Jump to content

Vårtegn i dag..........


Ficher

Recommended Posts

VR 50 er lilla SWIX. Jeg la VR45 (lys lilla) som base i hele festesonen - så to tynne lag med VR 50 - hver ca 5 cm lenger inn i smøresonen slik at det ble en pyramide som følger spennet i festesonen på skia. Måtte legge på en ekstra klatt midt under bindingen etter noen km for å få skikkelig feste i dag - men det ble 2,5 timers tur med 6 2 minutters fullfartsdrag - så slett ikke værst til å være på våren.

 

Gliden ble tatt vel vare på av SWIX sin Rocket spray glider. Hadde bedre glid enn teknikk i dag - en rar følelse når skia glir fra meg på diagonal. får vel ta et teknikkurs snart.

 

Litt off topic nå kanskje? :lol:

Redigert av Bitteliten (see edit history)
Link to post
Share on other sites

VR 50 er lilla SWIX. Jeg la VR45 (lys lilla) som base i hele festesonen - så to tynne lag med VR 50 - hver ca 5 cm lenger inn i smøresonen slik at det ble en pyramide som følger spennet i festesonen på skia. Måtte legge på en ekstra klatt midt under bindingen etter noen km for å få skikkelig feste i dag -

 

Gliden ble tatt vel vare på av SWIX sin Rocket spray glider. Hadde bedre glid enn teknikk i dag - en rar følelse når skia glir fra meg på diagonal. får vel ta et teknikkurs snart.

Joa, OT, men du er jo like gærn med ski som med båt - og det gjør det litt mindre OT :saint: . Synes å huske et bilde av deg på BP, kan det stemme at du ikke kan spille "stand in" for Nortug-kroppen i en film om skistjerna - eller er jeg på jordet igjen?

 

Uansett, den beste medisinen mot båtabstinens på vinterstid er å bruke de flotte skimulighetene vi har her i landet :flag:

Link to post
Share on other sites

Jeg kan definitivt ikke spille stand in for Northug :lol: men er nok i mye bedre form nå enn for et 3 år siden da det bildet ble tatt. Min styrke i langrennsporet er stor fart i nedoverbakkene :rolleyes: Jeg konsaterer resignert at de i OL går ca dobbelt så fort som meg. Det sies at for å være god i langrenn må man ha gått aktiv som ung - det har ikke jeg - og det er nok hovedforklaringen :lol:

 

For å si som en viss Hr Gelmeyden sa for noen år siden. "Man må ha kondis nok til å holde ut et normalt samleie på et par timer"

 

Yr melder -2 til -4 neste uke. Går nok noen uker før vi må ta ut rubbeskia :yesnod:

Redigert av Bitteliten (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Sort sne langs vejene. Ingen is i havnen. Fyrede op i Eber & Volvo. Vandtemperatur 1,5 grader og 20 grader inde. Alle tiders! Det var lige før jeg tog up på årets første tur!

 

Og i aften får du kanskje avløsning av dette :giggle: :

 

1267361831301_617.jpg

 

Dødelig storm herjer Europa

Stormen «Xynthia» har orkanstyrke, og beveger seg nå i retning Danmark. Så langt har ni personer mistet livet.

 

Sitater:

 

Stormen, som har blitt døpt «Xyntia», har kurs i nordøstlig retning. Franske meteorologer sier det beveger seg hurtig, og antar ifølge BBC at den vil nå Danmark søndag kveld.

 

- Akkurat nå ligger stormsenteret i den engelske kanal. Den vil nok følge kysten oppover Europa og føre til en del nedbør og sterk kuling i Skagerrak. De som bor sør i Danmark, vil trolig merke en del vær og vind utover søndagen, opplyser vakthavende i Meteorologisk institutt, Kristian Gislefoss til VG Nett.

Link to post
Share on other sites

Isen er borte ihavna bak båten,så jeg kan kjøre bort å bunkre opp i mårra om været er ok .Det er et ok vårtegn,ikke mange dagene siden jeg hugde isen rundt båten.Var vel sist tirsdag ,da var isen tukk som fy.Nå er den råtten,å masse er borte .Håper den går utenfor havna også da,klør etter tur nu :flag:

 

Tine IV

Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBF
Vi sees på sjøen og lytter på K-77

Link to post
Share on other sites

VR 50 er lilla SWIX. Jeg la VR45 (lys lilla) som base i hele festesonen - så to tynne lag med VR 50 - hver ca 5 cm lenger inn i smøresonen slik at det ble en pyramide som følger spennet i festesonen på skia. Måtte legge på en ekstra klatt midt under bindingen etter noen km for å få skikkelig feste i dag - men det ble 2,5 timers tur med 6 2 minutters fullfartsdrag - så slett ikke værst til å være på våren.

 

Gliden ble tatt vel vare på av SWIX sin Rocket spray glider. Hadde bedre glid enn teknikk i dag - en rar følelse når skia glir fra meg på diagonal. får vel ta et teknikkurs snart.

 

Visste ikke at du var så sprek :giggle:

 

Godt fornøyd med 6,5 mil på 3 dager nå i vinterferien. Men ingen racerfart.

 

Kanskje blir det "ny" båt til sesongen. Lukter på Nimbus Nova 35 :smiley:

Hilsen KOB, Nimbus Nova 35

Link to post
Share on other sites

I morgen

02.03.2010

02d.png -2°vindpil.0025.315.png Noe usikkertGanske sikkertGanske sikkertLettskyet. Lett bris, 4 m/s fra nordvest. 0 mm nedbør i døgnet.

 

 

Onsdag

03.03.2010

01d.png -3°vindpil.0050.335.png Ganske sikkertNoe usikkertGanske sikkertKlarvær. Lett bris, 4 m/s fra nord-nordvest. 0 mm nedbør i døgnet.

 

 

Torsdag

04.03.2010

01d.png -2°vindpil.0025.000.png Noe usikkertNoe usikkertGanske sikkertKlarvær. Svak vind, 3 m/s fra nord. 0 mm nedbør i døgnet.

 

 

Fredag

05.03.2010

01d.png -2°vindpil.0025.065.png UsikkertNoe usikkertNoe usikkertKlarvær. Svak vind, 3 m/s fra øst-nordøst. 0 mm nedbør i døgnet.

 

 

Lørdag

06.03.2010

01d.png -2°vindpil.0025.250.png Noe usikkertNoe usikkertGanske sikkertKlarvær. Svak vind, 2 m/s fra vest-sørvest. 0 mm nedbør i døgnet.

 

 

Søndag

07.03.2010

01d.pngvindpil.0025.230.png Noe usikkertUsikkertGanske sikkertKlarvær. Svak vind, 2 m/s fra sørvest. 0 mm nedbør i døgnet.

 

 

Mandag

08.03.2010

01d.pngvindpil.0025.190.png Noe usikkertNoe usikkertNoe usikkertKlarvær. Svak vind, 2 m/s fra sør. 0 mm nedbør i døgnet.

 

 

Tirsdag

09.03.2010

01d.pngvindpil.0025.050.png Noe usikkertNoe usikkertGanske sikkertKlarvær. Svak vind, 2 m/s fra nordøst. 0 mm nedbør i døgnet.

 

 

Onsdag

10.03.2010

01d.pngvindpil.0025.240.png Noe usikkertNoe usikkertGanske sikkertKlarvær. Svak vind, 2 m/s fra vest-sørvest. 0 mm nedbør i døgnet.

Link to post
Share on other sites

Godt fornøyd med 6,5 mil på 3 dager nå i vinterferien. Men ingen racerfart.

 

Kanskje blir det "ny" båt til sesongen. Lukter på Nimbus Nova 35 :smiley:

Jeg har mer tid til hobbyer nå enn for noen år siden. 6.5 mil på 3 dager er flotte turer :yesnod: jeg prøver å få 5 mil i uka nå som vi har så flott vinter og det er kjørt løyper i marka vår. Farten er størst i nedoverbakkene - da har jeg "naturen med meg" :lol: Jeg kan nok med trygt si at viljen er større enn evnen i skiløypa.

 

Jeg kjøpte blå glider i dag - den går ned til -8. Optimist? :lipseal: Mange uker med kalde grader fremover

(jeg kjøpte også VR 55, 60 og 65 i tilfelle dere vårpessimister får rett :wink:)

 

Slett ikke dumme båtplaner du har.

Redigert av Bitteliten (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...