Kodvaag Svart 21.Februar.2009 Link til dette innlegget Svart 21.Februar.2009 DC'en mangler jo stikkøye og hekkport, og så mer ut som en vanlig båt. 780'en (uten DC i betegnelsen) så jo ut som et kinderegg. Liten båt med innendørs soveplass til 4. God plass til å vandre ut på en stor badeplattform. Den båten likte jeg virkelig ut i fra bildene. Sitér dette innlegget Båthistorie: x-Blesser 440/35 knop - x-Joda 7500/25 knop - x-Master 820/18 knop - x-Scand Baltic/25knopNå: Båtløs - Kjører Bobil... Link to post
GP - Rune Svart 21.Februar.2009 Link til dette innlegget Svart 21.Februar.2009 Har hatt 780, har nå 780 DC. Tror det er laget 5 stk. av denne modellen.(Jeg har nr. 5) Dette er en skikkelig daycruiser med mulighet for 3 stk. solsenger i cockpit. Båten er ikke så høy som den vanlige 780, syntes 780 DC ligger bedre i vannet. Strålende fornøyd med oppfølging fra Nor-Dan boats på Minnesund. Håper de overlever denne litt vansklige tiden som produsentene er i om dagen. Sitér dette innlegget Link to post
Bergen dørk Svart 21.Februar.2009 Link til dette innlegget Svart 21.Februar.2009 Det håper jeg også i likhet med andre norske som bla Skibsplast. Vet du hvordan det går med Nor-dan? Selger de utelukkende på bestilling eller prod de for lager? Sitér dette innlegget mvh Bergen Dørk Link to post
GP - Rune Svart 21.Februar.2009 Link til dette innlegget Svart 21.Februar.2009 Etter det jeg vet selger de kun på bestilling. Vet at de prøver Asia og Russland som marked. Sitér dette innlegget Link to post
Bergen dørk Svart 23.Februar.2009 Link til dette innlegget Svart 23.Februar.2009 Hei! Viksund 270 Bravo. Hvordan vurderes denne? Godt kjøp? Sitér dette innlegget mvh Bergen Dørk Link to post
BårdK Svart 23.Februar.2009 Link til dette innlegget Svart 23.Februar.2009 Så jo fin ut, men synes ikke prisen var spesielt lav. Sitér dette innlegget Link to post
Bergen dørk Svart 23.Februar.2009 Link til dette innlegget Svart 23.Februar.2009 Ja, jeg var litt usikker da jeg ikke kjenner båttypen så godt. Sitér dette innlegget mvh Bergen Dørk Link to post
Estrella de mar Svart 23.Februar.2009 Link til dette innlegget Svart 23.Februar.2009 Har hatt 780, har nå 780 DC.Tror det er laget 5 stk. av denne modellen.(Jeg har nr. 5) Dette er en skikkelig daycruiser med mulighet for 3 stk. solsenger i cockpit. Båten er ikke så høy som den vanlige 780, syntes 780 DC ligger bedre i vannet. Strålende fornøyd med oppfølging fra Nor-Dan boats på Minnesund. Håper de overlever denne litt vansklige tiden som produsentene er i om dagen. Etter det jeg vet selger de kun på bestilling.Vet at de prøver Asia og Russland som marked. Sitér dette innlegget Link to post
båtn2 Svart 23.Februar.2009 Link til dette innlegget Svart 23.Februar.2009 Nordan 780 var kjempefin!! Det var en båt jeg godt kunne hatt, hvis noen ville kjøpt snekkebalja! Så veldig praktisk ut på bilder, og at den er mulig å ta med tilhenger var litt tøft. Hvor mye er egenvekten på en båthenger som kan ta 2,2 tonn? (bilen kan kun ta 2,5 tonn) Nordan 780 er en flott båt, men den er veldig smal og trang. Er helt greit til en helgetur for en liten familie på 3-4. Sitér dette innlegget Quicksilver Link to post
Bergen dørk Svart 23.Februar.2009 Link til dette innlegget Svart 23.Februar.2009 (redigert) Vel, jeg tror vi har både litt ulike krav til størrelse på båten og komfort her på Båtplassen! Tror nok en familie kan trives godt i en slik båt; også på lengre turer. For oss som er vant til litt mindre forhold, kan en nok leve uker i en slik båt. Og den er sannsynligvis oversiktlig og grei å manøvrere og krever ingen megabås i marinaen. Topp båt, spør du meg. Redigert 23.Februar.2009 av Bergen dørk (see edit history) Sitér dette innlegget mvh Bergen Dørk Link to post
båtn2 Svart 23.Februar.2009 Link til dette innlegget Svart 23.Februar.2009 Vel, jeg tror vi har både litt ulike krav til størrelse på båten og komfort her på Båtplassen! Tror nok en familie kan trives godt i en slik båt; også på lengre turer. For oss som er vant til litt mindre forhold, kan en nok leve uker i en slik båt. Og den er sannsynligvis oversiktlig og grei å manøvrere og krever ingen megabås i marinaen. Topp båt, spør du meg. Jeg har nok litt for store krav til plass, men Nordan blir fort overfylt om en pakker fot lengre turer. Den har dårlig med stueplass synes jeg. Sitér dette innlegget Quicksilver Link to post
Bergen dørk Svart 23.Februar.2009 Link til dette innlegget Svart 23.Februar.2009 Samtidig er det et viktig moment når en skal velge båtkonsept....går vel eks an å putte mye inn i stikkabinen, selv om en må ta det ut når en skal sove. Det er vel bla her kravet til plass og behovet for at alt til enhver til skal være "ute av syne" skiller seg litt mellom oss. For min del kan jeg godt leve med at ting flyttes litt rundt i båten avhengig av hvilken tid det er på døgnet. Sitér dette innlegget mvh Bergen Dørk Link to post
båtn2 Svart 23.Februar.2009 Link til dette innlegget Svart 23.Februar.2009 Samtidig er det et viktig moment når en skal velge båtkonsept....går vel eks an å putte mye inn i stikkabinen, selv om en må ta det ut når en skal sove. Det er vel bla her kravet til plass og behovet for at alt til enhver til skal være "ute av syne" skiller seg litt mellom oss. For min del kan jeg godt leve med at ting flyttes litt rundt i båten avhengig av hvilken tid det er på døgnet. Helt klart et poeng, men jeg synes ikke det er så koselig å dra på tur i 2 uker å om møblere hele båten hver gang en skal sove. Så jeg synes stuerom er et viktig poeng for hvilken båt man velger. Når alt kommer til alt så er det vel lommeboka som bestemmer valget av båt Sitér dette innlegget Quicksilver Link to post
Bergen dørk Svart 23.Februar.2009 Link til dette innlegget Svart 23.Februar.2009 Jepp, det tror jeg du har helt rett i! Sitér dette innlegget mvh Bergen Dørk Link to post
BårdK Svart 27.Februar.2009 Link til dette innlegget Svart 27.Februar.2009 Sunquest 44 91-modell til under 1,3 mill.: http://www.finn.no/finn/boat/object?finnkode=16515614 Sitér dette innlegget Link to post
hifo Svart 27.Februar.2009 Link til dette innlegget Svart 27.Februar.2009 sikle sikle Sitér dette innlegget dummeste jeg har hørt. Ikke OT-moderator. Link to post
BårdK Svart 27.Februar.2009 Link til dette innlegget Svart 27.Februar.2009 ja, den så veldig velholdt ut også. Litt for stor for meg og litt for gammel - er ikke god nok (eller i det helel tatt) til å skru på motor. Sitér dette innlegget Link to post
Finn Erik Svart 28.Februar.2009 Link til dette innlegget Svart 28.Februar.2009 (redigert) Båten ser kjempefin ut den, men jeg tipper at det må settes av en del kroner hvert år til vedlikehold og oppdateringer på en sånn båt. Lurt å ha noe 100.000.- igjenn på kontoen vil jeg tro. Redigert 28.Februar.2009 av Finn Erik Helberg (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Yankee Svart 1.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 1.Mars.2009 (redigert) Dette må vel være et godt kjøp? www.finn.no/finn/boat/object?finnkode=15198932 Redigert 1.Mars.2009 av Yankee (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Frøken Fryd Svart 1.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 1.Mars.2009 Dette må vel være et godt kjøp?www.finn.no/finn/boat/object?finnkode=15198932 Jeg skulle nesten tro det var din egen båt dette Båten mangler dollbord. Sitér dette innlegget Link to post
Bergen dørk Svart 1.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 1.Mars.2009 Hva med ting som CE-godkjenning og at det ikke framkommer om båten er bruktimportert av privatperson, osv? Kan fort bli dyrere hvis det er mangler på akkurat dette, vil jeg tro. Sitér dette innlegget mvh Bergen Dørk Link to post
Yankee Svart 1.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 1.Mars.2009 Min båt er det ikke, men vurdert å kjøpe den. Sitér dette innlegget Link to post
sap_2000 Svart 1.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 1.Mars.2009 Hva med ting som CE-godkjenning og at det ikke framkommer om båten er bruktimportert av privatperson, osv? Kan fort bli dyrere hvis det er mangler på akkurat dette, vil jeg tro. Enig. Stusser også på at er brukt (dårlige) bilder som virker å være fra USA..... Ville jo helt klart vært et pluss med bilder i Norske omgivelser av en strøken båt som er klar til bruk, men sannheten er ofte at dette er "prosjekt" som ikke er seilingsklare, og mangler både det ene og det andre av pairer og de riktige)godkjenninger... Mye jalla, både av båter og personer i den bransjen Sitér dette innlegget Mvh. SAP Link to post
Divemaster Svart 1.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 1.Mars.2009 Denne ser jo rimelig ut ... ... hvis noen leter etter noe på et par og førti... Sitér dette innlegget Mvh, Alf ........Hekksjø ? .........Hvor ? "The only time you have too much fuel is when you're on fire." Link to post
S/Y Emma Svart 3.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 3.Mars.2009 49 fot ketchrigget langturseiler til 400.000,- Har ligget ute på finn tidligere til en lavere pris. Litt langt å reise for å hente den, men om man har tid og anledning eller skal på langtur er det et røverkjøp! Sitér dette innlegget Følg S/Y Emma på Facebook • Blogg: To år på langtur med S/Y Emma Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.