Pelle Parafin Svart 18.September.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 18.September.2009 Som du ser,er dette firma oppe å går fortsatt. http://www.finn.no/finn/boat/object?finnkode=18843232 Sitér dette innlegget Link to post
catano Svart 18.September.2009 Link til dette innlegget Svart 18.September.2009 (redigert) Hei. Ser man det. får håpe det er blit utført motor godkjenning fra Yanmar på denne båten. Motor levrandøren bør nok bli tilkalt for å utføre en evt godkjenning av instalasjonen, noe selger ikke har passet på i min båt og som nå siden jeg fikk motor stopp er det ikke slvfølgeligt Yanmar tar det som garanti sak. Jeg MINNER på at båten er godkjent for 370 hk og ikke som den selges i denne anonsen med 425 hk. mvh Catano Redigert 18.September.2009 av catano (see edit history) Sitér dette innlegget Mvh catano Link to post
Pelle Parafin Svart 14.Januar.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 14.Januar.2010 Kommentar fra moderator:Innlegget er satt usynlig da det ikke følger reglene for sitering. Hei.Ser man det. får håpe det er blit utført motor godkjenning fra Yanmar på denne båten. Motor levrandøren bør nok bli tilkalt for å utføre en evt godkjenning av instalasjonen, noe selger ikke har passet på i min båt og som nå siden jeg fikk motor stopp er det ikke slvfølgeligt Yanmar tar det som garanti sak. Jeg MINNER på at båten er godkjent for 370 hk og ikke som den selges i denne anonsen med 425 hk. mvh Catano Hei Idag kom Båtmagasinet i posten,hvor Catano`s båttype blir omtalt i et stort oppslag.Den fikk total slakt,og de kunne ikke forstå at denne båten kunne selges i Norge.Etter å ha lest den artikkelen, forstår jeg mer og mer hva Catano sliter med,og når han da itillegg har problemer med å få utført mangler,virker det hele håpløst,her er det snakk om båt til 2.5 mill. Sitér dette innlegget Link to post
BårdK Svart 14.Januar.2010 Link til dette innlegget Svart 14.Januar.2010 Huff, leste akkurat reportasjen i BM. Trist båt og trist historie. Sitér dette innlegget Link to post
catano Svart 14.Januar.2010 Link til dette innlegget Svart 14.Januar.2010 (redigert) Hei. Fikk en sms fra en som kjenner båtselger alt for godt å han kunne fortelle at selger med sit firmanavn var påmelt årets båtmesse som er i februar her i Bergen. mvh Catano Han som ut fra noens uttalelse bare har drevet med .... tidligere i tråden Redigert 14.Januar.2010 av catano (see edit history) Sitér dette innlegget Mvh catano Link to post
Sulevær Svart 14.Januar.2010 Link til dette innlegget Svart 14.Januar.2010 Dette var triste greier,synes synd på de som har handlet båt av det firmaet. Sitér dette innlegget Link to post
båtfreak Svart 15.Januar.2010 Link til dette innlegget Svart 15.Januar.2010 La oss møte opp på messen og se hva som blir pressentert, og kanskje få noen ord om hva han mener om det som hittil er solgt av selskapet. båtfreak Sitér dette innlegget Link to post
Sulevær Svart 15.Januar.2010 Link til dette innlegget Svart 15.Januar.2010 Skal prøve å komme meg på messen,da jeg bor like i nærheten av Bergen. Sitér dette innlegget Link to post
Blue_Dragon Svart 10.April.2010 Link til dette innlegget Svart 10.April.2010 Ja de var jo som kjent på messen og har nå annonse ute på Finn. Sitér dette innlegget Link to post
Pelle Parafin Svart 28.September.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 28.September.2010 Denne tråden har vært død lenge nå.Hva ble utfallet i denne saken,har Catano fått båten istand,og CE merket? Sitér dette innlegget Link to post
Sulevær Svart 29.September.2010 Link til dette innlegget Svart 29.September.2010 Har det enda ikke blitt noen ordning i denne saken?Det må da være et trist kapitel for de som har kjøpt denne båttypen.Må si det er dårlig gjort av firma som driver på denne måten,uansett hvem det er,lite seriøst, spør du meg. Sitér dette innlegget Link to post
Kjetil1 Svart 29.September.2010 Link til dette innlegget Svart 29.September.2010 Ser det ligger en slik båt på Finn nå. En 410. Samme navn og nr ennå... Kjetil S Sitér dette innlegget Citroen DS. If I have to explain, you wouldn't understand... Link to post
Junke Svart 29.September.2010 Link til dette innlegget Svart 29.September.2010 Ser de refererer til en test i Vi menn også. Ikke mangen referanser til testen i Båtmagasinet! De har også ulike firmanavn på hjemmesiden....skeptisk... Sitér dette innlegget Link to post
simon_a Svart 29.September.2010 Link til dette innlegget Svart 29.September.2010 det er for meg åpenbart at forhandleren er en liten luring so like gjerne kunne drevet med landeveisrøveri Ting som dette irriterer... Sitér dette innlegget Jo mer det bråker, dess gladere jeg blir! 2-takt er best! Zippen skal hete -Slick-.. Link to post
catano Svart 29.September.2010 Link til dette innlegget Svart 29.September.2010 (redigert) Hei. Saken sett fra min side er jo trist som fy. 1 at jeg har en slik båt 2 at han fortsette å selge Jeg sliter med å forstå at firmaet kan fortsette å selge disse selv om at båt typen fra båt 3 ( den på finn) angivelig er godkjent, sliter også med at båt 3 har 2x for store motorer i forhold til Dnv sin godkjenning. Hvorfor og hvor er Dnd,veritas,politi og tollvesenet i denne saken? Båtene som er solgt, min + den på Austevol er ikke bet avgifter på og IKKE godkjente. Er det bare å lyve å selge uregistrerte båter uten fare for noen straf ved å skjerme seg bak AS for så å slå seg konkurs og starte på nyt? Veritas og Dnv hvorfor fjerner ikke de båt 3 da den blir forsøkt solgt uten at den sammsvarer med Dnv sin godkjenning ? Jeg selv sitter bare å venter på at boet skal blli oppgjort å evt få en slant til selv å utføre ce godkjenning. Har krav i boet på å rette opp i godkjenningen eller heve kjøpet, men er forberett på at det ikke skjer. Desverre er jeg ikke flink å formulere meg, men det kunne blit skrevet så mye i denne saken, men som jeg ikke klarer å formidle. Den testen i Vi men var jo ikke spes bra den selv om den var på båt 3. Jeg tror uten å kunne si med sikkerhet at hjemmesiden til produsent i Kina er borte, så kansje de også er konk, Hva da med å reklamere? mvh Catano Redigert 29.September.2010 av catano (see edit history) Sitér dette innlegget Mvh catano Link to post
Pelle Parafin Svart 29.September.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 29.September.2010 Det kan av og til virke som om enkelte konkurser er planlagt.Da er det ofte slik som i denne saken,at kunder blir skadelidene.Trist men sant,får håpe i det lengste at Catano får igjen en del,når boet gjøres opp. Sitér dette innlegget Link to post
Skipper Worse Svart 29.September.2010 Link til dette innlegget Svart 29.September.2010 Det er Sjøfartsdirektoratet som må ta affære hvis de skal gjøres noe med samsvars- og merkingsprobelmatikken på din og de andre båtene, catano. Men SD virker å være mer opptatt av "den lille mann" og deres egen håpløse feiltolkning av den nye forskriften/direktivet, i stedet for å løpe etter systematiske og klart straffverdige forhold som i din sak. Sitér dette innlegget I've always been crazy, it has kept me from going insane. www.baatjuss.no | www.judiciumblawg.no Link to post
Sulevær Svart 30.September.2010 Link til dette innlegget Svart 30.September.2010 Det er Sjøfartsdirektoratet som må ta affære hvis de skal gjøres noe med samsvars- og merkingsprobelmatikken på din og de andre båtene, catano. Er det solgt mange av disse båtene,som ikke er CE merket?Det er helt utrolig at slikt går an. Sitér dette innlegget Link to post
catano Svart 30.September.2010 Link til dette innlegget Svart 30.September.2010 Hei. Er det noen her på forumet som kan videreføre denne saken til Sjøfartsdirektorate slik at den skyldige kan bli stoppet og at ikke flere båtkjøpere til dette firmaet havner i samme situasjon. mvh catano Sitér dette innlegget Mvh catano Link to post
Skipper Worse Svart 30.September.2010 Link til dette innlegget Svart 30.September.2010 Det bør kunne ordnes men det hadde jo vært greit om konkursen var over først Sitér dette innlegget I've always been crazy, it has kept me from going insane. www.baatjuss.no | www.judiciumblawg.no Link to post
Pelle Parafin Svart 13.Oktober.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 13.Oktober.2011 Det bør kunne ordnes men det hadde jo vært greit om konkursen var over først Er det noe nytt ang. omtalte firma,og båten til Catano? Sitér dette innlegget Link to post
catano Svart 13.Oktober.2011 Link til dette innlegget Svart 13.Oktober.2011 Hei. Firma slo seg selv konk og startet oppigjen. Så i dag forsøker de å selge båt nr 3 og en ny versjon av samme båt, denne gangen med 2 lugarer. Slik omtale og oppførsel til ansvarlig i det firma er det nok liten mulighet for at de selger flere båter. Mot alle odds var det noen kr igjen i boet som kom de som hadde krav i boet fikk fordelt. mvh Catano Sitér dette innlegget Mvh catano Link to post
Key Freak Svart 18.Februar.2012 Link til dette innlegget Svart 18.Februar.2012 Da er disse folka på banen enda en gang med denne båten på Finn. Får håpe folk googler litt før de handler denne båten, som i teorien ser ut som mye for pengene... Da finner de vel denne omtalen til Båtmagasinet også. Sitér dette innlegget Medlem av: Øvre Bragernes Motorbåtforening - KNBF - RS - Holmestrand Båtforening Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.