Jump to content

Gode båtkjøp på nettet!


Thorlyn

Recommended Posts

Denne Italienske flybridgecruiseren ble tatt hjem til Norge av selger og har fått meget godt stell siden den gang. Her er det en mulighet til å skaffe seg en skikkelig klassiker til en rimelig penge:

http://www.finn.no/finn/boat/used/object;jsessionid=39967E0E485D63AFB76FE7902400D381?finnkode=64072693

 

bilde

Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben

Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk.

Link to post
Share on other sites

Tja, den fineren(Marine plywood) har fungert bra siden 1973 så jeg tror ikke det bør være noen stor bekymring. Ganske artig motorisering også.

Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben

Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk.

Link to post
Share on other sites

Tror aldri jeg har sett de på tur uten at eieren har styrt fra flybridgen  :yesnod:  Utaskjærs har den dog vært mye.

Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben

Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk.

Link to post
Share on other sites

  • 3 uker senere...

Bytte manifold må være en smal sak for de som kan litt motor, og da må jo dette være mye båt for pengene. Var selv yngstemann i en familie på fire som ferierte i en slik en tre uker hver sommer  :smiley:

 

http://www.finn.no/finn/boat/used/object?finnkode=65098871&searchclickthrough=true

 

Men en av markedets våteste båter er det trolig... :diving:

Link to post
Share on other sites

 

Var å så på den i sommer da kostet den 1690K. Fin båt, men syns ikke dette er ett godt kjøp akkurat, selv etter den "enorme" prisnedsettelsen på hele 40K. Alt for høyt priset syns no jeg. Derfor ble det ikke kjøpt båt, og det er vell derfor den har den ligget lenge på finn også. Importbåt, så måtte gjøre litt for at den skulle bli "norsk". Åpning i pulpit, anker i akter osv. 

Redigert av knuthah (see edit history)
Link to post
Share on other sites

"Helt enig med siste innlegg. Vil jo og mene at det låter bedre med motor byttet til en VP eller helst Yanmar i stedet for f eks Steyr som det ser ut til at mange har satt inn i Balticene fra 80 tallet."

 

Fann denne ved ein rein tilfeldigheit, og den kan ikkje stå uimotsagt. Den må bero på vannkunne! At Steyr skulle ligge noko som helst tilbake for VP og Yanmar er heilt nytt for meg. Vil gjerne ha det dokumentert. Trur det skal bli vanskeleg, om ikkje håplaust. Har sett veldigt lite klage på desse motorane. Trur det må vere noko av det beste i sitt segment! Står i alle høve ikkje tilbake for dei andre motorane som her er nemndt.

Link to post
Share on other sites

Hei, Fjordgubbe. Jeg skriver ikke, ei heller mener, at Steyr er noen dårlig motor. Til å skrive eller mene det har jeg både for liten kjennskap og kunnskap. Det jeg skriver er som du har sitert "...låter bedre enn...". Det betyr ikke annet eller jeg legger ikke annet i det enn det jeg skriver.

Link to post
Share on other sites

Og dette med "låter bedre" har jo faktisk ganske stor betydning, f eks i forhold til pris. Men hvordan er prisnivået på de forskjellige motorene?

 

Jeg har inntrykk av at Yanmar kanskje er dyrest, men ikke mye dyrere enn VP. Men at disse to merkene er merkbart dyrere enn f eks Mercruiser. Men jeg trodde kanskje ikke at Steyer var så billig?

 

Men dersom noen synes at det "låter dårlig" med Steyer så vil de jo helst ikke kjøpe denne båten. For meg "låter det dårlig" med VP D-serie i båt. I bil låter Volvo bra. Sånn er vi forskjellig, og noen har mer begrunnet syn på hva som "låter bra" enn andre.

 

Men de får jo solgt båtene sine de som VP D-serie også.....

Link to post
Share on other sites

 

5 mill for en Riva Dolce Vita er etter min mening vannvittig mye for pengene. Hadde jeg hatt denne mengden med penger og råd til å drifte noe så stort, så hadde denne ligget høyt på min ønskeliste.... Men virkeligheten ligger vel en 0 unna, og vel så det...  :worry:  :wink:

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...