Nyste Svart 27.Januar.2009 Del på Facebook Svart 27.Januar.2009 Det kan bli mange innlegg for siste ord er framleis ikkje sagt på tross av rettssak. Les siste 4 linjer på første innlegg i denne tråden Som jeg forstår det sitatet, er denne saken med Frydenbø Sabb motor ikke avsluttet. PandaPP har selvsagt rett til å fortelle sin historie som skrekk og advarsel til oss alle, men burde vel ha gjort oppmerksom på at saken var løst. Eller er den ikke det? Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Draco24styling Svart 27.Januar.2009 Del på Facebook Svart 27.Januar.2009 PandaPP har jo vært logget på i dag, rart han ikke svarer Sitér dette innlegget Norske båter er best! Link to post Share on other sites More sharing options...
Kaftein ØL Svart 27.Januar.2009 Del på Facebook Svart 27.Januar.2009 Hvorfor ble det plutselig så stille? Jeg synes også denne tråden virker litt mystisk. Jeg har full forståelse for at Frydenbø ikke kan gå i detalj i kundeforhold, men betviler ikke ett sekund at denne saken definitivt har to sider. Jeg har sittet på bordet både som forhandler og sluttkunde, og vet utmerket godt at det ikke er alle kunder som er like lette å ha med å gjøre. Jeg vil definitivt ikke gjøre meg noen som helst formening om Frydenbø før trådstarter kan komme med mye mer detaljer i denne saken. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
JBA Svart 27.Januar.2009 Del på Facebook Svart 27.Januar.2009 Eg trur ikkje eg tok bilder at rustskadane frå 2005, men kan vise bilder fra august 2008. På disse bildene kan jeg ikke si at jeg ser noe annet helt normal flassing av maling på den delen av eksosmanifolden som er ukjølt, samt innerst i delingen på turbo-huset. Eksosmanifolden er i støpt stål, og vil bli rustbrun. Dette partiet vil være rustbrunt uansett krav til maling og grunnarbeid. Flekkene ellers på siden av turboen ser ut til å være dråper med rustvann. Det er mange motorer som har slike deler av manifolden uten kjøling, bla Cummins BTA og CTA seriene og Yanmar 6LY og 4LH. Noen har en kappe av isolasjon på disse plassene slik at rusten ikke vises, andre ikke... Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
PandaPP Svart 27.Januar.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 27.Januar.2009 Det er riktig som shipsplast ohoi har fått med seg... saka ser ikkje ut til å ta ende!!! Er inne i ein tilsynelatande bra dialog med verkstadsleiar og eg kryssa fingrane for at det ordnar seg. Det er ein som meinar eg har "kunst pausar" for å "hause stemninga". Vel, årsaken er meir jordnær frå mi side: Eg treng tid for å skrive ned historia mi og skrivinga starta "ad hock" på fredag ettermiddag. Den skal være etterretteleg, mest mulig oppgjektiv frå mi side og ikkje minst.. så saklig som mulig. Dette er svært vanskeleg og kvart innlegg tar mange timar med å gå igjennom mail og korrespondanse mellom meg sjølv og Sabben, samt i mellom advokatane... og ikkje minst redigering/omformulering av det eg skriv !!! Eg har tydeleg gitt tilkjenne min agenda og det er på ingen måte behageleg å "legge hovudet på stabben" for dei som måtte tru det. Er for tida vekkreist på kurs. Håper på å få skreve resten av historien, fram til nå, i løpe av ein dag eller to. Men for å gjere det, må eg sitje forran Outlock`en, slik at dette blir riktig. Har tidligere spurt om du kan poste eposten/brevet der Frydenbø sier at det er kundens ansvar å sjekke at tegninger stemmer. Ingar: Mailen du etterlyser er tilbake til vinteren 2004/5 og er lagra i Outlock arkivet på PC`en. Eg må ha litt datahjelp for å hente den fram igjen, men eg skal love deg å legge den ut så fort som mulig. Faktisk kunne eg skreve mykje meir om saka, men det som er sagt og avtalt muntlig, er veldig vanskeleg å føre bevis for. Flisespikkeri?? Vanskeleg kunde.. som Lotus vil ha det til??? Ja, det er mulig eg vert oppfatta som det!!! Men kvifor i svarte skal me finna oss i denne dårlige behandlinga?? Me har kanskje betalt opp til ein halv million for ei vare og blir behandla som tomskallar! Skal som berre skal finna oss i det?? Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Ingar Svart 27.Januar.2009 Del på Facebook Svart 27.Januar.2009 Den er grei, men kan du si noe rundt denne eposten fikk deg til å gå ut med saken? Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
PandaPP Svart 27.Januar.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 27.Januar.2009 Den er grei, men kan du si noe rundt denne eposten fikk deg til å gå ut med saken? Er inne i ein tilsynelatande bra dialog med verkstadsleiar og eg kryssa fingrane for at det ordnar seg. Ikkje endå. Eg vil gje Frydenbø Sabb Motor ein sjanse først! Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Spinnaker Svart 27.Januar.2009 Del på Facebook Svart 27.Januar.2009 Synes PandaPP er en svært tolmodig mann!!!!! Lykke til videre! Sitér dette innlegget [Moralens glade vokter!] [Vinner OT-forum entusiast 2010] [ ->>>>------------> Tilbake på OT 12.10.11 ] Link to post Share on other sites More sharing options...
Draco24styling Svart 27.Januar.2009 Del på Facebook Svart 27.Januar.2009 Flisespikkeri?? Vanskeleg kunde.. som Lotus vil ha det til??? Ja, det er mulig eg vert oppfatta som det!!! Men kvifor i svarte skal me finna oss i denne dårlige behandlinga?? Me har kanskje betalt opp til ein halv million for ei vare og blir behandla som tomskallar! Skal som berre skal finna oss i det?? Tror ikke noen har ment og lage til alle disse problemene som har hendt i din sak, her er det nok mange uheldige faktorer som spiller inn, Men for at en slik sak skal bli løst, tror jeg at begge parter må gi seg litt, saken har holdt på i så lang tid, og frydenbø sabb motor ønsker sikkert saken løst de også Sitér dette innlegget Norske båter er best! Link to post Share on other sites More sharing options...
2nd Trikker'n Svart 27.Januar.2009 Del på Facebook Svart 27.Januar.2009 Jeg synes litt synd på Frydenbø. Av og til får man kunder som man helst skulle vært foruten. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Suzumar Svart 27.Januar.2009 Del på Facebook Svart 27.Januar.2009 Synd på Frydenbø?? La oss nå få hele historien før vi setter følelsene i sving. Takk forresten PandaPP for at du tar belastningen med å gå ut med historien her på forumet. Så lenge du skriver på den formen du gjør og kan dokumentere dette har du ikke noe å frykte (annet enn en og annen som tydeligvis synes kundene skal betale og stå med lua i hånden og godta det de får). Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
well Svart 28.Januar.2009 Del på Facebook Svart 28.Januar.2009 Hei Stå på og ikke gi deg hilsen kollega på Oseberg Sør Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
sap_2000 Svart 28.Januar.2009 Del på Facebook Svart 28.Januar.2009 Men uansett, hadde dette skjedd meg, hadde jeg hatt en sterk trang til å trykke motoren opp der solen aldri skinner hos de ansvarlige hos Frydenbø Sabb Enig Ville vært et syn for guder å se en 500 hk common rail diesel bli jobbet inn bakdøra på de som har brukt 5 år på å trenere denne saken Sitér dette innlegget Mvh. SAP Link to post Share on other sites More sharing options...
båtn2 Svart 28.Januar.2009 Del på Facebook Svart 28.Januar.2009 Jeg var så dum å kjøpe en Peninsular 6.5 diesel av en luring i Trondheim for flere år siden. I den saken var det rett før det endte med torpedo, så jeg skjønner godt problemstillingen Sitér dette innlegget Quicksilver Link to post Share on other sites More sharing options...
Nyste Svart 28.Januar.2009 Del på Facebook Svart 28.Januar.2009 Jeg tillater meg å kopiere en link til en redegjørelse fra Frydenbø Sabb Motor som er postet på Båtplassen på batmagasinet.no: Frydenbø Sabb Motor I denne linken står det at du har fått en helt ny motor fra Frydenbø Sabb Motor! Medfører det riktighet? Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
skibsplast ohoi Svart 28.Januar.2009 Del på Facebook Svart 28.Januar.2009 Enig Ville vært et syn for guder å se en 500 hk common rail diesel bli jobbet inn bakdøra på de som har brukt 5 år på å trenere denne saken Egentlig ikke, når jeg tenker meg om. Dette ga meg noen bilder inni hodet jeg helst ikke ville ha Uskyld PandaPP det var ikke meningen å spore av tråden din. Håper det ordner seg til slutt. Sitér dette innlegget River 350 med 10 hk mercury Suzumar 320 med 6 hk Suzuki Motor stjålet. Link to post Share on other sites More sharing options...
BårdK Svart 28.Januar.2009 Del på Facebook Svart 28.Januar.2009 Jeg synes litt synd på Frydenbø.Av og til får man kunder som man helst skulle vært foruten. Med den informasjonen som finnes så langt i denne tråden regner jeg med at du mener at man burde være foruten kunder som hevder sin rett og som ikke blir fornøyd med at noe som begge parter synes å være enige om er en åpenbar reklamasjonssak bare tar ca. fire år . Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
2nd Trikker'n Svart 28.Januar.2009 Del på Facebook Svart 28.Januar.2009 Med den informasjonen som finnes så langt Så langt har jeg bare sett en side av saken her i denne tråden. I Båtmagasinet så jeg at han hadde fått ny motor. Bare titelen - ein leverandør ekte båtfolk må halda seg unna - gjorde meg skeptisk til inneholdet i tråden. Det er ikke uvanlig at en leverandør svelger kameler for å få en sak ute av verden. Det er heller ikke uvanlig at noen lystbåteiere er av den oppfattning at solen står opp ene og alene pga. deres skip. Objektivitet er det siste jeg venter meg når en sak som allerede er løst legges ut på et forum i form av en pågående sak. Derfor synes jeg synd på Frydenbø, som har hatt med denne personen å gjøre i 4 år. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Finn Roen Svart 28.Januar.2009 Del på Facebook Svart 28.Januar.2009 Dette er helt klart ting som båtfolket trenger å vite. Informasjon som dette får vi aldri nok av. Ta for eksempel VP D serien. Kjøpe flett ny motor som må ha dieseltilsetning for ikke å havarere. Ikke for å sammeligne disse sakene men for å illustrere hva båtfolket finner seg i. Stå på Panda pp. Håper løsningen nærmer seg for deg, og at flere år med ergrelser snart er over. Sitér dette innlegget If it ain`t broken don`t fix it. Link to post Share on other sites More sharing options...
Suzumar Svart 28.Januar.2009 Del på Facebook Svart 28.Januar.2009 Objektivitet er det siste jeg venter meg når en sak som allerede er løst legges ut på et forum i form av en pågående sak. Derfor synes jeg synd på Frydenbø, som har hatt med denne personen å gjøre i 4 år. Trikkern.. du trenger forsåvidt bare lese første innlegg så ser du at det er noe vesentlig du ikke har fått med deg. Om du fortsatt ikke får det med deg kan du hoppe til innlegg nr. 80. PandaPP hevder saken ikke er løst! Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
JBA Svart 28.Januar.2009 Del på Facebook Svart 28.Januar.2009 Et annet poeng er vel om kjøperen noen gang kommer til å bli fornøyd, uansett hvor mange nye motorer og hvor mange strøk maling som blir enden på visa. Bildene som var linket inn i denne tråden her tidligere tyder vel kanskje på det... Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Ingar Svart 28.Januar.2009 Del på Facebook Svart 28.Januar.2009 I denne linken står det at du har fått en helt ny motor fra Frydenbø Sabb Motor!Medfører det riktighet? Det lurer jeg også på, samme med opplysningen om at det er inngått forlik. Spørmålet er om det er en trollposting eller om det virkelig er Frydenbø. Hvis de først velger å svare er det jo merkelig at det ikke står noe navn... Stusser også over sammenblandingen av vårt og Båtmagasinets forum. Vet du noe om dette PandaPP, om det er Frydenbø som har skrevet det? Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Gas Svart 28.Januar.2009 Del på Facebook Svart 28.Januar.2009 (redigert) Har noen vert inne på tanken å sende Frydenbø en mail å få bekreftet dette? Redigert 28.Januar.2009 av Gas (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
PandaPP Svart 28.Januar.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 28.Januar.2009 Vet du noe om dette PandaPP, om det er Frydenbø som har skrevet det? Innlegget er jo ikkje signert, så det blir heilt umulig for meg å ta stilling til. Som du sikker huska, lova eg deg at daglig leiar skulle ha e-post frå meg når han opna Outlock`en på mandag morgon og den lovnaden holdt eg! Mitt siste innlegg av hendelseforløpet, fram til i dag, kjem i morgon. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
2nd Trikker'n Svart 28.Januar.2009 Del på Facebook Svart 28.Januar.2009 Hele denne saken går også i Båtmagasinets forum i egen tråd. Ikke der svaret fra "Frydenbø"? ligger Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.