Puffen Svart 26.Februar.2011 Link til dette innlegget Svart 26.Februar.2011 Da bor du på feil side av Møre Puffen. Tja, det blir nå som en ser det. Faktisk så bor jeg vel sånn ca. midt i. Sitér dette innlegget Link to post
RSL Svart 26.Februar.2011 Link til dette innlegget Svart 26.Februar.2011 Jeg føler vel at jeg bor på rett side av møre, men allikevel er det nesten en mnd til isen tillater at jeg forlater havnen.... Sitér dette innlegget NestBest - Bestway 40, Oppegård båtforening Link to post
Otto R Svart 26.Februar.2011 Link til dette innlegget Svart 26.Februar.2011 (redigert) på den andre brygga ligger denne: Noen som kjenner linjene? fantastisk flott båt, den hadde virkelig kledd meg Det er vel HR'en til han ex fotballspilleren fra Bekkjarvik, flott sak Han seilte vel fra Southampten i ferien ? Redigert 26.Februar.2011 av Otto R (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
kvalvåg Svart 26.Februar.2011 Link til dette innlegget Svart 26.Februar.2011 Bor på Nordmøre og i dag har det vært vår. Har vært i båthavna og fått en tur ut på fjorden. Herlig. Sitér dette innlegget Link to post
:båt1 Svart 26.Februar.2011 Link til dette innlegget Svart 26.Februar.2011 nå byner jeg å bli jæ..... deprimert her hvorfor skal det snø snø snø så forbanna mye :headbang: :headbang: :headbang: :headbang: Sitér dette innlegget Link to post
Mariell Svart 26.Februar.2011 Link til dette innlegget Svart 26.Februar.2011 (redigert) Ikke mye vårtegn her i dag. Eneste må være at det er 0 grader og ikke -15. Satser på at den våte snøen som ramler ned tærer på isen. Nå har det begynt å lave ned med tung fuktig snø Er i allefall glad for at jeg ikke har noen svær gårdsplass å måke lenger. Måker vel ca 3kvm på brygga. Redigert 26.Februar.2011 av Mariell (see edit history) Sitér dette innlegget MEDLEM I KNBF VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP Link to post
ray Svart 26.Februar.2011 Link til dette innlegget Svart 26.Februar.2011 litt vår hos deg da mariell, vi har 50cm tørr snø oppå 60 cm is Sitér dette innlegget Prosjekt Princess 35 Link to post
jonn Svart 26.Februar.2011 Link til dette innlegget Svart 26.Februar.2011 I dag har det vært 10 grader og sol i Molde. Har pusset teac og oljet den. Har hatt båten oppe i to sesonger, skal ut i slutten av mars tror jeg, ivertfall før påske. Har fornyet innvendig mest, og litt utvendig. Nytt trekk inne, nytt elopplegg, ny dørk, bygget platform ++++. Det skal bli kjekt å komme på sjøen igjen. Sitér dette innlegget Link to post
Faxen Svart 27.Februar.2011 Link til dette innlegget Svart 27.Februar.2011 Det skal bli kjekt å komme på sjøen igjen. Her i Drøbaksundet trenger du meier på båten....... Sitér dette innlegget Fairline Mirage 29 er solgt. Link to post
Mariell Svart 27.Februar.2011 Link til dette innlegget Svart 27.Februar.2011 Med de fine værmeldingene for neste uke, og at jeg er den fødte opptimist. Fjernet jeg i dag bobleplast og beskyttelsesduken fra de vinduene som var tildekt i salongen. Var deilig å få dagslys inn frontvinduene igjen. Vårtegn? ja absolutt. Sitér dette innlegget MEDLEM I KNBF VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP Link to post
pege Svart 27.Februar.2011 Link til dette innlegget Svart 27.Februar.2011 Fra -10 grader på torsdag til sørvest og + 5 grader. Neste vår, og lengselen etter seiling øker. Da er det greit og samle noen av seilergjengen og sett ut en 3 roeing og en 2 1/2 roms færing og heise seilene. Desverre lite vind i dag, men vi fikk da seilt noen timer før sola gikk ned og dagen ble avsluttet med kjøttsuppe. ` Hilsen Pege Sitér dette innlegget Link to post
Willing 31 Svart 27.Februar.2011 Link til dette innlegget Svart 27.Februar.2011 Hei vi fant faktisk Hestehov i veikanten hær i Kåfjord 11 varmegrader og delvis overskyet så det hva 4 - 5 båter ute på lyngen i dag :)) Sitér dette innlegget Willing 31 Link to post
Hulda Svart 28.Februar.2011 Link til dette innlegget Svart 28.Februar.2011 I dag skulle det vært strålende sol, stille og plussgrader i Strömstad. Og jeg tok en dag fri fra jobben for å nyte herlighetene. I stedet er det tåkeskyer, nordadrag, nullføre og forbanna surt. Med det er liv i hangande snøre. Strömstads havnevesen proklamerer at våren kommer 'neste väcka'. I forrige uke kunne man spasere på isen så og si over hele Strömstadsbukten. Båttrafikken hadde problemer. Nå er det fritt vann utover. Kun inne i vikene er det is. Kustbevakningen har fått vårfornemmelser og kjemper seg inn til sin faste brygge. Det har vært frysende regn, og ispiggene fra riggen står i dekket: Og man venter på olje fra Norge, dog ikke slik vi liker å eksportere den: Så ifølge uoffisielle medlinger fra dem som kjenner vær- og isforhold, til uken kommer våren til Strömstad! Sitér dette innlegget Link to post
hebbelille Svart 28.Februar.2011 Link til dette innlegget Svart 28.Februar.2011 Her skinner Solen fra Blå himmel :) isen har begynt å slippe taket i havna etter noen fine dager med + grader, og ser frem til en sommer med mangen båt turer Sitér dette innlegget Draco 1700 TL - Regal 2550 LSC Link to post
Brigg Svart 1.Mars.2011 Link til dette innlegget Svart 1.Mars.2011 Kalenderen viser 1. mars, og mars er jo den første vårmåneden. Bortsett fra dette er det imidlertid ikke mye som vitner om vår. Brigg Sitér dette innlegget Viksund 340 St. Cruz: Tre-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet. 2009 - 0000: Viksund 340 St.Cruz Fly m/VP D6-370/HS80AE 2003 - 2009: Halco 29 Offshore Fly m/VP 41B/290DP Link to post
Ulv I Svart 1.Mars.2011 Link til dette innlegget Svart 1.Mars.2011 her i sør gikk det hvitt utpå i dag.. men deilig vårsol :) Sitér dette innlegget Båtløs etter hjerneslag, se siste nytt på bloggen http://www.ulvseth.no Pass på helsa.. du har bare den.. Når sjekket du blodtrykket sist? Link to post
Worry II Svart 1.Mars.2011 Link til dette innlegget Svart 1.Mars.2011 Rart å tenke på at det bare er 6 uker igjen, Ulv ! Sitér dette innlegget Link to post
Ulv I Svart 1.Mars.2011 Link til dette innlegget Svart 1.Mars.2011 Ja, ser ikke slik ut, og for min del har jeg et forsiktig mål om å ha båten på vann og ferdig modifisert for mitt behov innen 1.juni.. så jeg har fortsatt god tid.. byr annledningen og båten blir ferdig før, så kommer den nok på vann før den tid, men beregner ekstra god tid i år. Sitér dette innlegget Båtløs etter hjerneslag, se siste nytt på bloggen http://www.ulvseth.no Pass på helsa.. du har bare den.. Når sjekket du blodtrykket sist? Link to post
Worry II Svart 1.Mars.2011 Link til dette innlegget Svart 1.Mars.2011 Et steg av gangen, Ulv ! Viktigst med egen tilstand ! Ikke alltid båten er det viktigste i hele verden ! Keep up the good spirit ! Sitér dette innlegget Link to post
gon Svart 1.Mars.2011 Link til dette innlegget Svart 1.Mars.2011 Stæren er kommet til Tjøme i Vestfold. Det er nesten to uker tidligere enn vanlig. Sitér dette innlegget Link to post
Ficher Svart 2.Mars.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 2.Mars.2011 Tjelden ble observert på Sola i går 1-3-11 . http://no.wikipedia.org/wiki/Tjeld Sitér dette innlegget Link to post
Jawik Svart 2.Mars.2011 Link til dette innlegget Svart 2.Mars.2011 Tjelden ble observert i Vanylven Sitér dette innlegget The old don't have to worry about avoiding temptation. When you're old temptation avoids you. Link to post
Hulda Svart 5.Mars.2011 Link til dette innlegget Svart 5.Mars.2011 Vårtegn 1: Overnattet i båten i natt. 2: En gjeng svaner kom hojende inn for landing i Strömstad. Og, jeg kunne sitte ute ved klubbhuset til seilforeningen i le for vinden og nyte sol fra en skyfri himmel. Hadde en masse å gjøre ombord, gadd ikke. Isen har sluppet Hulda, og i går og i natt dundret båten inn i iskanten så rigg og skipper skranglet. Startet opp og fikk ryddet litt is rundt båten. Nå har Hulda fått ny propell som greier å utnytte gigakreftene i motoren, det ble for mye for den ene fenderen: Men, fender får være fender så lenge solen skinner og varmer gjennom flytedrakten. Sitér dette innlegget Link to post
salti Svart 5.Mars.2011 Link til dette innlegget Svart 5.Mars.2011 har begynt å "hogge ved" for noen dager siden. bjørke stuen fosser det sevje ut av nå... det viser at naturen har beg å våkne og gjøre seg klar til kommende sesong Sitér dette innlegget Link to post
Hulda Svart 6.Mars.2011 Link til dette innlegget Svart 6.Mars.2011 Var oppe før solen i dag. Svanene som landet her i går ettermiddag dro ut Strömstadfjorden i solrenningen, på vei til sommerhjemmet lenger nord, antar jeg. I morges ligger det sarr og nyins over hele bukten. Værmeldingen her nede sier varmegrader på dagtid utover i uken. Men det kommer kraftig sønnavind som starter i ettermiddag. Så den isen som var på vei ut Oslofjorden kommer nok i retur. Så da kan man vel se opp for mulig isgang. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.