Jump to content

Yacht Marine AS, båtkjøp med forviklinger.


Pelle Parafin

Recommended Posts

Sakset fra annonse:

Denne kan ikke sammenlignes med

Saga,Forbina,Windy,Minor,Nidelv,Princess,Gobbi,Fairline,Sunseeker,Aicon,Atlantis

,Rodman,Marex,Absolute,Sealine,Atlantis,Nord West,Rodman,skorgenes el.

 

 

 

Når det gjelder oppramsing av en drøss båtmerker som ikke har et pøkk med saken å gjøre, er fordi denne båten skal dukke opp når man søker etter de oppramsede båtmerker på FINN.

Noen benytter seg av dette for å få flere treff, men det er jo klart tvilsom markedsføring og burde vært stoppet av FINN.

Link to post
Share on other sites

Kikket litt på sidene til DNV og ser at Yacht Marine nå har fått CE godkjenningen i orden. Se link til godkjenning HER. :yesnod:

 

Problemet er vel nå at annonsert båt er utrustet med 2 x 440 hk Yanmar = 2 x 328 kw

CE papirene sier at båten er godkjent med maks 2 x 380 hk = 2 x 284 kw :eek:

 

Se annonsen HER

 

Da er etter min forståelse denne båten et aldri så lite problem, det må skiftes til mindre motoerer om den skal kunne godkjennes :nonod:

 

(Det kunne jo være greit at ikke flere gikk i fella Østkyst Hustler)

Redigert av VannTro (see edit history)

Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben

Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk.

Link to post
Share on other sites

Enig i det VannTro.

 

Ett av gullkornene fra annonsen. Men rangert etter prisen på skrogsiden er etter min mening:

 

Noen av båtens viktigste sukkse faktorer er, stor pantry, sitte plass til alle, dør ut ifra førerposisjon, 3 kabiner mm, Ellers er jo ikke en annonse full av skrivefeil veldig tillitsvekkende.

 

Tenk det! Båten har sitteplass til alle. Skulle ønske vi også hadde det. :giggle:

 

Ellers er jo ikke en annonse full av skrivefeil veldig tillitsvekkende.

Link to post
Share on other sites

Det ligger to Adventurer avertert på FINN. Skulle ikke tro det var samme båttype om man leser dem....

Men det er vel kanskje som du sier Østkust Hustler over og ut med det firma ?

Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben

Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk.

Link to post
Share on other sites

En bekjent av meg fikk tilbud for et par mnd siden om å kjøpe en ny Adventurer til under 2 mill. Selger var svært pågående, og ivrig på å få solgt den båten, fordi han da fikk frigjort kapital til å hente en ny båt som lå ferdig i Kina. Min bekjente syntes det hele virket litt suspekt, og avsto fra kjøpet. Sikkert lurt!

Fortiden uten seilbåt i forhåpentligvis en kortvarig peridode, men har ei toroms spissa til roing, dorging og tråling etter laks i ferskvann!

Link to post
Share on other sites

Ja Ingar, man skulle vel tro at det var to ulike båter, men det er altså Adventurer 410Evolution begge to. (Det er kunn en Adventurer 410 Evolution som er CE sertifisert og skrogmålene på den er 12,00 x 4,10)

 

Når du i tillegg titter på de tekniske spesifikasjonene så ser du at den "minste" med den største motoren gjør EN, sier og skriver EN knop mer......da må du ta det meste med en klype salt :cheers:

 

Og nok en gang: Motorene som sitter i den ene av disse båtene er altså større enn hva CE godkjenningen tillater.

Redigert av VannTro (see edit history)

Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben

Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk.

Link to post
Share on other sites

  • 1 måned senere...
  • 2 uker senere...

Hei.

Dette er desverre noe eier har planlagt over tid.

Han har som den ...... er skulle ut fra Nordberg dommen utføre noe arbeid på Nordberg sin båt og har git han beskjed om å komme med båten 26-27 mai altså etter den planlagte konkursen, hvorfor ?

Jo.

Ser at det allerede før helgen ble byttet navn på det ene firmaet hans fra Artic sightseeingbergen til Yacht marine servise.

SÅ da er han i gang allerede før han selv slo seg kokurs.

mvh

Catano

Mvh

catano

Link to post
Share on other sites

Dette er desverre noe eier har planlagt over tid.

 

Hmm... litt dårlig planlegging da siden "'eier har stilt som personlig kausjonist overfor sine bankforbindelser og Elcon, noe som betyr at kreditorene kan kreve penger av eier personlig hvis det skulle vise seg at verdiene i boet ikke dekker de innkomne kravene"

 

http://www.batmagasinet.no/baatweb/cms.nsf...06?OpenDocument

Vennlig hilsen Capt'n.

Link to post
Share on other sites

Ikke hvis man "tømmer seg selv" og har alle eiendelene på en evt frue eller andre familiemedlemmer.. Mye brukt metode ved oppstart av risikobusiness :-)

mvh

Bavaria32sport

Alt jeg skriver er synsing og vage spekulasjoner basert på hva jeg har lært oppigjennom.

 

Link to post
Share on other sites

Det er egentlig helt utrolig. båten min var levert etter avtale, før helgen. tirsdag kommer en mail om at det beregnes kaileie dersom båten ikke er hentet vekk fra verkstedet?

Sitter nå og lurer på hva som kan gjøres med Catanos og min sak. Vi har tydligvis ikke de rette kontaktene hverken her eller i himmelen

Båt til 2 mil. ???? :boxing:

vi har ikke gitt oss, men følger med

båtfreak

Link to post
Share on other sites

Hei.

Det er gjerne ikke ofte at diverse kreditorer gjør mer en å melde kravet i boet, men i denne saken fortalte den ene offentlige kreditoren (krav 2 mill) at de ikke bare kom til å sitte på¨sidelinjen.

Tvert i mot skulle de følge saken tett slik at det kriminelle i denne konkursen skal ramme de annsvarlige.

Ut fra det jeg kjenner til ble lokalene til bedriften tømt i helgen for diverse verdier, dette ble fotografert og er overlevert til bobestyrer for granskning.

At diverse nye medlemmer tidligere i tråden tok til forsvar av bedriftlederen forteller HELT klart at det firmaet som disse representerer heller ikke er å stole på.

Som Syber selv sa ``driver i samme bransj`` er det kjekt å vite hvor han jobber som annsvarlig.

mvh

Catano

Mvh

catano

Link to post
Share on other sites

  • 2 uker senere...

Hentet båten min i Bergen 2 pinsedag. etter Y.M`s "konkurs", og trodde ikke mine egne øyne da jeg så at det elektriske til ankerspillet var fjernet, dørlås var fjernet og en rekke andre ting. Dette er i dag politianmelt med begjæring om straffeforfølgelse. :confused::boxing:

Det er greit at det går dårlig med butikken, men skal man "låne" utstyr i andres båter for å suplere andre kunder?

STOL IKKE PÅ DENNE BEDRIFTEN, UANSETT HVA DE KALLER SEG

 

Veldig frustrert båteier

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...