Jump to content

Gode båtkjøp på nettet!


Thorlyn

Recommended Posts

Det kan være et Charter firma som har båtene 4 år, eller noen som trenger et raskt oppgjør.

 

På Finn ligger det båter som vår 2009 kostet 2,5 mill som nå er priset for under 2. Internett skjuler ingenting og handel på tvers av grensene tar seg opp. Men i Norge må vi momse inn brukt-båter. Derfor er det greit og se på ex VAT båter.

Link to post
Share on other sites

Er ikke noe å si på den prisen iallefall... annet enn at det er billig om båten er i god stand

 

Du får kline til Sydvesten, du kjenner til typen. I høst kom det 2 B39 inn i havnen. Den ene ble kjøpt for kr 995000 uten spes utstyr. Den andre ble kjøpt for 1,150.

 

Så dette må være rimelig. Båten er fin den.

Link to post
Share on other sites

Samme båt til salgs i Norge/UK

 

http://www.finn.no/finn/boat/object?finnkode=20649014

 

Salgs pris 2195000/ reel salgspris ca 2050000

 

http://www.essexboatyards.com/boats/view.p...line%20S42.html

 

Ut i fra mine beregninger med 10% rabatt er prisen ca 1650.000 eks frakt.

 

Med andre ord ca 300-350000 og spare i dette eks. Eller tar jeg feil?

 

 

Ser at det stømmer båter fra UK over til norske båtforhandlere. Har fulgt med en stund nå, og dette må snart påvirke prisene i større grad fremover en vi har sett. Ligger 2006/2007 til vanvittig lave priser sett med norske øyne.

 

Utenom Thorlyn, er det mange som henter båtene sine over i UK for tiden

Redigert av baatsman (see edit history)
Link to post
Share on other sites

  • 1 måned senere...
  • 2 måneder senere...

Salona 37 2008 mod. til under 1,2 mill. Er ikke det ganske rimelig, for dette er vel en bra båt? Noen som vet mastehøyden på den? Klarer ikke å finne det...

Mastehøyden er vel rundt 18meter på den om jeg ikke husker feil. Denne båten har de prøvd å selge i er det et par år nå, jeg har selv sett og vurderte å kjøpe den for et par år siden

Redigert av Enzo (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Det var jo enn annen Salona 37 som var til salgs for en stund siden, en svensk.

Denne kan vel ikke har vært til salgs i et par år vel? Da må den ha blitt forsøkt solgt med en gang den var kjøpt. Ble levert eier påsken 2008....

Hvordan var båten da du var å så på den?

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...