriftlig meddelte at eg sto att med eit produkt eg ikkje er fornøgd med og eg kravde heving av kjøpet.

Mitt viktigaste argument var faren for havari. Viss det låg malingsfragment på ”feil side” i filterhuset, ville det gå rett inn i vitale motordeler. Dei minste støvpartikkelene ville berre lage ”skitspor”, mens dei større flake ville stå som ei ”udetonerte bombe” i for eksempel eit glide-/rammelager. Leiingas reaksjon var at det var meg det var noko i vegen med, at eg berre sytte og klaga. DEI hadde gjort ein god jobb, ferdig med den!! Eg var ikkje einig og inviterte han til komme å sjå motoren. Men det hadde han ikkje tid til og ba meg samtidig om å sende bilde av motoren. Det gjorde eg og når eg tok telefonisk kontakt (10 dagar seinare), vart eg skylda for å ha sendt dei bilder frå før lakkeringsjobben!!

(akkurat som om ikkje det svindelforsøket ville bli lett å avsløre!??)

.. to be continued

Link to post
Share on other sites

Så langt høres det ut som om det var innleide folk uten yrkesmekanisk bekgrunn som ble satt til å gjøre den jobben, og ikke mekanikere/servicesjef/verksmester fra Sabb Motor...stemmer det? Ikke det at det fritar Sabb Motor for ansvar, men.

 

Spent på fortsettelsen...

 

PS: Var det ikke mulig å ta ut motoren med flybridgen på? Det burde absolutt vært et berettiget krav at motoren skulle ut!

Link to post
Share on other sites

Rettsak Frydenbø

 

Ser ut til at det er flere som strever med Frydenbø

 

 

Mer et problem med Rodman, egentlig. Vekt/stivhet faslt helt gjennom, etter min mening med rette. Det eneste kjøper fikk medhold i var at båten var merket etter feil CE-modul. Det har tydeligvis vært noen litt dårlige problemløsere ute og gått her. En helt unødvendig dom om et rent formelt problem som kunne ha vært løst kjapt og godt med enkle midler.

 

PandaPP, hvis du har en dom i saken din mot Frydenbø, kan du sende meg en IM? Jeg kunne godt ha tenkt meg å lese dommen.

Redigert av Skipper Worse (see edit history)

I've always been crazy, it has kept me from going insane.
vimpel_entusiast_signatur.gif

www.baatjuss.no  |  www.judiciumblawg.no

Link to post
Share on other sites

Så langt høres det ut som om det var innleide folk uten yrkesmekanisk bekgrunn som ble satt til å gjøre den jobben, og ikke mekanikere/servicesjef/verksmester fra Sabb Motor...stemmer det? Ikke det at det fritar Sabb Motor for ansvar, men.

 

Nei, det stemmer ikkje. Dette var utført av ein mekanikar frå Sabb Motor, men eg veit ikkje kva for arbeidsinstruks han fekk for denne jobben. Uansett, eg har ikkje, og kjem heller ikkje til, å kritisera dei ansatte. Tvert imot.. eg har faktisk berre gode erfaringer å visa til.

Det er mangelen på kundebehandling og seriøsitet i ledelsen av Frydenbø Sabb Motor eg vil ha fram i dagen!!

 

Sabb Motor har vært ein seriøs institusjon i Bergen i mange år. Ja, faktisk i heile Norge.

Eg er sikker på at Alf og Håkon Søyland aldri hadde akseptert slik firma politikk!!

 

Mi sak er ikkje eineståande...det er fleire liknande saker under oppsegling.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...