Jump to content

Yacht Marine AS, båtkjøp med forviklinger.


Pelle Parafin

Recommended Posts

Hei.

Ser man det. får håpe det er blit utført motor godkjenning fra Yanmar på denne båten.

Motor levrandøren bør nok bli tilkalt for å utføre en evt godkjenning av instalasjonen, noe selger ikke har passet på i min båt og som nå siden jeg fikk motor stopp er det ikke slvfølgeligt Yanmar tar det som garanti sak.

 

Jeg MINNER på at båten er godkjent for 370 hk og ikke som den selges i denne anonsen med 425 hk.

mvh

Catano

Redigert av catano (see edit history)
Link to post
Share on other sites

  • 3 måneder senere...

Kommentar fra moderator:
Innlegget er satt usynlig da det ikke følger reglene for sitering.
Hei.

Ser man det. får håpe det er blit utført motor godkjenning fra Yanmar på denne båten.

Motor levrandøren bør nok bli tilkalt for å utføre en evt godkjenning av instalasjonen, noe selger ikke har passet på i min båt og som nå siden jeg fikk motor stopp er det ikke slvfølgeligt Yanmar tar det som garanti sak.

 

Jeg MINNER på at båten er godkjent for 370 hk og ikke som den selges i denne anonsen med 425 hk.

mvh

Catano

 

Hei

Idag kom Båtmagasinet i posten,hvor Catano`s båttype blir omtalt i et stort oppslag.Den fikk total slakt,og de kunne ikke forstå at denne båten kunne selges i Norge.Etter å ha lest den artikkelen, forstår jeg mer og mer hva Catano sliter med,og når han da itillegg har problemer med å få utført mangler,virker det hele håpløst,her er det snakk om båt til 2.5 mill. :headbang:

Link to post
Share on other sites

  • 2 måneder senere...
  • 5 måneder senere...

Hei.

Saken sett fra min side er jo trist som fy.

1 at jeg har en slik båt

2 at han fortsette å selge

 

Jeg sliter med å forstå at firmaet kan fortsette å selge disse selv om at båt typen fra båt 3 ( den på finn) angivelig er godkjent, sliter også med at båt 3 har 2x for store motorer i forhold til Dnv sin godkjenning.

Hvorfor og hvor er Dnd,veritas,politi og tollvesenet i denne saken?

 

Båtene som er solgt, min + den på Austevol er ikke bet avgifter på og IKKE godkjente.

Er det bare å lyve å selge uregistrerte båter uten fare for noen straf ved å skjerme seg bak AS for så å slå seg konkurs og starte på nyt?

Veritas og Dnv hvorfor fjerner ikke de båt 3 da den blir forsøkt solgt uten at den sammsvarer med Dnv sin godkjenning ?

 

Jeg selv sitter bare å venter på at boet skal blli oppgjort å evt få en slant til selv å utføre ce godkjenning.

Har krav i boet på å rette opp i godkjenningen eller heve kjøpet, men er forberett på at det ikke skjer.

Desverre er jeg ikke flink å formulere meg, men det kunne blit skrevet så mye i denne saken, men som jeg ikke klarer å formidle.

Den testen i Vi men var jo ikke spes bra den selv om den var på båt 3.

Jeg tror uten å kunne si med sikkerhet at hjemmesiden til produsent i Kina er borte, så kansje de også er konk, Hva da med å reklamere?

 

mvh

Catano

Redigert av catano (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Det er Sjøfartsdirektoratet som må ta affære hvis de skal gjøres noe med samsvars- og merkingsprobelmatikken på din og de andre båtene, catano. Men SD virker å være mer opptatt av "den lille mann" og deres egen håpløse feiltolkning av den nye forskriften/direktivet, i stedet for å løpe etter systematiske og klart straffverdige forhold som i din sak.

Link to post
Share on other sites

  • 1 år senere...

Hei.

Firma slo seg selv konk og startet oppigjen.

Så i dag forsøker de å selge båt nr 3 og en ny versjon av samme båt, denne gangen med 2 lugarer.

Slik omtale og oppførsel til ansvarlig i det firma er det nok liten mulighet for at de selger flere båter.

Mot alle odds var det noen kr igjen i boet som kom de som hadde krav i boet fikk fordelt.

 

mvh

Catano

Link to post
Share on other sites

  • 4 måneder senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...