Erik Svart 15.Februar.2013 Link til dette innlegget Svart 15.Februar.2013 Så stygt ut for is innderst i galleivågen også tidlig i uka, men vinden de siste dagene har ryddet opp, så slipper å leke isbryter i morgen Sometimes I think of how it used to be... R.I.P. Lemmy ,Phil & Eddie Link to post
haugi Svart 15.Februar.2013 Link til dette innlegget Svart 15.Februar.2013 Får kanskje starte Volvoen i morgen jeg også, som aldri er plaget med is. Satser på storfangst i Åmøyfjorden. Om ikke Balder har fisket opp alt da, så de lå med krokene i sjøen tidligere Link to post
Hafrsfjord Svart 16.Februar.2013 Link til dette innlegget Svart 16.Februar.2013 Ble det noe fangst idag ? Link to post
haugi Svart 16.Februar.2013 Link til dette innlegget Svart 16.Februar.2013 Nei det er det verste jeg har vært med på. Var ute tre timer og kjente ikke så mye som et napp. Om andre fikk noe vet jeg ikke.. Link to post
Hafrsfjord Svart 16.Februar.2013 Link til dette innlegget Svart 16.Februar.2013 Auda.... Kanskje like greitt att jeg ligger innefrosset da ( men nå er det ikke langt til åpent vann ) Link to post
Erik Svart 16.Februar.2013 Link til dette innlegget Svart 16.Februar.2013 Dårlig fangst her også. Ble fort lei av å fiske i kø når det ikke beit, så jeg tok meg en seiltur istedet, men dyppa snøret innimellom. Så ikke snurten av ferdatorsken, men tok ett par små kyst-torsk utfor Tungenes som fikk gå igjen. Nye lodd og nye gevinster i morgen da.... Sometimes I think of how it used to be... R.I.P. Lemmy ,Phil & Eddie Link to post
Erik Svart 17.Februar.2013 Link til dette innlegget Svart 17.Februar.2013 I dag var jeg den desidert mest standhaftige på byfjorden, men ikke en eneste torsk i dag ..... Så noen som trakk line. Ingen torsk der heller.... Sometimes I think of how it used to be... R.I.P. Lemmy ,Phil & Eddie Link to post
haugi Svart 17.Februar.2013 Link til dette innlegget Svart 17.Februar.2013 Da var det like greit at jeg prioriterte skiskyting og soffen idag Men har hatt klippfisk til middag da Link to post
Erik Svart 17.Februar.2013 Link til dette innlegget Svart 17.Februar.2013 Vet ikke det, det var en fabelaktig dag på sjøen, og hadde byfjorden nesten for meg selv... Men det blir kotteletter til middag i dag dessverre... :-( Sometimes I think of how it used to be... R.I.P. Lemmy ,Phil & Eddie Link to post
haugi Svart 17.Februar.2013 Link til dette innlegget Svart 17.Februar.2013 Skal utpå et par dager til uka tenker jeg, er jo meldt knallfint vær da :) Link to post
Erik Svart 18.Februar.2013 Link til dette innlegget Svart 18.Februar.2013 Du får holde oss orientert hvis du finne dem. Jeg kommer nok ikke utpå igjen før til helga. Sometimes I think of how it used to be... R.I.P. Lemmy ,Phil & Eddie Link to post
Ficher Svart 18.Februar.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 18.Februar.2013 Skal utpå et par dager til uka tenker jeg, er jo meldt knallfint vær da :) Ja været ser meget bra ut for denne uka / helg !! Gi noe info om dere treffer den . Link to post
Erik Svart 21.Februar.2013 Link til dette innlegget Svart 21.Februar.2013 Endelig var jeg bortpå den igjen. Greide ikke å motstå fristelsen etter jobb i går i finværet og det attpå til var flo på rett tid. Fikk bedre respons på en liten kveldstund enn på de to foregående helgene tilsammen : Sometimes I think of how it used to be... R.I.P. Lemmy ,Phil & Eddie Link to post
Ficher Svart 22.Februar.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 22.Februar.2013 Endelig var jeg bortpå den igjen. Greide ikke å motstå fristelsen etter jobb i går i finværet og det attpå til var flo på rett tid. Fikk bedre respons på en liten kveldstund enn på de to foregående helgene tilsammen : Flott fisk !! Nå er Møre / Stingsild pilk kjøp inn , Yr.no melder 0 i vind samt Sol i morgen ....... da må Feratorske passe seg ;-) Når er strømforholdene best i morgen Link to post
Erik Svart 22.Februar.2013 Link til dette innlegget Svart 22.Februar.2013 (redigert) Sehavniva.no viser flo / fjære. Du må ut tidlig hvis du skal fiske på flo i morgen er jeg redd. Redigert 22.Februar.2013 av Erik (see edit history) Sometimes I think of how it used to be... R.I.P. Lemmy ,Phil & Eddie Link to post
Hafrsfjord Svart 23.Februar.2013 Link til dette innlegget Svart 23.Februar.2013 Fortsatt is i Hillevågsvannet, men "flåten" var ute og brøytet råk, så det var råd å komme ut på fjorden. Desverre dårlige fangstmeldinger "på innsiden", dvs. Gandsfjorden- Høgsfjorden. Ikke ett napp. Link to post
Erik Svart 23.Februar.2013 Link til dette innlegget Svart 23.Februar.2013 (redigert) Jeg har og brøyta is i dag..... Med kajak.... Ikke fisket i dag, men skal freiste lykka i morgo. Det sies at sildestimene ikke er kommet lenger sør enn Måløy, og at silda må komme før det blir skikkelig fart i det. Men torsken er jo her. Man tar en og annen allerede. Men før storfangsten slår til : hvordan konserverer dere overskuddet ? Jeg har hengt til tørk de få jeg jeg har fått til nå. Det virker veldig lovende allerede faktisk. Rogna har jeg kokt og spist der og da. Men kan man fryse rogn? Kokt eller rå i så fall? Hodene har jeg kasta, men det skal vist og være god mat ? Salter du filetene før du fryser dem, eller fryser du dem naturell ? Redigert 23.Februar.2013 av Erik (see edit history) Sometimes I think of how it used to be... R.I.P. Lemmy ,Phil & Eddie Link to post
Ficher Svart 23.Februar.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 23.Februar.2013 Magisk i Byfjorden / Boknafjorden i dag. Havblikk -sol og MYE båt ute og fisket . Fikk ikke noe i Byfjorden , men nær Isgrunnen( nær Mosterøy) fikk vi 7 flotte Torsk. Link to post
SF Svart 23.Februar.2013 Link til dette innlegget Svart 23.Februar.2013 Endelig var jeg bortpå den igjen. Greide ikke å motstå fristelsen etter jobb i går i finværet og det attpå til var flo på rett tid. Fikk bedre respons på en liten kveldstund enn på de to foregående helgene tilsammen : Se her ja, dette var sorten. Hvor stor er den vi ser her 3,5-4 kg? 2009 Ryds 478 GTI Mercury 50 EFI Link to post
haugi Svart 23.Februar.2013 Link til dette innlegget Svart 23.Februar.2013 Magisk i Byfjorden / Boknafjorden i dag. Havblikk -sol og MYE båt ute og fisket . Fikk ikke noe i Byfjorden , men nær Isgrunnen( nær Mosterøy) fikk vi 7 flotte Torsk. Det var som pokker da, fikk en sei i Åmøyfjorden, og tenkte på om jeg skulle gå vest av Mosterøy heller men slo det fra meg. Får kanskje prøve der i morgen heller. Link to post
Erik Svart 25.Februar.2013 Link til dette innlegget Svart 25.Februar.2013 Se her ja, dette var sorten. Hvor stor er den vi ser her 3,5-4 kg? Usikker, men tipper 4-5 Kg til sammen ferdig sløya. Men bare hodet veide nok 1/2 Kg hver Gildekassen ble ihvertfall for kort, så da er det rette sort !. Det var som pokker da, fikk en sei i Åmøyfjorden, og tenkte på om jeg skulle gå vest av Mosterøy heller men slo det fra meg. Får kanskje prøve der i morgen heller. Vi var både her og der i går, bla vest av Mosterøy og rundt Fjøløy. Så ikke snurten av Torsk, men fikk ett fullt snøre sei utfor Fjøløy. Dagens eneste napp Men det var en fantastisk dag på sjøen i fenomenalt vær, så man kan knapt klage Sometimes I think of how it used to be... R.I.P. Lemmy ,Phil & Eddie Link to post
Folk I Båt Svart 25.Februar.2013 Link til dette innlegget Svart 25.Februar.2013 Men før storfangsten slår til : hvordan konserverer dere overskuddet ? Jeg har hengt til tørk de få jeg jeg har fått til nå. Det virker veldig lovende allerede faktisk. Rogna har jeg kokt og spist der og da. Men kan man fryse rogn? Kokt eller rå i så fall? Hodene har jeg kasta, men det skal vist og være god mat ? Salter du filetene før du fryser dem, eller fryser du dem naturell ? Frys filetene usaltet. Skal du salte torsken så flekk fisken og legg den i grovsalt et halvt til ett døgn (etter størrelse). Skyll av og skjær den i kokstykker før du fryser den. Rogna er aller best om den sukkersaltes og røykes. Da har du fineste kaviar. Et triks fra min barndom var å sukkersalte rogna, tørke den litt og skrape den ut i en bolle, for deretter tilsette litt røyksyre. Syra fikk man kjøpt på apoteket. Hodene til stortorsk har tunger og kjaker som er nydelige stekt. Andre sverger til å koke hele hodet. Levra har du ikke nevnt. Tørking og bukning av fisk på dine kanter hadde jeg vært skeptisk til, men det kan sikkert bli bra med nogenlunde tørr og kjølig vår. Link to post
Erik Svart 25.Februar.2013 Link til dette innlegget Svart 25.Februar.2013 Takker for tips Røyking av rogn høres spesielt spennende ut. Men hvis du sukkersalter først (1 døgn ?) så er vel ikke 'sekken' sterk nok til å holde rogna på plass når den røykes ? Kanskje pakke inn i ett klede, det slipper vel både lake og røyk gjennom..... Hmmm.. Her må det eksperimenteres litt ja... Sometimes I think of how it used to be... R.I.P. Lemmy ,Phil & Eddie Link to post
Ficher Svart 25.Februar.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 25.Februar.2013 Det sies at sildestimene ikke er kommet lenger sør enn Måløy, og at silda må komme før det blir skikkelig fart i det. Men torsken er jo her. Man tar en og annen allerede. Hei. Hvordan får vi info om når silden er kommet til Ryfylkefjordene ?? Noen tips........... Link to post
haugi Svart 25.Februar.2013 Link til dette innlegget Svart 25.Februar.2013 Det letteste er å se ut påkvelden og se om det ligger fiskebåter med lys og kaster etter den Link to post
Recommended Posts
Du må være innlogget for å kunne svare.
Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.
Opprett ny konto
Gratis og helt uforpliktende
Klikk her for å opprette konto.Logg inn
Logg inn dersom du har konto
Logg inn