Jump to content

Yacht Marine AS, båtkjøp med forviklinger.


Pelle Parafin

Recommended Posts

Hei.

Ser perleport skriver ``fins ikke tung i rumpa. Ein super båt :flag::flag: ``

 

Til det kan jeg bare si at enten snakker du om en annen båt ellers så skriver du bare det for å redde selger som du sikker kjenner.

Jeg kan bevise at den er tung i rumpa og at den supre båten du mener det er bruker mer en 6,3l pr nm i 18 knopp så kaller du dette for super båt får du komme med bud på den.

Husk når du byr.

1 den er ikke ce godkjent

2 ruster over alt. + ca 80 andre reklamasjonsting, og en selger som gjerne ikke er der i morgen da du trenger hjelp

3 den bruker heldt sykt med diesel

4 den skulle klart 27 knopp + men klarer bare 23,5

 

mvg

Catano

Redigert av catano (see edit history)

Mvh

catano

Link to post
Share on other sites

ok. Forstår jo no at de er berre ein part de handler om.

På ingen måte.

Men inntil representanter fra selgersiden kommer på banen med dokumenterte fakta

rundt blant annet CE-godkjenning og andre formal-opplysninger som flere har bedt om tidligere i tråden,

står jeg fast ved overstående utsagn.

Det er ihht norsk kjøpslov ikke kjøper som skal drive detektivvirksomhet når man forholder seg til profesjonell forhandler.

Samtidig har selger/ forhandler informasjonsplikt om vesentlige avvik/ mangler.

Manglende eller mangelfull CE-merking er vesentlig mangel, da båten etter regelverket blant annet ikke skal kunne omsettes.

Skulle det være konkret og faktabasert dokumentasjon rundt dette fra selger som jeg har oversett,

ber jeg om henvisning til hvilke innlegg dette gjelder.

Link to post
Share on other sites

6.3 Lm er jo heilt inn i granskauen gale.. 500 hk greit , men det er da måte på. Har lest det meste innpå her , og må jo si at leverandør har ingen kunskap om hvordan behandle sine kunder. Dei burde tatt tilbake båten og gjort opp med sin produsent.

 

Hilsen

John Inge Nordfonn

Fjord 27 AC TMD40

Birchwood 33 Classic 2 X 150 hk Ford Mercraft 19.5 knop
Wellcraft Excel 26SE V8 Starpowr 7,3 IDI 270Hp(270hk) 37 knop.
Firmanavn: Motordeler.com

Link to post
Share on other sites

hva om leveranør og produsent er en og samme sak

Da har dei et problem. Hvor mange leser dette , og hvor mange snakker med sine venner som kanskje er på utkikk etter båt. Tror få våger kjøpe av denne forhandleren/importøren.

 

Det skal mye arbeid til og mange fornøyde kunder for å få et godt rykte. Men det er en alvorligt og negativt rykte for å ødelegge alt.

Fjord 27 AC TMD40

Birchwood 33 Classic 2 X 150 hk Ford Mercraft 19.5 knop
Wellcraft Excel 26SE V8 Starpowr 7,3 IDI 270Hp(270hk) 37 knop.
Firmanavn: Motordeler.com

Link to post
Share on other sites

Hold slike innlegg og holdninger unna BP.

Det er ikke dette tråden handler om, og slike ytringer minner til forveksling om samme innstilling båtkjøperne møter hos forhandleren som er tema i tråden.

 

Jeg er helt enig med Phoebe her, men det må heller ikke bli sånn at et hvert innlegg som ikke støtter 100% blir møtt med slike uttalelser:

 

Til det kan jeg bare si at enten snakker du om en annen båt ellers så skriver du bare det for å redde selger som du sikker kjenner.

 

For da forsvinner min medfølelse rimelig kjapt.

 

Mvh,

Kjell

Redigert av LA3939 (see edit history)

LA3939 har endret brukernavn

Link to post
Share on other sites

Hei!

Leser denne tråden med stoooor omhu.... Da Mr Ristesund tok inn det første eksemplaret av Family 35 båten, fikk jeg en salgsbrosjyre men dog ingen pris. Prisen var 1,850 mil, men jeg trodde han sa 890.000. Da den første båten kom til Bergen, var jeg å så på den og ville ikke ha betalt 890.000. Da jeg så fikk vite at prisen var 1.850.000, fikk jeg sjokk :flag_sw: dette var den ikke verdt. Uansett, har sett på Adventurer 41, og selve båten så grei ut tatt i betraktning av prisen. MEN selve styre posisjonen oppe var laget på max 1 time, den så ikke ut. Ellers var båten stor, god plass for en stor familie, fine linjer med en del fikse detaljer.

 

Det er leit at disse båteierene har havnet ut i dette uføre, hadde selv gjort det samme som disse to eierne, kjørt saken for retten. Kjenner til Ristesund som en ordentlig og grei kar, så det er synd at alt er gått så til de grader på tverke.

Link to post
Share on other sites

"Dette er klippet fra deres side",

 

2009 Sjøen for alle Lillestrøm 13 til 22. mars

Vi fortsetter med vår egenutviklete suksess. Adventurer "410 E" (Det er denne båten Catano har)

Vi blir å finne med informasjonsstand

 

Stemmer vel ikke helt med det som er kommet fram i denne tråden. :confused:

Redigert av Pelle Parafin (see edit history)
Link to post
Share on other sites

2009 Sjøen for alle Lillestrøm 13 til 22. mars

Vi fortsetter med vår egenutviklete suksess. Adventurer "410 E"

 

Du skal se at neste modell i suksess-rekken blir Adventurer 410 CE :wink:

 

Skal på messa til søndag, skal spørre dem om CE-merkingen og båtplassen-tråden bare for å irritere... :cool:

Redigert av Honduras (see edit history)
Link to post
Share on other sites

2. Skisse til løsning

 

 

1. Nordberg frafaller krav om heving, krav på tilbakebetaling av kr 1 350 000 og erstatning på kr 179 390,-, jfr Bergen tingretts dom av 30 09 08.

 

Nordberg kan hente båten hos Yacht Marine As straks det foreligger en undertegnet avtale mellom partene

 

2. Krav på saksomkostninger på kr 116 072,-, jfr tingrettens dom opprettholdes. Dette kravet kan meldes i boet eller gjøres gjeldende mot Yacht Marine dersom det ikke blir konkurs

3. Faktura for vinteropplag fra Yacht Marine frafalles

4. Dersom Yacht Marine As ikke begjærer oppbud/konkurs forplikter Yacht MArine As seg til å utføre de arbeider som fremgår av YAcht MArine As sin

påstand for tingretten: tetting av lekkasjer, utbedring av skadet treverk i cabin, stålplate over komfyr monteres, ventilasjon i samsvar med offentligrettslige krav samt at defroster/varmeapparat utbedres. Avstiverene er utbedret og kontrollert av Anmarksrud. Dersom arbeidene ikke er gjort innen 30 05 09 forplikter Yacht Marine As seg til å betale kr 120 000,- som fullt og endelig oppgjør for gjenværende mangler.

. Denne løsning er en samlet løsning av ethvert mellomværende mellom partene vedrørende kjøp av Scandinavien 350 og partene kan ikke fremme ytterligere krav mot hverandre i anledning båten. Partene er enig om at ingen av partene kan gjøre gjeldende noen rett som fremgår av Bergen tingretts dom av 30 09 08.

 

3. Status videre

 

 

Din snarlige aksept av ovennevnte løsning imøteses, det vil deretter bli utarbeidet et avtaledokument som undertegnes av begge parter.

 

Bergen 23 10 08

 

Historien begynner aug. året før når jeg leverer båten til y.m. Som uten å spør tar båten på land for utbedring av spant/ skrog som var knukket

Dette var vel noe de måtte gjøre for ikke å ha tapt saken før den begynte. Jeg samtykket i at de skulle vinterkonservere motor,

Før saken kom opp fikk jeg en regning på kroner 56 815. Dette innregnet vask kr:1680,snørydding 3350, flytting 3 ganger 7370

Dette var ting jeg ikke ville betale, og sa at lagring, konservering ok. 41.000 ink.moms. fikk da beskjed at dette var en normal rening jeg måtte regne med så båten lå i "arrest" og det ville i praksis si at dersom dommen ble fullbyrdet var båten i boet og jeg hadde hverken båt ellr penger

 

:headbang: Det er desverre slike ting som hender når man tror at alle respekterer spileregler og holder det som loves

 

Dersom rette vedkomne vil svare er han hjertelig velkommen til det, som et appropo til innleg om en gei kar

Link to post
Share on other sites

Hei.

Om jeg så forstår båtfreak måtte han som hadde kjempet en lang sak i retten og brukt mye kr på dette si fra seg retten til å heve kjøpet for å få ut sin egen båt som spekkulatert og firnurligt var holdt tilbake av selger ?

 

Om så stemmer jo det som holdt på å skje i min sak også, for jeg fikk også en uforståelig rekning som selger sikkert planla å bruke mot meg når en evt rettsak kommer opp.

 

Det skal etter det jeg kjenner nå befinne seg en båt til i samme situasjon dvs har fåt en uforståelig rekning og båten er holdt i arest, betyr det at selger frykter enda en rettsak mot seg ?

 

mvh'Catano

Redigert av catano (see edit history)

Mvh

catano

Link to post
Share on other sites

Fy f... for et mareritt. Føler virkelig med dere, og håper det løser seg. Vanskelig å beholde roen og sakligheten i slike håpløse situasjoner. For egen del, tror jeg nesten jeg måtte trøstet meg med de "billige straffeutmålingene" for alvorlige voldshandlinger, i en slik situasjon. Tungt og tidkrevende å slåss mot uærlige mennesker som ikke vil ha noen løsning.

Link to post
Share on other sites

Hei. SYBER du gir deg ikke du.

 

1 min båte er ikke smal

2 min båt går ikke over 23 knopp

Fortsetter du slik viser det bare hvor du egentligt ikke er med i denne tråden, men som andre i denne tråden har prøvd å fortelle deg DU ER UTE ETTER MEG.

Om du virkelig er så FORBANNET på meg får du stå fremm å fortelle meg hva som er galt ellers ber jeg deg også å finne på andre ting.

Håper moderator ser dette å gir deg en advarsel. Tråden har stortsett hvert saklig, men så dukker det opp en liten setning om meg å du griper den UTEN NOE SOM HELST belegg.

JA jeg blir provosert av dette.

 

mvh

Catano

som HELT sikkert IKKE har gjort det du påstår..........

Mvh

catano

Link to post
Share on other sites

Hei.

høre gjerne ikke til her men jeg legger til.

Da SYBER ble registrert som medlem BRUKTE han en av mine biler som bilde på sin egen profi.

Ikke det er forbutt, men man kan stille spørsmål til om han hadde behov for å vise `` jeg hvet hvem du er ``

mvh

Catano

Mvh

catano

Link to post
Share on other sites

Var nok Catano som satt bak spakene her, etter han hadde vært på båtmessen i Florø :crazy:

 

 

:nono: :nonod:

Teori er når man vet alt og ingenting stemmer.

Praksis er når alt stemmer, men ingen vet hvorfor.

Praksis og teori forent: Ingenting stemmer, alt fungerer og ingen vet hvorfor.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...