Jump to content

Ferdatorsken er på vei inn i Ryfylkefjordene.


Ficher

Recommended Posts

  • 2 uker senere...

Nok en fantastisk helg på sjøen. Sjelden det er så enkelt å ligge stille og få snøret til å gå rett ned. Sol og genser vær rund null grader er sjelden kost her vest.

 

Men fortsatt ikke snurten av Ferdatorsken her. Jeg har stort sett holdt meg i ytre byfjorden. Snakket med flere som heller ikke har fått sorten, men det ryktes om fangst nord for Boknafjorden. Er det noen som har noe å melde, nå halvveis i Februar?

Sometimes I think of how it used to be... R.I.P. Lemmy ,Phil & Eddie

Link to post
Share on other sites

  • 4 uker senere...

Er det noen oppdaterte fangstrapporter ?

 

Jeg har vært ute og duppet pilk stort sett hver helg, men pga travelt har jeg ikke fått brukt så mange timer hver gang, ergo ikke dratt så langt, ytterst i Byfjorden er vel det lengste.

 

Så langt fortsatt ikke ferdatorsk på kroken i år  :sad:

 

Til helga håper jeg å kunne ta meg en 2 dagers tur med overnatting, så da øker radiusen litt. Er det Geitungen som er heteste tipset, eller finnes det andre alternativer med like bra prognoser ?

 

Noen som har tatt / hørt/sett noe i det siste ?

Sometimes I think of how it used to be... R.I.P. Lemmy ,Phil & Eddie

Link to post
Share on other sites

  • 10 måneder senere...
  • 11 måneder senere...

Da nærmer det seg årets Ferdatorsk sesong :clap:.

Ikke vært ute og prøvd selv enda i år, og stemningen på bryggene her er laber, de gamle gidder ikke stresse med det i år sier de, etter mange labre vintre på rad. Men det kan jo være noe de sier, for å få fred der ute :giggle:

 

Håper på en tur ut til helga, men det er litt usikkert enda. Andre som har vært ute, eller hørt noe ?

 

Jeg tenker å ta noen dager fri i år, og ta en litt lengre runde, med overnattinger. Ligge litt nærmere de gode plassene og få mer fisketid på dagene. Basert på tidligere sesonger, når er det mest sannsynlig best å ta seg fri ? Er det siste halvdel av Februar som er toppen stort sett ?

Sometimes I think of how it used to be... R.I.P. Lemmy ,Phil & Eddie

Link to post
Share on other sites

Tror første uka eller 2 i mars også er en bra tid, men da er jeg vekkreist, så for meg passer litt før, eller etterpå best ser det ut for.

 

Redigert :. Bøstrøm : vi pleier å si frem til Påske, men i år er det sen påske så usikker om det gjelder i år. Og da er det enda 2 uker til du kommer, så tror du blir litt for sen ja.

Redigert av Erik (see edit history)

Sometimes I think of how it used to be... R.I.P. Lemmy ,Phil & Eddie

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...