Magnum Racing Svart 28.Mai.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 28.Mai.2009 Va ute å la glassfiber utapå speilet i går.. Nærmaste mørke prikken på bilder over er et hull, så der la vi ekstra matte og polyester inni. Et par bilder: Sparkla siste smådetaljene på tirsdag, så de pusset jeg ned i går. Men det var berre små sandblåsingshull og diverse så ingenting å ta bilder av. Btw, gøy med litt kommentarer! Takk=) Sitér dette innlegget Ingenting er umulig.. det tek berre litt lengre tid =) Link to post
index Svart 28.Mai.2009 Link til dette innlegget Svart 28.Mai.2009 Har du lagt ny glassfiber oppå gelcoaten ? Da risikerer du nok at dette kan løsne etter en stund. All gelcoat må slipes bort før man plastrer på nytt oppå gammelt. Men siden jobben allerede er gjort, er det vel like godt å la det være som det er og heller ta jobben på ny hvis (når) det løsner... Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Magnum Racing Svart 28.Mai.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 28.Mai.2009 Har ikke hatt på noe gelcoat.... men topcoat. La ikke glassfiber på topcoaten heller? La glassfiber fra noen cm ifra kanten på speilet og ned til det røret som er der... litt lenger enn røret. Sitér dette innlegget Ingenting er umulig.. det tek berre litt lengre tid =) Link to post
Hobby 430 Sport Svart 28.Mai.2009 Link til dette innlegget Svart 28.Mai.2009 Blir bra detta Sitér dette innlegget O Erland med båtførerbevis Link to post
Magnum Racing Svart 28.Mai.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 28.Mai.2009 Satser på det. Om været er på min side blir det sprøyte-grunning imorgen =) Då skal båten ut av garasjen så jeg skal prøve å få tatt noen skikkelige bilder med digitalt-kamera =) Skal ta bilder av konsollen også =) Sitér dette innlegget Ingenting er umulig.. det tek berre litt lengre tid =) Link to post
Magnum Racing Svart 29.Mai.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 29.Mai.2009 Nå er båten grunnet innvendig også=) Men det ble rulle der også fordi det blåser så mye ute.. Kommer med bilder senere i kveld=) Skal på KRIK =) for den som vet hva det er. Sitér dette innlegget Ingenting er umulig.. det tek berre litt lengre tid =) Link to post
Hobby 430 Sport Svart 29.Mai.2009 Link til dette innlegget Svart 29.Mai.2009 Skal på KRIK =) for den som vet hva det er. yepp Sitér dette innlegget O Erland med båtførerbevis Link to post
Magnum Racing Svart 29.Mai.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 29.Mai.2009 yohoo=) Blir bare to forsmaks-bilder, da jeg ikke fikk tatt bilder fordi det er mørkt nå =) Sitér dette innlegget Ingenting er umulig.. det tek berre litt lengre tid =) Link to post
Magnum Racing Svart 30.Mai.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 30.Mai.2009 (redigert) No er båten ferdiglakket=) Fikk sprayet to lag med top-coat idag. Bilder: =) Konsollen: som dokke kanskje ser blei det litt luft mellom forma og glassfiberen... menmen, sånn er det første gang=) Skulla tatt gelcoat i forma også. Godt parkert i garasjen igjenn. Blir mest sannsynlig å begynne å montere på speil og kanskje konsoll på mandag.. Eller skru i sammen motoren. Satser på motoren funker! Ikkje lenge til sjøsetting no=)=) Gleder meg! Blei en del bilder ditta! Men det er vell bare kjekt=) Redigert 30.Mai.2009 av Magnum Racing (see edit history) Sitér dette innlegget Ingenting er umulig.. det tek berre litt lengre tid =) Link to post
Odmar Svart 31.Mai.2009 Link til dette innlegget Svart 31.Mai.2009 Fint prosjekt - dette er en båt du vil nyte og bruke....stå på!! Sitér dette innlegget Jo fler leketøy, jo bedre... Link to post
Magnum Racing Svart 3.Juni.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 3.Juni.2009 Har ikkje fått gjort så mye enda.. men monterte styresnekka i konsollen i går. Noen gamle bilder jeg hadde på mobilen av litt av motoren: Sitér dette innlegget Ingenting er umulig.. det tek berre litt lengre tid =) Link to post
Magnum Racing Svart 3.Juni.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 3.Juni.2009 Styresnekka festa: Måtte sjå korsen det blei.. =) trur konsollen blir heva 3cm.. derfor det ligge ei plate og et par fjøle under. Her e aluminiumsdoningen.. Satsa på det e heva ca paslig. Denne skal det bli sitteplasser av=) : Sitér dette innlegget Ingenting er umulig.. det tek berre litt lengre tid =) Link to post
Hallaron Svart 3.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 3.Juni.2009 synes dette ser veldig bra ut - blir inspirert til å gjøre meg ferdig med egen båt.. Sitér dette innlegget Maxi 95 1975 med Solé 25 mini 2004, Honwave T30-AE 2007 med Tohatsu 9,8 2005. Link to post
Magnum Racing Svart 3.Juni.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 3.Juni.2009 Bra dokke lika arbeidet =) Har begynt med sitteplatene i kveld, men har ikkje fått tatt bilder. Sitteplatene er det for det meste pappa som står for =) frest litt kanter og div. kommer bilder i morgen =) Sitér dette innlegget Ingenting er umulig.. det tek berre litt lengre tid =) Link to post
Magnum Racing Svart 3.Juni.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 3.Juni.2009 Bra dokke lika arbeidet =) Har begynt med sitteplatene i kveld, men har ikkje fått tatt bilder. Sitteplatene er det for det meste pappa som står for =) frest litt kanter og div. kommer bilder i morgen =) Sitér dette innlegget Ingenting er umulig.. det tek berre litt lengre tid =) Link to post
Magnum Racing Svart 5.Juni.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 5.Juni.2009 Photobucket har klikka, så får ikkje ut bilder, men skal oppdatere i kveld;) Sitteplatene er beiset 2 strøk! Jeg syns det ble rått! =)=) Motoren er også skrudd sammen. Nå skal jeg på jobb å rive gartneri God Helg! Sitér dette innlegget Ingenting er umulig.. det tek berre litt lengre tid =) Link to post
meldaln Svart 7.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 7.Juni.2009 Kjempe spennende prosjekt Å ikke minst til prisen på motor og båt Jeg også har lyst til å "pusse opp" båten min, så jeg kommer med noen spørsmål hvis det er greit? Tegnte å bare å lakkere den. Tegne å bruke Topcoat fra biltema, må den fortynnes når den skal sprøytes på? evt hvilken tynner må brukes? må man grunne først? Tegnte å kjøpe fra biltema pga økonomien og tegnte å kanskje selge den etter hvert så gidder ikke å koste på den så mye Sitér dette innlegget Link to post
Magnum Racing Svart 7.Juni.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 7.Juni.2009 Når man skal sprøyte må man bruke tynner, ja.. Står anbefalt tynner på top-coat boksa.. Og tynneren tror jeg står ved siden av top-coaten på de fleste biltema-butikker. Vi blandet bare i litt tynner og prøvde oss fram =) Vil anbefale å bruke primer(grunning) først ja=) før grunning bør du matte ned båten og sparkle om det trengs :) Jeg er fornøgd med biltema-produktene jeg brukte... så det går nok bra =) Er verdt mere også om du gjer det skikkelig! ;) Håper fenderlista kommer i morgen, da blir det mest sannsynlig sjøsetting på tirsdag om motoren starter!! Sitér dette innlegget Ingenting er umulig.. det tek berre litt lengre tid =) Link to post
Odmar Svart 7.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 7.Juni.2009 Ryktene skal ha det til at BT sin topcoat er det Star maling og lakk i Drammen som produserer, den er kanon og knallhar hvis du skal pusse den. Så Topcoaten til Biltema er det bare å bruke.. Sitér dette innlegget Jo fler leketøy, jo bedre... Link to post
Magnum Racing Svart 8.Juni.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 8.Juni.2009 Motoren med deksel, uten undervanshus: Gamle-undervanshuset: Det "nye" som nå er montert=) Måling og tilpassing: Frest kant: Beisa: Kjem ei nyere oppdatering seinere =) Sitér dette innlegget Ingenting er umulig.. det tek berre litt lengre tid =) Link to post
Magnum Racing Svart 8.Juni.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 8.Juni.2009 Har idag festet speilet, satt på motoren og begynt å feste sitteplatene. Motoren vart etter litt om og men starta, men den kjølte ikke, så undervanshuset blir tatt av i morgen også bytter vi kanskje til pumpen i andre huset. Hørtes ut som feiltenning på slutten, men kan vere det var dødmansknappen som tok borti metall så det blei tull med kontakta Kjem bilde-oppdatering i morgen! Fenderlista er også montert!! =) Nokken som veit kordan det verkar med forsikring på båten? Blir den forsikra for like mykje så en annan gammal og stygg with eller? Skal prøve å registrere den i småbåtregisteret nå=) Sitér dette innlegget Ingenting er umulig.. det tek berre litt lengre tid =) Link to post
Draco24styling Svart 8.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 8.Juni.2009 Du bestemmer selv hvilken sum du vil forsikre den for Sitér dette innlegget Norske båter er best! Link to post
Espen C Svart 8.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 8.Juni.2009 Så vist han forsikrer den for 50 tusen så vil han få det igjen på forsikringen vist den blir vraket eller stjålet ? Sitér dette innlegget Link to post
Draco24styling Svart 8.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 8.Juni.2009 Mitt forsikringselskap ba meg oppgi antatt salgsverdi, samtidig sparer jeg på alle kvitteringer på innkjøp og har ferske bilder av båten Sitér dette innlegget Norske båter er best! Link to post
Magnum Racing Svart 9.Juni.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 9.Juni.2009 Hva tror dere denne er verdt da? Har brukt syykt mange timer på den!! så håper på den er verdt en del! +Jeg har blirr frastjelt en båtmotor her før, og da rev de av dashbordet for å få med rattet! Har vert fredelig på brygga i litt over et år etter det, men for noen viker siden har de tatt en kompis sin motor på akkurat samme båtplass!! Hadde vi fått tak i de skulla de fått kjendt det! Sitér dette innlegget Ingenting er umulig.. det tek berre litt lengre tid =) Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.