Jump to content

info om riviera 925


sunny 73

Recommended Posts

Ingar skrev 2 minutter siden:

Har ikke lyst på båt med balsa...

 

Jeg borra hull til strøm fra solceller i taket foran vindu, ikke noe treverk der. 

Ellers, så er flyen et sted å kjøre båt i sola, ikke en oppholdspass i havn, på denne båten. Den har mye kjøl (akslingsvarianten) og meget stødig i sjøen. Men 325cm med ganske brede dolbord, er relativt trang båt innvendig, men det er hva det er. 

Link to post

Var oppe på fly på en 925 for et par dager siden. Her var setet vendbart slik at fly kunne brukes som soldekk. Fin kjøreplass i godt vær. Men ikke plass til sosial samling. Denne hadde lang fly. Derav mulighet for bruk utover å kun kjøre. 
Båten oppleves meget stødig i sjøen. 194 cm høy gubb og 120 kilo oppreist på fly gjorde ikke at den rugga nevneverdig på seg. Ikke mer enn ventet i hvert fall. 
Har noen norsk båt blitt bygget med balsa som distansemateriale? Det tviler jeg meget sterkt på er tilfellet her. Ikke svikt noe sted hvor jeg satt mine ben

Mvh

Chilli Solbris

Båtlivet gir meg de største gleder!  Og de største sorger!😂
Trenger du noe? www.solbrismaritime.no

Link to post
Ingar skrev for 3 timer siden:

Godt spørsmål, det er 472 treff på balsa, men det er vel helst utenlandsproduserte båter.

Eneste norske jeg husker er Columbie 66, har vært noen skrekkhistorier.

Asiabygde båter og de amerikanske merkene vet jeg har blitt bygget med balsa som distansemateriale. Det er genialt så lenge det overhode ikke er mulig med inntrenging av fukt! Så da gir det seg selv at det ikke egner seg i båt!!!:fniser:

Mvh

Chilli Solbris

Båtlivet gir meg de største gleder!  Og de største sorger!😂
Trenger du noe? www.solbrismaritime.no

Link to post
Chilli Solbris skrev 21 minutter siden:

...Så da gir det seg selv at det ikke egner seg i båt!!!:fniser:

 

Så skal det også I forbifarten nevnes at en "gubb på 194cm" ikke er kompatibel inne i en Riviera 925FB :fniser: Mener det er 186 cm ståhøyde under flyen. Får fort kink, da.. Men, kan være viktig info til Ingar, da jeg ikke er kjent med høyden hans. Høye koner i høye hæler kan også by på problemer "på kjøkkenet" (går bra i begge sengene (..uten høye hæler))

Link to post
Worry II skrev 26 minutter siden:

 

Så skal det også I forbifarten nevnes at en "gubb på 194cm" ikke er kompatibel inne i en Riviera 925FB :fniser: Mener det er 186 cm ståhøyde under flyen. Får fort kink, da.. Men, kan være viktig info til Ingar, da jeg ikke er kjent med høyden hans. Høye koner i høye hæler kan også by på problemer "på kjøkkenet" (går bra i begge sengene (..uten høye hæler))

Du har så rett så rett!!!! Gubb på 194 passer best i gammal Storebro!😂😂😂

Mvh

Chilli Solbris

Båtlivet gir meg de største gleder!  Og de største sorger!😂
Trenger du noe? www.solbrismaritime.no

Link to post
Ingar skrev On 18.9.2025 at 10.28:

Har ikke lyst på båt med balsa...

 

Chilli Solbris skrev for 9 timer siden:

... en 935 forcet ...

?? 🤣😄

 

Chilli Solbris skrev for 9 timer siden:

Har noen norsk båt blitt bygget med balsa som distansemateriale? Det tviler jeg meget sterkt på er tilfellet her. 

Har ingen konkrete kunnskaper om dette, men i likhet med deg tviler jeg på at deg er balsa i sandwichen på Riviera. 

 

Worry II skrev 51 minutter siden:

Så skal det også I forbifarten nevnes at en "gubb på 194cm" ikke er kompatibel inne i en Riviera 925FB 

 

Har kun vært inne i en Riviera 925 en gang, men det er nok til å si at dette er en båt jeg aldri skal ha. 

 

Pr. nå har vi en Viksund Futura 900, som i utgangspunktet har et skrog på omtrent samme størrelse. Men disse to båtene er vidt forskjellige å bevege seg i. Vår båt er eldre og utdatert, og den har ikke de samme fasiliteter og comfort som en Riviera. Men til gjengjeld er den romslig, og ståhøyden er god.

 

Da jeg kom ombord i en Riviera 925 fikk jeg følelsen av å ha kommet inn i en Princess 50 som hadde blitt vasket på 90 grader. Den har alt man kan ønske seg, men alt er jo i miniatyr 😅 Bare det å bevege seg inn i salongen var en prøvelse, og alt føltes trangt. 

 

For all del, Riviera 925 er en flott båt, men hvis vi skal oppgradere til noe bedre enn Viksunden, så må det bli noe større. Har lenge ønsket meg noe med fly., og har vel kommet til at Viksund 360 St. Cruise er neste hakk opp. Legger til at jeg måler 1,83, altså ingen kjempe 😊

Link to post
Komodo skrev 12 minutter siden:

 

?? 🤣😄

 

Har ingen konkrete kunnskaper om dette, men i likhet med deg tviler jeg på at deg er balsa i sandwichen på Riviera. 

 

 

Har kun vært inne i en Riviera 925 en gang, men det er nok til å si at dette er en båt jeg aldri skal ha. 

 

Pr. nå har vi en Viksund Futura 900, som i utgangspunktet har et skrog på omtrent samme størrelse. Men disse to båtene er vidt forskjellige å bevege seg i. Vår båt er eldre og utdatert, og den har ikke de samme fasiliteter og comfort som en Riviera. Men til gjengjeld er den romslig, og ståhøyden er god.

 

Da jeg kom ombord i en Riviera 925 fikk jeg følelsen av å ha kommet inn i en Princess 50 som hadde blitt vasket på 90 grader. Den har alt man kan ønske seg, men alt er jo i miniatyr 😅 Bare det å bevege seg inn i salongen var en prøvelse, og alt føltes trangt. 

 

For all del, Riviera 925 er en flott båt, men hvis vi skal oppgradere til noe bedre enn Viksunden, så må det bli noe større. Har lenge ønsket meg noe med fly., og har vel kommet til at Viksund 360 St. Cruise er neste hakk opp. Legger til at jeg måler 1,83, altså ingen kjempe 😊

Skrivefeil rettet!🤬🤬🤬

@Komodo og @VegJoh, kan dere gi en beskrivelse av Viksund St Cruz 310 kontra Riviera 925?

Mvh

Chilli Solbris

Båtlivet gir meg de største gleder!  Og de største sorger!😂
Trenger du noe? www.solbrismaritime.no

Link to post
Chilli Solbris skrev 1 minutt siden:

Skrivefeil rettet!🤬🤬🤬

👍👍😅😅

 

Chilli Solbris skrev 1 minutt siden:

@Komodo og @VegJoh, kan dere gi en beskrivelse av Viksund St Cruz 310 kontra Riviera 925?

Nei, har nok ikke tilstrekkelig med sammenligningsgrunnlag til å komme med så mye fornuftig. Kan bare si at Riviera 925 ikke er noe alternativ for oss. Når det gjelder Viksund St. Cruiz, så er 360 eneste reelle alternativ. 340 og 360 er veldig like, den største forskjellen for vår del er akterdekket. Og akterdekket på 340 oppleves som for trangt. 

Link to post

Skal ikke uttale meg mer om Riviera 925 mer enn at vi så på et par eksemplarer før vi kjøpte Viksunden, fordi den føltes mer riktig for oss.
925 har skroglengde på 900cm 310 har skroglengde 945cm, så vidt jeg husker,

men de selges som hhv. 34for og 31fot.

 

min Viksund ble forøverig solgt i kveld, så nå er det en ny eier som overtar stafettpinnen. Jeg har jo blitt pinnebåt eier :sjokkert:

D5L

 

Skibsplast 14 | Hobby 445 Exclusive | Uttern D55 | Askeladden 705 Voyager | Marex 280 Holiday | HR 435 | Viksund 310 St.cruz | Bavaria 36 Cruiser

Link to post

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...