Jump to content

Gode båtkjøp på nettet!


Thorlyn

Recommended Posts

 

 

Ser av annonsen at båten er flyttet til Holmsbu og det kan se ut som Holmsbu Marineservice har gjennomgått den i forbindelse med salget(bistand for opplysninger til annonsen).

Den lå oppe i elva i går kveld. Eier har havneplass hos oss. Jeg vet at han har forsøkt å selge veldig lenge, og han har brukt mye penger på båten siden den ble kjøpt i 2009 eller 2010.

Men dette med tvangssalg var nytt for meg. Veldig trist.

Båten er ganske spesiell, den har så vidt jeg vet bare en lugar. Uvanlig for en så stor båt.

Medlem av: Øvre Bragernes Motorbåtforening - KNBF - RS - Holmestrand Båtforening

Link to post
Share on other sites

 

 

Ser av annonsen at båten er flyttet til Holmsbu og det kan se ut som Holmsbu Marineservice har gjennomgått den i forbindelse med salget(bistand for opplysninger til annonsen).

Den lå oppe i elva i går kveld. Eier har havneplass hos oss. Jeg vet at han har forsøkt å selge veldig lenge, og han har brukt mye penger på båten siden den ble kjøpt i 2009 eller 2010.

Men dette med tvangssalg var nytt for meg. Veldig trist.

Båten er ganske spesiell, den har så vidt jeg vet bare en lugar. Uvanlig for en så stor båt.

Medlem av: Øvre Bragernes Motorbåtforening - KNBF - RS - Holmestrand Båtforening

Link to post
Share on other sites

Og bare fakta. Ikke noe dill dall med hvor flott, strøken, problemfri og god stand den er i

Ser ut som den var nedi med propellene for ikke så lenge siden http://www.coronet.nu/?rID=104&ID=17311&

Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon)
Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03
BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15
BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78

Link to post
Share on other sites

Helsparklet skrog med sprekker i sparkelen høres ut som et lite prosjekt.

Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon)
Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03
BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15
BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78

Link to post
Share on other sites

Kraftoverskudd er godt å ha. Lavere turtall, mindre støy og stress for motor på marsjfart.

 

Må jo være en knallgod pris om alt er på stell og historien på motor er god (ikke tidligere kondemnert motor pga brann, vært på bunn etc.)

En slik motor med gir og utstyr koster vel fort 450' uten montering?

Mvh. SAP

Link to post
Share on other sites

Kraftoverskudd er godt å ha. Lavere turtall, mindre støy og stress for motor på marsjfart.

 

Må jo være en knallgod pris om alt er på stell og historien på motor er god (ikke tidligere kondemnert motor pga brann, vært på bunn etc.)

En slik motor med gir og utstyr koster vel fort 450' uten montering?

Mvh. SAP

Link to post
Share on other sites

Tja, det spørs jo hvordan ting ser ut, men ting ser jo greit ut.

 

Men "ugler i mosen"? Det noe merkelig her, for som nevnt over så er dette en vanvittig dyr motor. Hvorfor putte en sånn motor i en slik båt, for så å selge det for kr 299`? Den har også dårlig toppfart i forhold til motorstørrelse.

 

Prismessig er dette også litt rart, for dette er ikke høyere pris enn med en gammel og mye mindre motor.

Link to post
Share on other sites

Eg og stussar over dette. Båten er rett og slett altfor billig. Så då er det på sin plass å vere litt observant i det minste.

Man får generelt veldig dårlig betalt for gammel båt med ettermontert nyere motor, spesielt hvis båten ser litt sliten ut ellers, slik som her. Selv betalte jeg mindre for min båt med 2 stk 2004 model KAD300. Motorene gikk fint på prøvekjøring, men etter å ha hatt dem på service var det en del som måtte gjøres, men båten har fortsatt ikke kostet meg mer enn hva du må betale for motorene ferdig montert i en båt. Så er du nevenyttig og villig til å legge ned en del innsats i en båt, så er det båter av denne typen hvor man kan gjøre gode kjøp. Men man bør ha en del kroner mer enn man gir for båten, for tusenlappene flyr veldig fort... :pray:

Link to post
Share on other sites

annonsen er slettet nå

Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon)
Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03
BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15
BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...