Jump to content

Gode båtkjøp på nettet!


Thorlyn

Recommended Posts

Hvis ikke det der er mye båt for penga så vet ikke jeg. Etter antall kjøleskap å dømme iallefall, 3 stk.

Og passarelle i hekken og to knapt innkjørte evighetsklumper i kjelleren.

"Artig" at en såpass ny båt fortsatt ikke hadde dashbord designet med kartplotter i tankene. 

 

Den ligger jo dessuten like i nærheten her. men tror jeg står over. 

Vedlikeholds og driftsbudsjettet for en slik båt er vel ikke helt meg...

 

Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon)
Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03
BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15
BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78

Link to post
Share on other sites

Ja kanskje ting tar litt tid... men jeg fikk iallefall pakke fra USA idag med Racor FG500 kopi :saint:

Hmm det ble det litt off topic.. jaja. 

Jo det jolleprosjektet ditt har jeg nesten gitt opp å følge med på, det ble litt mye en stund :giggle:

 

Glemte jo mva så filteret kom jo på hele kr 590 totalt med Global Shipping....

Så nå har jeg bestilt en lignende type fra Hong Kong til kr 242 med fri frakt, bare for å se om det er noen viktige forskjeller bortsett fra det som vises på bildene.  Det skal liksom ha kapasitet på 340 liter/time, men det er nok bare tull for de fleste oppgis jo til 227 liter/time slik som originalen. Kanskje de har blandet sammen litt, for noen steder står det for dieselmotor opp til 340 hk.

Det er iallefall 4-5 varianter av billigkopien i salg der ute, til noen få hundrelapper. Her må det spares inn om jeg skal få råd til ny dieseltank :saint:

 

racorkopi.jpg

Redigert av Teerex (see edit history)

Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon)
Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03
BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15
BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78

Link to post
Share on other sites

Hm... Cranchi sin egen opplyste lengde (av skroget) og bredde gjør den vel ikke spesielt stor sammenlignet tilsvarene Princess 40 og Fairline 40? Mener akkurat dette ble debatert i en tråd for et par tre år siden om en slik båt som var annonsert omtrent for denne prisen her. Jeg kan godt huske feil - det er også flere år siden jeg var ombord i en slik.

Link to post
Share on other sites

 

Cranchi Atlantique 40 er LOA 13,16 meter, noe som er 43 fot (LWL, skrog i vannlinje,  10,11 meter). Men båten er ikke spesiell bred.

Det er 3 fot større en "fot i navnet". Jeg syntes båten jeg så på var romslig.

 

Til sammenlikning så er min 37-foter 11,71 meter, noe som bare er litt større enn navnet tilsier (Fairline Phantom 37).

Har 60 cm forlenget faststøpt badeplattform også, men den skal ikke telles med i denne sammenheng.

 

Så Chranchi'en er en stor 40 foter.

 

 

Redigert av Dykker (see edit history)

 

 

 

Link to post
Share on other sites

Javel - vi kverrulerer ikke mer. Fra en eldre diskusjon:

 

https://baatplassen.no/i/topic/111340-hjelp-til-verdivurdering-av-cranchi-40-atlantique/?do=findComment&comment=1617941

 

ser det ut som loa er 1313 cm og lengde hull  1183 cm. Med langt baugspyd og stor plattform blir det fort lengde.

 

Uavhengig av det så virker det til å være en kurrant båt. I den eldre tråden er det en annen flybridgeløsning også. Original eller hjemmelaget? Synes den var bedre.

Redigert av nordan family 27 (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Har ingen formening om båten er liten eller stor for størrelsen:rolleyes:, men jeg likte denne Cranchien. Enig i at løsning på fb ikke virker helt optimal, men ser ut til å være en fin båt.

 

Virker i utgangspunktet som et godt kjøp ut ifra annonsen. Hvor mye må man opp for en tilsvarende Princess eller Fairline? 3-400 båtpenger?

(Drømmer om Fairline Ph 37-40)

 

Redigert av Olepo (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Jeg kikket også på en flott Cranchi Atlantique 40, men havnet på en 1996 Fairline Phantom 37. Litt mer koselig og lunt i denne i forhold til Cranchi'en, samt bedre løsning på FB. Begge båtene hadde samme søstre (kusiner til hverandre?) i kjelleren, 2 x VP TAMD63P.

Redigert av Dykker (see edit history)

 

 

 

Link to post
Share on other sites

16 minutes ago, Dykker said:

Jeg kikket også på en flott Cranchi Atlantique 40, men havnet på en 1996 Fairline Phantom 37. Litt mer koselig og lunt i denne i forhold til Cranchi'en, samt bedre løsning på FB.

 Min favoritt:thumbsup:! Flott båt med perfekt størrelse,,,, uten å ha vært ombord i en:giggle:

Helst med det litt mørkere treverket i innredning, (kirsebær?)

 

Link to post
Share on other sites

  • 2 uker senere...
  • 2 måneder senere...
  • 1 år senere...
8 minutes ago, Korsfjord said:

Ikke så uvanlig at eldre båter gis bort. Men da er de som regel «vrak». Denne ser ut til å være fullt brukbar, hvis inntrykket mitt stemmer. Selv om det også nevnes at fornyelser nok vil være nødvendig om ikke så lenge. 

https://www.finn.no/boat/forsale/ad.html?finnkode=144564001

 

Dette var mye båt for pengene. Den ser ut til å være inspirert av opptil flere klassiske seilbåtmodeller fra 70-tallet, men det doghouset var ikke veldig lekkert (men sikkert veldig praktisk).

 

Hvis bildene er relativt ferske så er det bare å hive seg over båten. Den ser fullt brukbar ut, og samtidig får man en «prosjektbåt» man kan kose seg med og bruke mens man blir kjent med båten og oppgraderer del for del.

SY Almara - 2005-modell Dufour 385 GL

Link to post
Share on other sites

Billig var det jo, men de fleste ønsker seg nok utenbordsmotor i denne båtklassen.

Mange fordeler med det iallefall.

Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon)
Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03
BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15
BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...