Jump to content

Ferdatorsken er på vei inn i Ryfylkefjordene.

Ficher

Recommended Posts

• 4 uker senere...

Noe nytt ?  

Har ikke vært utpå og kikket selv enda, har hatt batterisjau og andre oppgraderinger, dessuten har det ikke vært så veldig trivelige forhold for å pilke.

Men nå ser været meget lovende ut for hele helga, så satser på å få fukte svenskepilken min nå.

Er det håp ?

Iflg kalenderen skulle det vært det, men jeg ser utover byfjorden fra kontorvinduet, og det er knapt en båt utpå  :worry:

Sometimes I think of how it used to be... R.I.P. Lemmy ,Phil & Eddie

Den trekker kanske ikke inn i selve Karmsundet, men mer direkte inn i fjordene  syd og nord for selve Karmøya ? Er det et spesielt sted rundt Geitungen som er bra, eller er det bare området i seg selv ?

Det er spesielt ett platå der. Du kan ikke ta feil, for det ligger en stim av båter som regel.

Her er ett bilde fra i fjor :

bilde

Bruker dere stang eller harpe?

Harpe og fiskehjul på meg, men det er langt mellom hver jeg drar opp.

Redigert av Erik (see edit history)

• 2 uker senere...

Var utpå i dag. Mye småsei sør av Geitungen. Sleit med å komme ned til bunns med 400 gr svenskepilk før småseien satt...

Fekk dog 1 stk av rette sorten på ca 2,5 kg.

Flyttet oss lengre ut til Skallane, noen grunner rett sør av Jarstein fyrlykt. Mindre å få av småsei og meir av ferdatorsken. Dog ingen skikkelig store, låg på 2-4 kg. Kun vi som var der ute av ein eller anna grunn. Meir sjø sjølvsagt med vind fra nord, men ingen problem.

Troll 20

Kommedal 27
Coronet 26 Family

Ja, det kan sikkert stemme.

Var ute i går i byfjorden og åmøyfjorden. Dårlig resultat. Tenker meg lenger utover i dag, men blir ikke over boknafjorden før tidligst neste helg, for den turen er overnattigstur for meg...

Noen som kan melde fangst resultater fra denne siden ?

Redigert av Erik (see edit history)

Det er jo noen som har fått noen fine oppe ved Geitungen, men jeg fikk fint lite når jeg var der oppe. Er fullt av garn der også, klarte å hekte meg fast i 2 forskjellige..

Fikk mer ved Hundvåg i går enn jeg gjorde oppe ved Geitungen, men de var ganske små de jeg fikk.

Tok ett garn der i fjor jeg også. Kjedelig det der  :thumbsdown:

Jeg var på alle sider av Hundvåg i løpet av helga, samt utover byfjorden og litt utpå, men fikk bare smått og tror ikke det var sorten engang.

Så ingen andre som tok noen heller.

Det var jo særdeles dårlig i fjor også. Kan det være at det er slutt, at hovedtrekket går andre steder etterhvert, eller er det fortsatt håp, selv om vi skriver 1 Mars i morgen ?

• 10 måneder senere...

Da nærmer det seg årets sesong.

Var ute og dyppa pilken i helga, både i tåkeheimen Lørdag og i finværet Søndag. Fikk litt bitevillig kysttorsk med rogn, men ingen av rette sorten sålangt.

Det var godt om båt ute på Søndag, og ser det ligger noen ute på feltet nå også, på speilblank sjø, men har enda ikke hørt/sett noen som har fått Ferdatorsken i år.

Men da er kanalen offiseielt åpnet for observasjoner, fangst rapporter og evt løse rykter og teorier  :lol:

Skitt fiske alle mann  :pray:

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...