Jump to content

Gode båtkjøp på nettet!


Thorlyn

Recommended Posts

Årsmodell er feil. Corniche gikk vel ut av prod +-1990.

Det står 158 hk. Dette er akseleffekten på TAMD 40b som ble avløst av 41 i 1986.

På dekoren vil jeg tippe denne er ca 1985.

 

For øvrig en elendig annonse uten særlig info.

Prisen var vel ikke så gal OM båten er bra.

Mvh. SAP

Link to post
Share on other sites

Nå vet jeg Summer Family 27 er en populær båt i bruktmarkedet.

Vet ikke om prisen i utgangspunktet er å hoppe i taket av, men dette var da et meget velholdt eksemplar av rasen med en skikkelig sliter av en motor.

I tillegg er den godt utstyrt og mye påkostet de siste årene og det gjør den vel egentlig til et meget godt kjøp likevel.

http://www.finn.no/finn/boat/used/object?finnkode=48193741&searchclickthrough=true

 

Det hender jo at det er bedre butikk å finne en velholdt båt i stedet for å legge masse penger og tid i en mindre pen en.

Redigert av VannTro (see edit history)

Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben

Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk.

Link to post
Share on other sites

  • 2 uker senere...
Link to post
Share on other sites

De fleste selges vel til rundt 1 mill i utlandet. (de annonseres for drøyt 100.000 pund).

På noen båter kan man trekke ifra mva. i landet de selges ifra og da blir det rom til å både å dekke frakt, fortjeneste, og mva. i Norge og prisen blir ikke så spesielt rimelig for en halvslitt båt uten aktervinsj osv. (uten at jeg kjenner denne båten)

Link to post
Share on other sites

Jeg så i første øyekast ikke at det stod at båten er i Norge, jeg trodde egentlig den stod i utlandet. Hvis den står i Norge faller jo poenget med billigere import bort, men da er jo poenget heller om prisen er presset ned av samme grunn.

Tror kanskje ikke poenget med billigere import faller bort av den grunn. Var det ikke noe med at man skulle få refundert det man hadde lagt ut i HK avgift?

 

Men jeg tror egentlig at denne båten står i utlandet.

Link to post
Share on other sites

Jeg tippet at den stod i utlandet fordi den ikke hadde bilder av den aktuelle båten.

 

Men jeg ringte nå for å spørre, og båten står i England. Avgiftsreduksjonen er visstnok priset inn, så 1 295 000,- er prisen.

Se det, ja! Da tok jeg feil. Kjekt å vite at det de skriver i annonsen ikke er til å stole på.

Øivind

Link to post
Share on other sites

Denne må være et godt kjøp, hadde jeg bare hatt englene hadde jeg løftet av røret og ringt http://www.finn.no/finn/boat/used/object?finnkode=47963883&searchclickthrough=true

Det er lettere med våtslipepapir en rubbing. Det er lettere med et til 2 strøk lakk en polering. Trebåt er ikke mere arbeid

Tidligere Båter: 21 fots tresjark m/sabb 22 (Tequila Sunrise) • 23 fots tresjark m/sabb 16 (Neptun) • 17 fots speilbåt i tre med vindskjerm og 25hk yamaha (Gjeld-frid I)

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...