Jump to content

Gode båtkjøp på nettet!


Thorlyn

Recommended Posts

Båten som volvo_penta_ refererer til har jeg vært og sett på og prøvekjørt! Eneste grunn til at jeg ikke slo til var at sofaen ute var litt trang for 4 personer. Ellers virket båten meget bra. Gjorde 35 knop med gummibåten oppe som trolig bremset farten et par knop. Motorom/motor var meget ryddig, motor gikk veldig fint. Her var det mye båt for pengene, absolutt verdt prisantydning!

Link to post
Share on other sites

Vel, uten påkosten var den vel å betegne som et vrak og "markedet" er vel ikke villige til å betale mere for båten. Kanskje eieren i tillegg er veldig klar for å kjøpe en annen båt også og har det travelt....

I utgangspunktet ble sikkert påkosten litt mere enn nåværende er hadde sett for seg, men da var det kanskje for sent å sette på bremsene....

Redigert av VannTro (see edit history)

Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben

Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk.

Link to post
Share on other sites

Men hva med denne Scand Atlanticen? http://www.finn.no/finn/boat/used/object?finnkode=49530594&searchclickthrough=true

 

Ser i utgangspunktet ut som et godt kjøp, men den er nå faktisk 14 år. Jeg kunne godt tenkt meg denne da jeg anser den som veldig kurant med Yanmar og aksling. Samtidig er det en romslig båt.

 

Hva mener dere? Er dette et godt kjøp?

Link to post
Share on other sites

Jeg syns dette er ett godt kjøp! Eneste som er litt minus ved denne er at roret og propellen er under skroget og ikke trukket bak som på frikort nyere modellene, noe som gir litt mer fart og mindre støy. God motor og ser velholdt ut. Autopilot er vel også en grei ting å ha, men ikke ett must. Ser også at den mangler stekeovn, noe jeg syns er behagelig å ha i båten.

 

Men alt i alt så er dette mye båt for pengene. Trygg, stor og god båt! Har en 1998 mod selv og meget fornøyd!

Link to post
Share on other sites

  • 4 uker senere...
  • 1 måned senere...

Dette var jo mye båt for pengene...

 

http://www.finn.no/finn/boat/used/object?finnkode=51191021&searchclickthrough=true

 

Selv solgte min far en slik en for 350 000 (riktignok en del penere) i begynnelsen av 2000 tallet. Det sier vel litt om utviklingen i markedet...

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...