Jump to content

Frydenbø Sabb Motor, ein leverandør ekte båtfolk må halda seg unna


PandaPP

Recommended Posts

Har leste hele tråden din de siste dagene, å må si det er en utrolig historie du deler og jeg er glad for at folk kan dele slike historier på en saklig måte.

Jeg har full forståelse for den fustrasjon du har opplevd, og tror frydenbø har tapt stort på måten de har behandlet denne saken.

 

Men lot det seg ikke gjøre å heve kjøpet på motoren ettersom det var feilvare? eller kanskje det er noe jeg har gått glipp av.

 

Noen som vet hvordan frydenbø driver etter dette, har de blitt noe flinkere eller ter dem seg fortsatt som en gjeng amatører?

 

Håper du kommer med flere oppdateringer om hvordan ting har gått videre med båten din.

Link to post
Share on other sites

Ja det er ikkje tvil om at ei slik historie som dette, på trykk fort kan få konsekvensar for denne bedrifta. Eg har ikkje hatt so mykje med nevnte firma å gjere, men det var lite interesse og "yrkesstolthet" å spore hjå vedkommande eg har hatt med å gjere i alle fal.

 

Eg har inntrykk av at mange har mista tiltrua til Sabben etter Frydenbø tok over.

Link to post
Share on other sites

Håper du lager en ny ombyggings tråd her.. Det kan bli lærerikt..

 

Hva fart hadde du og hva forventer du?

Trur ikkje eg starter ein ny tråd nå. Det har faktisk vært ganske tøfft å "utlevere seg", men eg får sjå...

Ang fart, så hadde eg ca. 32 knop(max) og reknar med eg får litt meir..

 

 

Håper du kommer med flere oppdateringer om hvordan ting har gått videre med båten din.

Eg levert inn motoren 20 oktober og sidan har eg ikkje høyrt ”ein lyd”, på tross purringar. Dette er ein kjente takter frå ”den kanten”, men no er tolmodigheten min ikkje så medgjørlig lenger… og eg har derfor tatt kontakt med TV2 hjelper deg.

 

Eg varsla ledelsen om dette i formiddag, og som ”troll i eske” fekk eg ein melding på mobilsvararen i ettermiddag der Frydenbø Sabb Motor kunne meddela at motoren var klar til henting.. antakelig med påmontert blikkboks.

 

Men no er eg, rett og slett, forbanna !!!

Link to post
Share on other sites

  • 7 måneder senere...

Henta motoren like over jul-10. Leggjer ved bilde som viser Frydenbø`s ”blikkboks reperasjon”.

 

030.jpg

 

Dei skal ha skryt for at den er fint lakkert, men da bør vera såpass når dei brukte over 2 månader på jobben :crazy:

Etter grundige vurderingar valgte eg ikkje å gå vidare med saka, men forsøke å leggje saka bak meg. Har fått mange tilbakemeldingar frå personar som vurderte å kjøpe motor av Frydenbø, men valgt dei vekk etter å ha høyrt om mi sak. Dermed er belastninga med å ha lagt ut historien, "nulla ut" på ein måte, for min del.

 

Brukte heller energien på ombyggingen og kunne sjøsetje båten før påske. Har vel ein 35-40 overnattingsdøgn til nå og er kjempefornøyd :cheers:

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...