Jump to content

Prosjekt: Magnum sin With 12 med 25(32)hk Tohatsu =)

Magnum Racing

Recommended Posts

Va ute å la glassfiber utapå speilet i går..

Nærmaste mørke prikken på bilder over er et hull, så der la vi ekstra matte og polyester inni.

Et par bilder:

DSC01389.jpg

DSC01388.jpg

Sparkla siste smådetaljene på tirsdag, så de pusset jeg ned i går. Men det var berre små sandblåsingshull og diverse så ingenting å ta bilder av.

Btw, gøy med litt kommentarer! Takk=)

Ingenting er umulig.. det tek berre litt lengre tid =)

Har du lagt ny glassfiber oppå gelcoaten :eek: ? Da risikerer du nok at dette kan løsne etter en stund. All gelcoat må slipes bort før man plastrer på nytt oppå gammelt. Men siden jobben allerede er gjort, er det vel like godt å la det være som det er og heller ta jobben på ny hvis (når) det løsner...

"First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi

No er båten ferdiglakket=) Fikk sprayet to lag med top-coat idag.

Bilder: =)

DSC01392.jpg

DSC01393.jpg

DSC01394.jpg

DSC01395.jpg

DSC01397.jpg

DSC01400.jpg

DSC01402.jpg

DSC01406.jpg

Konsollen:

DSC01407.jpg

DSC01407.jpg

som dokke kanskje ser blei det litt luft mellom forma og glassfiberen... menmen, sånn er det første gang=) Skulla tatt gelcoat i forma også.

DSC01411.jpg

Godt parkert i garasjen igjenn. Blir mest sannsynlig å begynne å montere på speil og kanskje konsoll på mandag.. Eller skru i sammen motoren.

Satser på motoren funker! Ikkje lenge til sjøsetting no=)=) Gleder meg!

Blei en del bilder ditta! Men det er vell bare kjekt=)

Redigert av Magnum Racing (see edit history)

Styresnekka festa:

DSC01412.jpg

Måtte sjå korsen det blei.. =) trur konsollen blir heva 3cm.. derfor det ligge ei plate og et par fjøle under.

DSC01414.jpg

Her e aluminiumsdoningen.. Satsa på det e heva ca paslig.

DSC01413.jpg

Denne skal det bli sitteplasser av=) :

DSC01415.jpg

Kjempe spennende prosjekt :flag::cheers: Å ikke minst til prisen på motor og båt :yesnod: Jeg også har lyst til å "pusse opp" båten min, så jeg kommer med noen spørsmål hvis det er greit? :yesnod: Tegnte å bare å lakkere den. Tegne å bruke Topcoat fra biltema, må den fortynnes når den skal sprøytes på? evt hvilken tynner må brukes? må man grunne først? Tegnte å kjøpe fra biltema pga økonomien og tegnte å kanskje selge den etter hvert så gidder ikke å koste på den så mye :smiley:

Når man skal sprøyte må man bruke tynner, ja.. Står anbefalt tynner på top-coat boksa.. Og tynneren tror jeg står ved siden av top-coaten på de fleste biltema-butikker. Vi blandet bare i litt tynner og prøvde oss fram =)

Vil anbefale å bruke primer(grunning) først ja=) før grunning bør du matte ned båten og sparkle om det trengs :)

Jeg er fornøgd med biltema-produktene jeg brukte... så det går nok bra =) Er verdt mere også om du gjer det skikkelig! ;)

Håper fenderlista kommer i morgen, da blir det mest sannsynlig sjøsetting på tirsdag om motoren starter!!

Har idag festet speilet, satt på motoren og begynt å feste sitteplatene.

Motoren vart etter litt om og men starta, men den kjølte ikke, så undervanshuset blir tatt av i morgen også bytter vi kanskje til pumpen i andre huset. Hørtes ut som feiltenning på slutten, men kan vere det var dødmansknappen som tok borti metall så det blei tull med kontakta

Kjem bilde-oppdatering i morgen! Fenderlista er også montert!! =)

Nokken som veit kordan det verkar med forsikring på båten? Blir den forsikra for like mykje så en annan gammal og stygg with eller?

Skal prøve å registrere den i småbåtregisteret nå=)

Hva tror dere denne er verdt da?

Har brukt syykt mange timer på den!! så håper på den er verdt en del!

+Jeg har blirr frastjelt en båtmotor her før, og da rev de av dashbordet for å få med rattet! Har vert fredelig på brygga i litt over et år etter det, men for noen viker siden har de tatt en kompis sin motor på akkurat samme båtplass!! Hadde vi fått tak i de skulla de fått kjendt det!

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...