Erik Svart 15.Februar.2015 Del på Facebook Svart 15.Februar.2015 (redigert) Jeg kunne ikke motstå fristelsen og heiste seil på vei inn byfjorden mellom fiskeplassene i går. Var periodevis nede i 1,5 knopp jeg og. Perfekt dag for fiske mao.Mot avdrift gjør jeg føgende i seilbåten (som vel er det du og bruker ) :Ut med en flik fokke fra rullen. Da legger båten seg med akter mot vind. Resten justerer jeg med gass og gir, som jeg rekker med foten fra der jed står og fisker. Fine forhold som sagt i går, og mye båt ute, men så ingen som dro Torsk over ripa denne helga heller Redigert 15.Februar.2015 av Erik (see edit history) Sitér dette innlegget Sometimes I think of how it used to be... R.I.P. Lemmy ,Phil & Eddie Link to post
Eureka Svart 15.Februar.2015 Del på Facebook Svart 15.Februar.2015 Har ikke noen fokk " jeg bare kan rulle ut" :) stagkroker her i vet du. Kan jo prøvd med den minste fokka, men redd jeg surfer avsted. For gøy testet jeg følgende: gikk i 5 knop rett mot vinden, snudde 180 grader, og oppnådde 6,3 knop på samme turtall... Får vente på mindre vind, og at fjorden stenge for garn 1. Mars. Sitér dette innlegget Link to post
Erik Svart 15.Februar.2015 Del på Facebook Svart 15.Februar.2015 Spørs om du skulle hatt deg en stormfokk. ganske greit å kunne pilke i litt vind. Men i dag blåste det atskillig mer, og det var ikke i nærheten like mange båter ute, så det er klart enklest med fint vær da Sitér dette innlegget Sometimes I think of how it used to be... R.I.P. Lemmy ,Phil & Eddie Link to post
ahamm Svart 15.Februar.2015 Del på Facebook Svart 15.Februar.2015 unngå shad som opphenger om det er mye drift, gummimakk er bedre da. reduser opphengere om det ikke hjelper. kun svenskepilk eller bare den store shaden er nok.shads har mye motstand. bruk en ekstrakrok på shadene. Sitér dette innlegget Har "Daycruiser", er "folk i båt", opptatt av kortsiktig glede i form av fartsrus, beryktet for å bruke den fryktelige paraplydreggen. Link to post
Eureka Svart 16.Februar.2015 Del på Facebook Svart 16.Februar.2015 (redigert) Åhhh faguttrykk :) shade, er det den store silikonsilda med blyhode? - ja, den vrikker jo med halen, så det gir sikkert motstand. Når du sier oppheng, tenker du da på flere kroker? Har fått laget med en fortom, ferdig med de der silikon-fiskene. Og så kan jeg bytte mellom pilk eller blylodd i enden. Satte meg skikkelig fast i dag, ettersom jeg drev avgårde, over en grunne. Hadde mistet kroker gir 400 kr om jeg måtte kappe snøret... Men kjørte båten motsatt vei, tilbake og forbi der det satt fast, og da løsnet det.... Puhhh Har sånn derre "braid" sen på stanga. Har forstått at det er andre knuter som må brukes.. Fortom av vanlig sen. Har vel igrunn handlet utstyr langt over mitt nivå... :) men artig er det. Slutt på håndsnøre og floker på snøre ihvertfall. La på ny sen på ei anna snelle også i ettermiddag. -gavn opp fiskinga. Håper jeg la på sena rett vei :) men det retter seg kanskje opp om jeg gir ut alt? Og så er det slutt på hurtigsvivel. Nå er det spiltring i fiskeveska.. Redigert 16.Februar.2015 av Eureka (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Scand29bal Svart 16.Februar.2015 Del på Facebook Svart 16.Februar.2015 Ja det blir fort dyrt när man sätter lite utrustning. Vrakfiska förra våren och då gick det grejer får nån tusing :( Sitér dette innlegget Link to post
Erik Svart 19.Februar.2015 Del på Facebook Svart 19.Februar.2015 Noen som har vært ute i uka ? Ligger ann til greie forhold denne Lørdagen også Sitér dette innlegget Sometimes I think of how it used to be... R.I.P. Lemmy ,Phil & Eddie Link to post
Hafrsfjord Svart 19.Februar.2015 Del på Facebook Svart 19.Februar.2015 Sist lørdag fekk en kjenning av meg 3 stk torsk. Han hadde ikke vekt med, men lengden var ca 80 cm på alle tre ( ...ja jeg såg bilder av fangsten ...). Med spørsmål om hvor, så var svaret - mellom Rennesøy og Finnøy -. Ett nokså tøyelig begrep kanskje Sitér dette innlegget Link to post
Erik Svart 19.Februar.2015 Del på Facebook Svart 19.Februar.2015 Hærlig, da er det noe i gjære.. Sitér dette innlegget Sometimes I think of how it used to be... R.I.P. Lemmy ,Phil & Eddie Link to post
Eureka Svart 19.Februar.2015 Del på Facebook Svart 19.Februar.2015 -eller på skjæret.... :) Ser det begynner å bli flere båter utpå. Skal snike meg utpå i morgen ettermiddag. Sitér dette innlegget Link to post
Erik Svart 21.Februar.2015 Del på Facebook Svart 21.Februar.2015 Ikke nappet i dag heller, hverken på juksa eller snik :-( Så ingen andre som dro heller.... Begynner å bli langt ut i februar nå.... Sitér dette innlegget Sometimes I think of how it used to be... R.I.P. Lemmy ,Phil & Eddie Link to post
haugi Svart 21.Februar.2015 Del på Facebook Svart 21.Februar.2015 Like greit for jeg har ingen båt på sjøen nå Sitér dette innlegget Link to post
Eureka Svart 21.Februar.2015 Del på Facebook Svart 21.Februar.2015 Ingen fisk i går på meg heller... Fikk motorstans og måtte seile til kai.... Sitér dette innlegget Link to post
Erik Svart 21.Februar.2015 Del på Facebook Svart 21.Februar.2015 Jøss. Gikk det bra? Sitér dette innlegget Sometimes I think of how it used to be... R.I.P. Lemmy ,Phil & Eddie Link to post
Mons Olav Svart 21.Februar.2015 Del på Facebook Svart 21.Februar.2015 Det einaste som e å få no for tia e rømt monsterfisk frå oppdrett virker det som desverre. Sitér dette innlegget Båt med fjernkontroll Link to post
Dreamer Svart 2.Mars.2015 Del på Facebook Svart 2.Mars.2015 Noe nytt på dette feltet? Sitér dette innlegget Link to post
Erik Svart 2.Mars.2015 Del på Facebook Svart 2.Mars.2015 Var dårlig vær i helga, så jeg tok oljeskift i stedet.., Andre som har fått prøvd seg i det siste? Sitér dette innlegget Sometimes I think of how it used to be... R.I.P. Lemmy ,Phil & Eddie Link to post
Eureka Svart 2.Mars.2015 Del på Facebook Svart 2.Mars.2015 Ryktes at en kar fikk 1 tonn på bygrunna på sørsiden av Ålesund sentrum med garn for en uke siden. Alt sto i samme garn. Men nå er det garnforbud, så det blir gode tider for oss med pilk. Sitér dette innlegget Link to post
Erik Svart 12.Mars.2015 Del på Facebook Svart 12.Mars.2015 Fortsatt dårlige resultater for meg Det ryktes at det tas en og annen slenger, men hverken dykkere eller de med ekkolodd observerer noe som kan kalles stim enda her mellom Fjøløy og byfjord området. Det var vist ikke så sprekt i fjor heller... Men nå er ihvertfall finværet kommet, så denne helga går vi nok nord over Boknafjorden og tester forholdene der oppe. Det ryktes noe bedre fangster der oppe ihvertfall.... Sitér dette innlegget Sometimes I think of how it used to be... R.I.P. Lemmy ,Phil & Eddie Link to post
Erik Svart 23.Mars.2015 Del på Facebook Svart 23.Mars.2015 Da er jeg hjemkommet etter årets sannsynligvis siste Ferdatorsk tur for i år (Drar på påskefjellet til helga ) Ikke noe napp i dag heller Eneste fangsten jeg har gjort i år var da jeg putlet meg nord over Boknafjorden og fisket rundt Geitungen fyr forrige helg. Der fikk jeg 2 (men begge samtidig), og kompisen som var med fikk 1. Ikke mye det heller for 2 dager iherdig fisking. Men det var en fin tur. Flott vær og mye båter ute, både der og på de andre 'godplassene' Sitér dette innlegget Sometimes I think of how it used to be... R.I.P. Lemmy ,Phil & Eddie Link to post
Ficher Svart 18.Januar.2016 Emnestarter Del på Facebook Svart 18.Januar.2016 Noen som har sett / hørt noe fra Ferdartorsken ? Håper dere gir noen tips om den kommer i ryfylkefjordene :-) Sitér dette innlegget Link to post
Erik Svart 18.Januar.2016 Del på Facebook Svart 18.Januar.2016 Ikke vært ute og fuktet pilken selv enda, men kjenner det begynner å krible, tenker å ta ut en tur neste helg hvis været er bra selv om det kanskje er litt tidlig. Det er lite båt ute på de faste plassene foreløpig ser jeg, men noen er det saktens som har begynt å sokne. Håper vi kan få raporter om gode fangster her utover nå ja Sitér dette innlegget Sometimes I think of how it used to be... R.I.P. Lemmy ,Phil & Eddie Link to post
Baracuda Svart 18.Januar.2016 Del på Facebook Svart 18.Januar.2016 Tenkte snart på ett linesett etter torsk, men det er så uhorveslig med pigghå. Har ikke hørt om noen større fangster her. Sitér dette innlegget Link to post
Ficher Svart 18.Januar.2016 Emnestarter Del på Facebook Svart 18.Januar.2016 (redigert) prøver og legge inn bilde.......... Redigert 18.Januar.2016 av Ficher (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Ficher Svart 18.Januar.2016 Emnestarter Del på Facebook Svart 18.Januar.2016 (redigert) Hadde en flott fangst tidlig i januar for noen år siden. Selv om noen sier at Ferdatorsken ikke kommer før i mars /april . Denne fangsten fikk vi i løpet av 10-15 min , nær Tananger / Viste...... så var det stopp. ( var magisk så lenge det varte) Redigert 18.Januar.2016 av Ficher (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.