Fishermidas Svart 23.Januar.2017 Del på Facebook Svart 23.Januar.2017 Har rusene i sjøen.....lite fangst å rapportere i Karmsundet/Førdesfjorden Sitér dette innlegget Link to post
Mons Olav Svart 23.Januar.2017 Del på Facebook Svart 23.Januar.2017 (redigert) Va utpå søndag øst for Bergen (osterfjorden)å pilka.Tre fine torsk og fem pala (småsei). Redigert 23.Januar.2017 av Palepilkar (see edit history) Sitér dette innlegget Båt med fjernkontroll Link to post
Fishermidas Svart 30.Januar.2017 Del på Facebook Svart 30.Januar.2017 Har blitt noen 3kg's torsker i rusene! Masse rogn Sitér dette innlegget Link to post
Fishermidas Svart 9.Februar.2017 Del på Facebook Svart 9.Februar.2017 Står rogntorsk i rusene ved hver trekking nå :) Sitér dette innlegget Link to post
Erik Svart 12.Februar.2017 Del på Facebook Svart 12.Februar.2017 Nok en fantastisk helg på sjøen. Sjelden det er så enkelt å ligge stille og få snøret til å gå rett ned. Sol og genser vær rund null grader er sjelden kost her vest. Men fortsatt ikke snurten av Ferdatorsken her. Jeg har stort sett holdt meg i ytre byfjorden. Snakket med flere som heller ikke har fått sorten, men det ryktes om fangst nord for Boknafjorden. Er det noen som har noe å melde, nå halvveis i Februar? Sitér dette innlegget Sometimes I think of how it used to be... R.I.P. Lemmy ,Phil & Eddie Link to post
Fishermidas Svart 12.Februar.2017 Del på Facebook Svart 12.Februar.2017 Somsagt så har jeg den i rusene på hver trekking nå (sør i Karmsundet) Sitér dette innlegget Link to post
Erik Svart 12.Februar.2017 Del på Facebook Svart 12.Februar.2017 Er det Ferdatorsk eller vanlig kyst torsk med rogn du får Fishermidas? Har fått noen rødbrune med rogn her også de siste ukene, men ikke sånne tilreisende.. Sitér dette innlegget Sometimes I think of how it used to be... R.I.P. Lemmy ,Phil & Eddie Link to post
Kenneth82 Svart 12.Februar.2017 Del på Facebook Svart 12.Februar.2017 Er det Ferdatorsk eller vanlig kyst torsk med rogn du får Fishermidas? Har fått noen rødbrune med rogn her også de siste ukene, men ikke sånne tilreisende.. Er det dialekten du tar an på? ;) Sitér dette innlegget Link to post
Erik Svart 13.Februar.2017 Del på Facebook Svart 13.Februar.2017 Den er blassere i fargen og fastere i kjøttet. På innlegg #63 i denne tråden ser du en av hver, så kan du sammenligne. Sitér dette innlegget Sometimes I think of how it used to be... R.I.P. Lemmy ,Phil & Eddie Link to post
Erik Svart 7.Mars.2017 Del på Facebook Svart 7.Mars.2017 Er det noen oppdaterte fangstrapporter ? Jeg har vært ute og duppet pilk stort sett hver helg, men pga travelt har jeg ikke fått brukt så mange timer hver gang, ergo ikke dratt så langt, ytterst i Byfjorden er vel det lengste. Så langt fortsatt ikke ferdatorsk på kroken i år Til helga håper jeg å kunne ta meg en 2 dagers tur med overnatting, så da øker radiusen litt. Er det Geitungen som er heteste tipset, eller finnes det andre alternativer med like bra prognoser ? Noen som har tatt / hørt/sett noe i det siste ? Sitér dette innlegget Sometimes I think of how it used to be... R.I.P. Lemmy ,Phil & Eddie Link to post
index Svart 7.Mars.2017 Del på Facebook Svart 7.Mars.2017 Uvant mye båter som fisker i Karmsundet i dag. Så ryktene går nok, enten torsken har kommet eller ei... Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
haugi Svart 10.Mars.2017 Del på Facebook Svart 10.Mars.2017 Så bilde av 12 flotte torsker som var tatt i Boknafjorden idag. Og jeg er selvfølgelig på jobb Sitér dette innlegget Link to post
Sleipner93 Svart 10.Mars.2017 Del på Facebook Svart 10.Mars.2017 Har tatt to ferdatorsk på ca 5kg utenfor Geitungen. Senest ute der idag, ingen torsk men fikk endel sei. Mye båt der. Sitér dette innlegget Link to post
Erik Svart 2.Februar.2018 Del på Facebook Svart 2.Februar.2018 Noen som har sett sorten enda i år ? Er kanskje litt tidlig, men med de flotte vær prognosene for helga så stikker ihvertfall jeg ut på helge tur for å kikke etter den . Sitér dette innlegget Sometimes I think of how it used to be... R.I.P. Lemmy ,Phil & Eddie Link to post
Fishermidas Svart 2.Februar.2018 Del på Facebook Svart 2.Februar.2018 Lite foreløpig i rusene sør i Karmsundet....fått 1 foreløpig Sitér dette innlegget Link to post
Erik Svart 2.Februar.2018 Del på Facebook Svart 2.Februar.2018 (redigert) Hmm... Vurderer å gå sørover i steden for mot Geitungen da, er rykter om noen slengere tatt på utsiden av Randaberg.. Får se, blir ikke noen straff å være utpå denne helga uansett slik det ser ut Redigert 2.Februar.2018 av Erik (see edit history) Sitér dette innlegget Sometimes I think of how it used to be... R.I.P. Lemmy ,Phil & Eddie Link to post
Sleipner93 Svart 2.Februar.2018 Del på Facebook Svart 2.Februar.2018 Ut å handle pilk å makker ??? Sitér dette innlegget Link to post
Erik Svart 2.Februar.2018 Del på Facebook Svart 2.Februar.2018 Er jo sannsynligvis litt for tidlig enda, egentlig, men det kan ikke skade å prøve seg. Ses kanskje utpå Ørjan. Har du samme båt som før (tresnekka) ? Og Skjit fiske til alle mann, satser på årets sesong blir bedre en de foregående Sitér dette innlegget Sometimes I think of how it used to be... R.I.P. Lemmy ,Phil & Eddie Link to post
Sleipner93 Svart 2.Februar.2018 Del på Facebook Svart 2.Februar.2018 (redigert) Har stor tresnekke nå (50 fot skøyte, med 5t/m kran i tilfelle vi skulle få "storkveita" ?) Men stort sett er vi ute i en Halco 26 så vi slipper å bruke halve dagen på å komme ut til Geitungen? Redigert 2.Februar.2018 av Sleipner93 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Erik Svart 5.Februar.2018 Del på Facebook Svart 5.Februar.2018 Var borti rette sorten i helga, litt sørøst av Fjøløy. Så da er vi i gang Sitér dette innlegget Sometimes I think of how it used to be... R.I.P. Lemmy ,Phil & Eddie Link to post
Erik Svart 29.Januar.2019 Del på Facebook Svart 29.Januar.2019 Da nærmer det seg årets Ferdatorsk sesong . Ikke vært ute og prøvd selv enda i år, og stemningen på bryggene her er laber, de gamle gidder ikke stresse med det i år sier de, etter mange labre vintre på rad. Men det kan jo være noe de sier, for å få fred der ute Håper på en tur ut til helga, men det er litt usikkert enda. Andre som har vært ute, eller hørt noe ? Jeg tenker å ta noen dager fri i år, og ta en litt lengre runde, med overnattinger. Ligge litt nærmere de gode plassene og få mer fisketid på dagene. Basert på tidligere sesonger, når er det mest sannsynlig best å ta seg fri ? Er det siste halvdel av Februar som er toppen stort sett ? Sitér dette innlegget Sometimes I think of how it used to be... R.I.P. Lemmy ,Phil & Eddie Link to post
Sleipner93 Svart 29.Januar.2019 Del på Facebook Svart 29.Januar.2019 Vi tenkte å ta en overnattingstur opp til Geitungen i begynnelsen av Mars. Håper det ikke blir for sent...? Sitér dette innlegget Link to post
BØstrøm Svart 30.Januar.2019 Del på Facebook Svart 30.Januar.2019 Hvor lenge er det ferdatorsken er der? Seiler muligens forbi i månedskiftet april-mai,men det er vel for sent? Sitér dette innlegget Link to post
Erik Svart 30.Januar.2019 Del på Facebook Svart 30.Januar.2019 (redigert) Tror første uka eller 2 i mars også er en bra tid, men da er jeg vekkreist, så for meg passer litt før, eller etterpå best ser det ut for. Redigert :. Bøstrøm : vi pleier å si frem til Påske, men i år er det sen påske så usikker om det gjelder i år. Og da er det enda 2 uker til du kommer, så tror du blir litt for sen ja. Redigert 30.Januar.2019 av Erik (see edit history) Sitér dette innlegget Sometimes I think of how it used to be... R.I.P. Lemmy ,Phil & Eddie Link to post
Mix Svart 30.Januar.2019 Del på Facebook Svart 30.Januar.2019 Sleipner93 skrev for 15 timer siden: Håper det ikke blir for sent...? Vanskelig å si, men nei, ikke etter min erfaring, vi har fått desidert mest feratorsk i begynnelsen av mars måned. Siste halvdel av februar - første halvdel av mars er normalt tiden med mest innsig. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.