Jump to content

Frydenbø Sabb Motor, ein leverandør ekte båtfolk må halda seg unna


PandaPP

Recommended Posts

Det kan bli mange innlegg for siste ord er framleis ikkje sagt på tross av rettssak.
Les siste 4 linjer på første innlegg i denne tråden

Som jeg forstår det sitatet, er denne saken med Frydenbø Sabb motor ikke avsluttet.

 

PandaPP har selvsagt rett til å fortelle sin historie som skrekk og advarsel til oss alle, men burde vel ha gjort oppmerksom på at saken var løst. Eller er den ikke det?

Link to post
Share on other sites

Hvorfor ble det plutselig så stille? Jeg synes også denne tråden virker litt mystisk. Jeg har full forståelse for at Frydenbø ikke kan gå i detalj i kundeforhold, men betviler ikke ett sekund at denne saken definitivt har to sider. Jeg har sittet på bordet både som forhandler og sluttkunde, og vet utmerket godt at det ikke er alle kunder som er like lette å ha med å gjøre. Jeg vil definitivt ikke gjøre meg noen som helst formening om Frydenbø før trådstarter kan komme med mye mer detaljer i denne saken.

Link to post
Share on other sites

Eg trur ikkje eg tok bilder at rustskadane frå 2005, men kan vise bilder fra august 2008.

 

avskalling_2_august_2008.jpg

 

avskalling_1_august_2008.jpg

 

På disse bildene kan jeg ikke si at jeg ser noe annet helt normal flassing av maling på den delen av eksosmanifolden som er ukjølt, samt innerst i delingen på turbo-huset. Eksosmanifolden er i støpt stål, og vil bli rustbrun. Dette partiet vil være rustbrunt uansett krav til maling og grunnarbeid. Flekkene ellers på siden av turboen ser ut til å være dråper med rustvann.

 

Det er mange motorer som har slike deler av manifolden uten kjøling, bla Cummins BTA og CTA seriene og Yanmar 6LY og 4LH. Noen har en kappe av isolasjon på disse plassene slik at rusten ikke vises, andre ikke...

Link to post
Share on other sites

Det er riktig som shipsplast ohoi har fått med seg... saka ser ikkje ut til å ta ende!!! Er inne i ein tilsynelatande bra dialog med verkstadsleiar og eg kryssa fingrane for at det ordnar seg.

Det er ein som meinar eg har "kunst pausar" for å "hause stemninga". Vel, årsaken er meir jordnær frå mi side: Eg treng tid for å skrive ned historia mi og skrivinga starta "ad hock" på fredag ettermiddag.

Den skal være etterretteleg, mest mulig oppgjektiv frå mi side og ikkje minst.. så saklig som mulig. Dette er svært vanskeleg og kvart innlegg tar mange timar med å gå igjennom mail og korrespondanse mellom meg sjølv og Sabben, samt i mellom advokatane... og ikkje minst redigering/omformulering av det eg skriv !!!

 

Eg har tydeleg gitt tilkjenne min agenda og det er på ingen måte behageleg å "legge hovudet på stabben" for dei som måtte tru det.

 

Er for tida vekkreist på kurs. Håper på å få skreve resten av historien, fram til nå, i løpe av ein dag eller to. Men for å gjere det, eg sitje forran Outlock`en, slik at dette blir riktig.

 

Har tidligere spurt om du kan poste eposten/brevet der Frydenbø sier at det er kundens ansvar å sjekke at tegninger stemmer.

Ingar: Mailen du etterlyser er tilbake til vinteren 2004/5 og er lagra i Outlock arkivet på PC`en. Eg må ha litt datahjelp for å hente den fram igjen, men eg skal love deg å legge den ut så fort som mulig.

Faktisk kunne eg skreve mykje meir om saka, men det som er sagt og avtalt muntlig, er veldig vanskeleg å føre bevis for.

 

Flisespikkeri?? Vanskeleg kunde.. som Lotus vil ha det til??? Ja, det er mulig eg vert oppfatta som det!!! Men kvifor i svarte skal me finna oss i denne dårlige behandlinga??

Me har kanskje betalt opp til ein halv million for ei vare og blir behandla som tomskallar! Skal som berre skal finna oss i det??

Link to post
Share on other sites

Flisespikkeri?? Vanskeleg kunde.. som Lotus vil ha det til??? Ja, det er mulig eg vert oppfatta som det!!! Men kvifor i svarte skal me finna oss i denne dårlige behandlinga??

Me har kanskje betalt opp til ein halv million for ei vare og blir behandla som tomskallar! Skal som berre skal finna oss i det??

 

Tror ikke noen har ment og lage til alle disse problemene som har hendt i din sak, her er det nok mange uheldige faktorer som spiller inn, Men for at en slik sak skal bli løst, tror jeg at begge parter må gi seg litt, saken har holdt på i så lang tid, og frydenbø sabb motor ønsker sikkert saken løst de også

Norske båter er best!

Link to post
Share on other sites

Synd på Frydenbø??

La oss nå få hele historien før vi setter følelsene i sving.

 

Takk forresten PandaPP for at du tar belastningen med å gå ut med historien her på forumet. Så lenge du skriver på den formen du gjør og kan dokumentere dette har du ikke noe å frykte (annet enn en og annen som tydeligvis synes kundene skal betale og stå med lua i hånden og godta det de får).

Link to post
Share on other sites

Men uansett, hadde dette skjedd meg, hadde jeg hatt en sterk trang til å trykke motoren opp der solen aldri skinner hos de ansvarlige hos Frydenbø Sabb :lol:

 

Enig :smash:

Ville vært et syn for guder å se en 500 hk common rail diesel bli jobbet inn bakdøra på de som har brukt 5 år på å trenere denne saken :eek:

Mvh. SAP

Link to post
Share on other sites

Enig :smash:

Ville vært et syn for guder å se en 500 hk common rail diesel bli jobbet inn bakdøra på de som har brukt 5 år på å trenere denne saken :eek:

 

Egentlig ikke, når jeg tenker meg om. Dette ga meg noen bilder inni hodet jeg helst ikke ville ha :lol:

 

Uskyld PandaPP det var ikke meningen å spore av tråden din. Håper det ordner seg til slutt.

River 350 med 10 hk mercury

Suzumar 320 med 6 hk Suzuki Motor stjålet.

Link to post
Share on other sites

Jeg synes litt synd på Frydenbø.

Av og til får man kunder som man helst skulle vært foruten.

Med den informasjonen som finnes så langt i denne tråden regner jeg med at du mener at man burde være foruten kunder som hevder sin rett og som ikke blir fornøyd med at noe som begge parter synes å være enige om er en åpenbar reklamasjonssak bare tar ca. fire år :eek: .

Link to post
Share on other sites

Med den informasjonen som finnes så langt

 

Så langt har jeg bare sett en side av saken her i denne tråden.

I Båtmagasinet så jeg at han hadde fått ny motor.

 

Bare titelen - ein leverandør ekte båtfolk må halda seg unna - gjorde meg skeptisk til inneholdet i tråden.

 

Det er ikke uvanlig at en leverandør svelger kameler for å få en sak ute av verden.

 

Det er heller ikke uvanlig at noen lystbåteiere er av den oppfattning at solen står opp ene og alene pga. deres skip.

 

Objektivitet er det siste jeg venter meg når en sak som allerede er løst legges ut på et forum i form av en pågående sak.

 

Derfor synes jeg synd på Frydenbø, som har hatt med denne personen å gjøre i 4 år.

Link to post
Share on other sites

Dette er helt klart ting som båtfolket trenger å vite. Informasjon som dette får vi aldri nok av. Ta for eksempel VP D serien. Kjøpe flett ny motor som må ha dieseltilsetning for ikke å havarere. Ikke for å sammeligne disse sakene men for å illustrere hva båtfolket finner seg i.

Stå på Panda pp. Håper løsningen nærmer seg for deg, og at flere år med ergrelser snart er over.

If it ain`t broken don`t fix it.

Link to post
Share on other sites

Objektivitet er det siste jeg venter meg når en sak som allerede er løst legges ut på et forum i form av en pågående sak.

 

Derfor synes jeg synd på Frydenbø, som har hatt med denne personen å gjøre i 4 år.

 

Trikkern.. du trenger forsåvidt bare lese første innlegg så ser du at det er noe vesentlig du ikke har fått med deg. Om du fortsatt ikke får det med deg kan du hoppe til innlegg nr. 80.

 

PandaPP hevder saken ikke er løst!

Link to post
Share on other sites

I denne linken står det at du har fått en helt ny motor fra Frydenbø Sabb Motor!

Medfører det riktighet?

Det lurer jeg også på, samme med opplysningen om at det er inngått forlik. Spørmålet er om det er en trollposting eller om det virkelig er Frydenbø.

Hvis de først velger å svare er det jo merkelig at det ikke står noe navn... :rolleyes: Stusser også over sammenblandingen av vårt og Båtmagasinets forum.

Vet du noe om dette PandaPP, om det er Frydenbø som har skrevet det?

Link to post
Share on other sites

Vet du noe om dette PandaPP, om det er Frydenbø som har skrevet det?

 

Innlegget er jo ikkje signert, så det blir heilt umulig for meg å ta stilling til. Som du sikker huska, lova eg deg at daglig leiar skulle ha e-post frå meg når han opna Outlock`en på mandag morgon og den lovnaden holdt eg!

 

Mitt siste innlegg av hendelseforløpet, fram til i dag, kjem i morgon.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...