Jump to content

Gode båtkjøp på nettet!


Thorlyn

Recommended Posts

Nå er jo Balticen en veldig populær båt. Tror ikke det eksemplaret der kommer til å bli det mest tungsolgte. Men det er jo fritt fram for å kjøpe en billigere og begynne å oppgradere for de som tror det blir billigere. Jeg synes det er mange som henger seg litt vel mye opp i årsmodell i forhold til prising. Det blir kun sammenlignbart når den har original motor og nogenlunde standard utstyr mener nå jeg da. For en som skal ha seg en rimelig båt i ti år uten alt for store skjulte tikkende påkostningsbomber tror jeg denne er et godt kjøp.

Link to post
Share on other sites

Tror det var 450 eller 500 båtpenger.

Hvis den gikk for så lite i 2011 så hadde du gjort et varp. På den tiden vil jeg tro at den hadde ligget til rundt 600

 

Stort sett alt nytt i 2010 høres bra ut til den prisen. Samme årsmodeller med gamle motorer ligger jo til 350 på finn. Hadde jeg hatt pengene hadde jeg slått til.

 

Kk

Link to post
Share on other sites

"Plast varer evig".........satte foten oppi ei jolle fra tidlig 60 tallet i sommer og trådde rett igjennom; tørrfisk!

Men sett fra en annen side så har jeg hatt Coronet båt fra 69 - slo med hammer for å sjekke skroget og det var som å slå rett i berget!

Den brukes enda.

 

Moralen er: Kvaliteten er variabel!

Coronet 24 Midi, Saga 27 AC, Draco 25 TC, Coronet 27 Seafarer II, Blesser 505, Wauquiez Gladiator 33, Antares 580, Grandezza 26 CA, Starfisher 30 Cruiser Fly.

Link to post
Share on other sites

Hva er riktig pris da?

Kan godt hende du har rett at prisen er riktig. Den ser jo veldig skikkelig ut da. Så spørs det da hvor fagmessig og godt arbeid som er gjort. 

 

Men hva med en 2001 mod til 610 000,- http://www.finn.no/finn/boat/used/object?finnkode=60046563&searchclickthrough=true Jeg ville nok heller betalt 160 000,- mer for en båt som er 15 år nyere. 

Redigert av finnmarken (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Men hva med en 2001 mod til 610 000,- http://www.finn.no/finn/boat/used/object?finnkode=60046563&searchclickthrough=true Jeg ville nok heller betalt 160 000,- mer for en båt som er 15 år nyere. 

 

Med KAD43? Da tror jeg nesten jeg heller ville hatt den gamle med D4 og spart 160.000,-

Link to post
Share on other sites

Enig i at den gamle Balticen ser ut til å være noe av det bedre som er tilgjengelig. Det er gjort mye, og det koster mye. Men det får man ikke så mye igjen for ved salg, desverre. Men motoren har rukket å bli noen år - en kamerat fjernet sin D6 i år til fordel for ny motor av annet fabrikat, så det trenger ikke være en garanti for problemfrihet at det står en D motor i båten. Hadde det stått en Tamd 63 i båten hadde jeg nok synes den var enda bedre. Dette er vel den D4 som er skviset maksimalt, og sitter i en båt som krever mye av motoren. Men for all del: båten hadde nok rykket inn høyt oppe på listen om jeg var i markedet for sånn båt. Annonsen har en liten feil; så vidt jeg kan se av bildene er ikke trafoen noen trafo, men en enkelt galvanisk isolator, uten at det betyr stort for prisen. Båten er priset høyere enn en del andre som har skiftet motorer og som har vært annonsert - men så har den også gjort utrolig mye mer overalt også. Slikt koster massivt med penger.

 

Synes selgeren har gjort seg flid med bildene - veldig fin annonse på en veldig fin båt.

Link to post
Share on other sites

Kan godt hende du har rett at prisen er riktig. Den ser jo veldig skikkelig ut da. Så spørs det da hvor fagmessig og godt arbeid som er gjort.

 

Men hva med en 2001 mod til 610 000,- http://www.finn.no/finn/boat/used/object?finnkode=60046563&searchclickthrough=true Jeg ville nok heller betalt 160 000,- mer for en båt som er 15 år nyere.

Denne var vel enda bedre,

http://www.finn.no/62981779 med hekkvisp og radar og stekeovn til 10000 mindre...

Baltic-pappa

Link to post
Share on other sites

D4-300 er vel en av markedets tyngste 300-hestere så den står vel for en støyt.

Ca samme litereffekt som D6-435.

Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon)
Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03
BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15
BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78

Link to post
Share on other sites

Av bilde teksten forstår jeg at eier mener et eller annet bør gjøres innvendig, uten at skjønner hva det går ut på. Men er motorene OK bærer jo de alene en del av kjøpesummen. Men om teknikk, interiør og akslinger/pakkbokser, eksosbend osv trenger utskifting ryker pengene veeeeldig fort (snakker av smertelig egen-erfaring).

Link to post
Share on other sites

den båten er elendig holdt!

ble tvangssolgt for ca ett år siden.jeg var ombord med en mekanikker.bb motor gikk dårlig på en sylinder.båten sank i ca 2002 med de motorene som står i båten nå....men for all del: 590K  er billig for en p-45. så kanskje den er verdt det allikavel,men ikke mer.

mvh.beuty of aqua

 

achilles 265, gh 11, wesling 16, bella 620 dc, sealine s25, Scand Atlantic 32

Link to post
Share on other sites

Hei.

Eit greit forum , men og mykje synsing av personer som ikkje har faglig grunnlag til å komme med uttalelser .dette gjelder princessen som ligger til salgs no på finn og er kommentert av godeste stor maskinisten over her.som også høyrest ut som en meget oppegåendes takstmann,båten vart solgt i 2007 full av olje/vannskader og defekt el anlegg for 1,5 mil, eller har all innredning vore skiftet? Har båten vore nedsunket totalt eller fullt maskinrommet ?noko som eg faktisk ikkje ser spor av, at du også påstår at maskin ikkje går på alle sylindrer synest eg er meget betenkelig ettersom du har medbrakt ein mekaniker som du absolutt ikkje bør anbefale til andre,maskiner går klokkereint uten soting eller oljeforbruk,og det siste om vedlikehold så tilseier jo salgsummer tidligere at den ikkje har vore uten vedlikehold men låg i 2 år uten vedlikehold før tvangssalg.helsing steinar

Link to post
Share on other sites

Hei.

 

Jeg ble fortalt at den har vært sunket ned til fenderlist.Båten ser jo rett og slett helt for jæ... ut.Det var vel 350K som var utropspris for et år siden.Når den var kommet opp i 450 K så   ga ikke jeg bud lenger,sa jeg følte at verdien på båten stoppet der.

 

Det var eieren før han som hadde den da den ble tvangssolgt som fortalte mekanikkeren som jeg hadde med meg at den har vært nedsunket til fenderlist.Mener det var i 2002,men der er jeg ikke helt sikker.

 

Han mekanikkeren vet hva han snakker om.Husker da vi startet opp,så var det en helt annen lyd av bb maskin enn stb maskin.Han åpnet da på et og et dyserør,og fant ut at det var en sylinder den ikke gikk skikkelig på.Han hadde noen teorier på hva det kunne være.Det kunne være dyrt og fikse,men det kunne og være en bagatell.

mvh.beuty of aqua

 

achilles 265, gh 11, wesling 16, bella 620 dc, sealine s25, Scand Atlantic 32

Link to post
Share on other sites

Godt å høyre,tenkte mekanikeren at båten krenget til sb noko som resulterer i at eine eksosen er under vannlinje og den andre er halveis under noke som resulterer i forskjellig mottrykk og vannet ligger å pulserer i eksos ? ,dessuten trur eg den mekanikeren din er den samme som var ombord på ein taubåt som kom ned fra Bergen med 163 serie Volvo som var omtrent kondemnert pga bankelyd periodevis og veiv/råde måtte skiftes,så viser det seg enkelt å greit at ballast pumpe ligger inne uten å få vatn( delta pumpe- tannhjulspumpe)kobler ut og alt ok. Meiner du då seriøst at ein vp mekaniker kan alt og ikkje tar feil, bare sjå forskjellen på bilverkstader og eu kontroller ,eit verksted kondemnerer bilen mens andre sender samme bilen gjennom uten alvorlige feil.desverre litt vanskeligere på båt der det er liten konkurranse og eiger er prisgitt mekaniker god eller dårlig. Men godt at du fekk kjøpt deg ein strøken princess fra det store utland uten feil og mangler,ferdig CE merket og komplett servicehefte. Helsing Steinar

Link to post
Share on other sites

Og ein liten ting til, dersom båten var nede til fenderlist reknar eg med at forsikring ordnet opp og blei sett i samme stand som før havariet,dette er nytt for meg men reknar med at du fullfører påstandene som du kommer med og utfallet etter havariet slik at eg kan videreformidle til nye eigara,

Om ikkje bør du holde deg for god til å komme med slikt.og båten låg som sagt i 2 år uten tilsyn noke som eg seier til interesserte kjøpere.

Link to post
Share on other sites

Som sagt steinar:det er meget mulig båten din er verdt 590 K. Det er en fin annledning for den rette,til og trekke ny skai,pusse og lakke gammel teak,lage nye salonger,nye tepper osv....Jeg tror ikke at med alt dette at den blir så mye rimiligere enn en godt holdt p-45,men da har vedkommende klart og forme sin egen p-45 helt etter sin egen smak,og det har jo en stor verdi i seg selv.

 

Jeg har nå ingen interesse av å sjekke videre opp i om det er hold i påstanden om at båten har vært under,det kan du få bekreftet selv ved og gjøre litt resarch.Det er samme personen som eide p-440 til bjørn løvjomås(var det vel?) her på forumet.Er ikke værre enn å ta noen telefoner så kan han nok bekrefte det.

mvh.beuty of aqua

 

achilles 265, gh 11, wesling 16, bella 620 dc, sealine s25, Scand Atlantic 32

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...