Ficher Svart 18.Januar.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 18.Januar.2016 (redigert) Redigert 18.Januar.2016 av Ficher (see edit history) Link to post
Erik Svart 19.Januar.2016 Link til dette innlegget Svart 19.Januar.2016 Herlige bilder. På høy tid å komme seg utpå mao Sometimes I think of how it used to be... R.I.P. Lemmy ,Phil & Eddie Link to post
Erik Svart 12.Februar.2016 Link til dette innlegget Svart 12.Februar.2016 Noe nytt ? Har ikke vært utpå og kikket selv enda, har hatt batterisjau og andre oppgraderinger, dessuten har det ikke vært så veldig trivelige forhold for å pilke. Men nå ser været meget lovende ut for hele helga, så satser på å få fukte svenskepilken min nå. Er det håp ? Iflg kalenderen skulle det vært det, men jeg ser utover byfjorden fra kontorvinduet, og det er knapt en båt utpå Sometimes I think of how it used to be... R.I.P. Lemmy ,Phil & Eddie Link to post
Sharksjark Svart 12.Februar.2016 Link til dette innlegget Svart 12.Februar.2016 jeg fikk noen torsker der 1 eller 2 var dei heilt klart var ferda torsk + ein del skrub sei på garn rett utenfor Tau på onsdag. Link to post
Erik Svart 12.Februar.2016 Link til dette innlegget Svart 12.Februar.2016 Spennende Sometimes I think of how it used to be... R.I.P. Lemmy ,Phil & Eddie Link to post
Fishermidas Svart 12.Februar.2016 Link til dette innlegget Svart 12.Februar.2016 Har ruser og fisketeiner i havet.....så venter spent til trekkedag Link to post
Ficher Svart 12.Februar.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 12.Februar.2016 Mye Ferdatorsk nær Karmøy/Skudenes , da er han vei inn i Ryfylke !! ( * har fått torsk på 22 kg ) * For de som har Facebook se bilder /tekst ....... https://www.facebook.com/Solvkroken/?fref=ts Link to post
Erik Svart 13.Februar.2016 Link til dette innlegget Svart 13.Februar.2016 Karmsundet kjenner jeg ikke, men utfor Geitungen er det ihvertfall en populær plass. Sometimes I think of how it used to be... R.I.P. Lemmy ,Phil & Eddie Link to post
Kenneth82 Svart 13.Februar.2016 Link til dette innlegget Svart 13.Februar.2016 Bruker dere stang eller harpe? Link to post
Erik Svart 13.Februar.2016 Link til dette innlegget Svart 13.Februar.2016 (redigert) Den trekker kanske ikke inn i selve Karmsundet, men mer direkte inn i fjordene syd og nord for selve Karmøya ? Er det et spesielt sted rundt Geitungen som er bra, eller er det bare området i seg selv ? Det er spesielt ett platå der. Du kan ikke ta feil, for det ligger en stim av båter som regel. Her er ett bilde fra i fjor : Bruker dere stang eller harpe? Harpe og fiskehjul på meg, men det er langt mellom hver jeg drar opp. Redigert 13.Februar.2016 av Erik (see edit history) Sometimes I think of how it used to be... R.I.P. Lemmy ,Phil & Eddie Link to post
Fishermidas Svart 14.Februar.2016 Link til dette innlegget Svart 14.Februar.2016 Etter 4 døgn i sjøen var resultatet av 4 ruser og 1 havteine; 2 torsker (1kilos), 1 Lyr (2kg) og 60 krabber.... Link to post
Troll 20 Svart 25.Februar.2016 Link til dette innlegget Svart 25.Februar.2016 Var utpå i dag. Mye småsei sør av Geitungen. Sleit med å komme ned til bunns med 400 gr svenskepilk før småseien satt... Fekk dog 1 stk av rette sorten på ca 2,5 kg. Flyttet oss lengre ut til Skallane, noen grunner rett sør av Jarstein fyrlykt. Mindre å få av småsei og meir av ferdatorsken. Dog ingen skikkelig store, låg på 2-4 kg. Kun vi som var der ute av ein eller anna grunn. Meir sjø sjølvsagt med vind fra nord, men ingen problem. Troll 20 Kommedal 27Coronet 26 Family Link to post
Erik Svart 28.Februar.2016 Link til dette innlegget Svart 28.Februar.2016 (redigert) Ja, det kan sikkert stemme. Var ute i går i byfjorden og åmøyfjorden. Dårlig resultat. Tenker meg lenger utover i dag, men blir ikke over boknafjorden før tidligst neste helg, for den turen er overnattigstur for meg... Noen som kan melde fangst resultater fra denne siden ? Redigert 28.Februar.2016 av Erik (see edit history) Sometimes I think of how it used to be... R.I.P. Lemmy ,Phil & Eddie Link to post
kenny- Svart 28.Februar.2016 Link til dette innlegget Svart 28.Februar.2016 Var oppe ved Skudenes/Geitungen på torsdag, lite fangst, mye småsei. Klarte å helte meg fast i to forskjellige garn også, så mista de nye pilkene mine.. Var utenfor Fjøløy fyr i går en tur. Kun småsei også her.. ikke sprekt. Link to post
Erik Svart 28.Februar.2016 Link til dette innlegget Svart 28.Februar.2016 Det var da som svarte. Vel, det er nå fint uttpå hvertfall, og von i hengande snøre :-) Sometimes I think of how it used to be... R.I.P. Lemmy ,Phil & Eddie Link to post
Fishermidas Svart 28.Februar.2016 Link til dette innlegget Svart 28.Februar.2016 Var sør i Karmsudet (Tenholmsflu) igår, 1t med harpehjulet med en kasse småsei som resultat! Men god fisk til fiskekakene :) Link to post
haugi Svart 28.Februar.2016 Link til dette innlegget Svart 28.Februar.2016 Den kan holde seg borte ei uke til, da er jeg tilbake fra jobb Link to post
kenny- Svart 28.Februar.2016 Link til dette innlegget Svart 28.Februar.2016 Tror ikke det er fare for noe storinnrykk. Var ute noen timer i dag også, kun småtorsk og sei.. Link to post
Erik Svart 29.Februar.2016 Link til dette innlegget Svart 29.Februar.2016 Var ute begge dager , fikk ingen av rett sort :-( Neste helg har jeg med en kompis og skal være ute hele helga, men det virker som det er lite vits å dra over boknafjorden og? Er det bedre innover i fjordene tro? Sometimes I think of how it used to be... R.I.P. Lemmy ,Phil & Eddie Link to post
kenny- Svart 29.Februar.2016 Link til dette innlegget Svart 29.Februar.2016 Det er jo noen som har fått noen fine oppe ved Geitungen, men jeg fikk fint lite når jeg var der oppe. Er fullt av garn der også, klarte å hekte meg fast i 2 forskjellige.. Fikk mer ved Hundvåg i går enn jeg gjorde oppe ved Geitungen, men de var ganske små de jeg fikk. Link to post
Erik Svart 29.Februar.2016 Link til dette innlegget Svart 29.Februar.2016 Tok ett garn der i fjor jeg også. Kjedelig det der Jeg var på alle sider av Hundvåg i løpet av helga, samt utover byfjorden og litt utpå, men fikk bare smått og tror ikke det var sorten engang. Så ingen andre som tok noen heller. Det var jo særdeles dårlig i fjor også. Kan det være at det er slutt, at hovedtrekket går andre steder etterhvert, eller er det fortsatt håp, selv om vi skriver 1 Mars i morgen ? Sometimes I think of how it used to be... R.I.P. Lemmy ,Phil & Eddie Link to post
Fishermidas Svart 29.Februar.2016 Link til dette innlegget Svart 29.Februar.2016 Hørte på kaia igår at silda er komt sør og... Link to post
Ficher Svart 5.Mars.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 5.Mars.2016 Noen som får noe gytetorsk i finværet ?? Link to post
vestsiå Svart 5.Mars.2016 Link til dette innlegget Svart 5.Mars.2016 var en svipptur utom geitungen i dag. mye strøm,lite båt,endel småsei.....får prøve å fiske i vendingå i morgen Link to post
Erik Svart 23.Januar.2017 Link til dette innlegget Svart 23.Januar.2017 Da nærmer det seg årets sesong. Var ute og dyppa pilken i helga, både i tåkeheimen Lørdag og i finværet Søndag. Fikk litt bitevillig kysttorsk med rogn, men ingen av rette sorten sålangt. Det var godt om båt ute på Søndag, og ser det ligger noen ute på feltet nå også, på speilblank sjø, men har enda ikke hørt/sett noen som har fått Ferdatorsken i år. Men da er kanalen offiseielt åpnet for observasjoner, fangst rapporter og evt løse rykter og teorier Skitt fiske alle mann Sometimes I think of how it used to be... R.I.P. Lemmy ,Phil & Eddie Link to post
Recommended Posts
Du må være innlogget for å kunne svare.
Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.
Opprett ny konto
Gratis og helt uforpliktende
Klikk her for å opprette konto.Logg inn
Logg inn dersom du har konto
Logg inn