Magnum Racing Svart 9.Juni.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 9.Juni.2009 Noen som vet hvordan denne universal-dødmansknappen skal kobles? Eller hvordan man kobler det sånn den stopper med nøkkelen? Har nå koblet starteren til S på tenningslåsen og strøm(?) til B på tenningslåsen. Men der er en I som kan kobles til og, hva ledning kan jeg ta den på? Trenger svar fort! Sitér dette innlegget Ingenting er umulig.. det tek berre litt lengre tid =) Link to post
Brodern Svart 9.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 9.Juni.2009 (redigert) fikk du ikke med skjema når du kjøpte den ? Jeg kjøpte akkurat maken i går, og der fulgte det med skjema. Den er koblet litt annerledes enn din, iflg bildet. Jeg brukte den stiften som er ledig, nærmest i bildet, og stiften på motsatt side, men den er beregnet også som stopper også. Men hvis du kobler den imellom tenningen vil den jo fungere greit. Du bryter bare kretsen til tenning på, altså før startposisjonen til nøkkelen. Har skjemaet liggende i båten, hvis du får behov for det. Redigert 9.Juni.2009 av Brodern (see edit history) Sitér dette innlegget Føkk deg... Link to post
Magnum Racing Svart 9.Juni.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 9.Juni.2009 Hadde prøvd alle andre måter enn den før rett etter jeg skreiv her, då prøvde jeg den måten, og da verket det skikkelig=) Gidder ikke å bale med å koble opp så den stopper med nøkkelen... er likesågreit å ha den bare på snora =) Fikk sikkert med skjema, men er veldig lenge siden jeg kjøpte den=) skjemaet ligger sikkert i garasjen til morfar, da det var der vi skrudde på motoren. Får ikke tid til oppdatering i dag, men kommer sikkert i morgen=) God Natt! Sitér dette innlegget Ingenting er umulig.. det tek berre litt lengre tid =) Link to post
Magnum Racing Svart 10.Juni.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 10.Juni.2009 Har for håpentlighvis fått fikset kjøle-problemet også.. Laget en "custom-skive" (husker ikke hva delen heter). Det er den skiva som ligger mellom impelleren og akslingen, som gjør at impelleren går rundt når akslingen gjør det. Håper delen verker til jeg får tak i en skikkelig! Om noen har en sånn må de si ifra!! ;) Har festet alle sitteplatene med et slags strikk-system=) kan ta bilder av det etterpå. Skal ut nå for å se om jeg får start på motoren og se om den kjøler nå =) Nokken bilder: Ble syykt fornøgd med sitteplatene! Sitér dette innlegget Ingenting er umulig.. det tek berre litt lengre tid =) Link to post
Hobby 430 Sport Svart 10.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 10.Juni.2009 Blei jo kanonbra detta Sitér dette innlegget O Erland med båtførerbevis Link to post
Magnum Racing Svart 10.Juni.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 10.Juni.2009 (redigert) Nokken så e god å skru tohatsu? Den startet en gang, men såg ikkje kjølestråle så stoppet den med en gang. Når vi opnet undervanshuset, gikk impelleren rundt samtidig med akslingen og alt såg ut til å ver bra. Skrudde det på igjenn, men da startet den ikke! Den slår bare tilbake, så starteren nesten stopper å gå rundt (FEILTENNING???). Fikk start igjenn nå etter en del forsøk, men såg ikke strålen nå heller, så lurer på om den må gå en stund før kjølestrålen kjem? Nokken som vet hvordan man stiller tenningen? Redigert 10.Juni.2009 av Magnum Racing (see edit history) Sitér dette innlegget Ingenting er umulig.. det tek berre litt lengre tid =) Link to post
Magnum Racing Svart 10.Juni.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 10.Juni.2009 No bynne ej å bli drittlei!! Nokken so har en tohatsu 25 eller 30hk delemotor?? -------------------------------------------------------------------------- Kan det ver falskluft under blokka så e en ta feilane? Pakninga mellom motor og stamme e nemlig litt rivna og stikke ut en plass. Av og til slår ikkje den tilbake men berre går rundt uten å tenne... å dette tyder vel på feil tenning? Hadde vør rått med skikkelig svar!! Om nokken veit nokke som kan ver feilen kan dei hjerne kontakte meg på 98611416!! =) Om jeg ikkje tar telefonen ringer jeg opp igjen! Sitér dette innlegget Ingenting er umulig.. det tek berre litt lengre tid =) Link to post
Bergsholmen Svart 10.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 10.Juni.2009 Ville ha fiksa det. Kan være noe av feilen ja. Mener vi slet med samme problem på en Tohatsu 40 for ca. 10 år siden. Lagde ny pakning mellom powerhead og stamme og då ble det mye bedre. Nå er eg ingen ekspert på utenbordsmotorer, men siden det er en to-takt så vil det vel være over og undertrykk der. Sitér dette innlegget Nå: Shakespeare 15,6 fot Suzuki DT140 EFI (Prosjekt) (2021-…) Nå: 92- Nor-Dan 6100 Mercury Verado 200 (2016-...) Før: 91- Skipsplast 460 Suzuki DT90 (2008-2016) Før: 80- GH10 Evinrude 8 (Midt på 90-tallet) Link to post
Magnum Racing Svart 10.Juni.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 10.Juni.2009 jepp, skal fikse det! Sånn står motoren nå: Trenger bare ny pakning! Noen som har?? Sitér dette innlegget Ingenting er umulig.. det tek berre litt lengre tid =) Link to post
Magnum Racing Svart 11.Juni.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 11.Juni.2009 ingen som har tips? Var en kar som sa han trudde det kanskje kunne vere cd-boksen..? ka dokke trur? Får forresten pakningssett til motoren forhåpentlighvis på lørdag. Sitér dette innlegget Ingenting er umulig.. det tek berre litt lengre tid =) Link to post
Magnum Racing Svart 13.Juni.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 13.Juni.2009 Då er mamma på vei for å hente ny pakning og plugger, så satser vi på at alt funker når det er montert igjenn!! Forhandleren meinte motorproblemet låg i pakninga! Sjøsetting i helga..?! =) Sitér dette innlegget Ingenting er umulig.. det tek berre litt lengre tid =) Link to post
Magnum Racing Svart 14.Juni.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 14.Juni.2009 jaja.. ser ikke lyst ut dette! har byttet pakningen men motoren starter ikke. Nå starter den ikke i det hele tatt heller! pluggene er også splitter nye! Den tenner litt av og til men svært sjelden. Skal få bestilt toppakning over helga, for det såg nemlig ut som denne lak. Motoren slår fortsatt tilbake! Noen som vet hva det kan vere? Burde vere noen som kan en del på dette forumet..?! Men resten av båten er ferdig nå! alt er skrudd på plass. Kan legge ut noen bilder i morgen. Sitér dette innlegget Ingenting er umulig.. det tek berre litt lengre tid =) Link to post
meldaln Svart 14.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 14.Juni.2009 Kan det ikke være coil, hjernen eller at svinghjulet er satt på feil eller noe? evt magnetene? Skrudde sund en Yamaha 9.9 ca 90 mod, der var det KUN 1 hakk til svinghjulet men ikke sikker hvordan det er der? Etter det jeg har hørt er at hvis svinghjulet(?) er satt på feil tenner den feil? stemmer det? Sitér dette innlegget Link to post
Magnum Racing Svart 21.Juni.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 21.Juni.2009 har enda ikkje fått delene som vart bestilt tirsdag tror jeg det var. På fredag hadde de ikke komt til forhandleren i bergen en gang! Misstenker at de ikke har gaddet å sendt bestillingen med en gang sånn de sa de skulle gjør. Sitér dette innlegget Ingenting er umulig.. det tek berre litt lengre tid =) Link to post
Magnum Racing Svart 22.Juni.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 22.Juni.2009 (redigert) Nå er det vel en uke siden delene ble bestilt! Mamma ringte for å høre korsen det gikk og da sa han at han skulle gå å sjekke og da sto hun der i 16minutter uten noen ting skjedde!! Det er forresten en tohatsu forhandler i bergen, skal sjekke ut hva den heter. Blir så forbanna irritert over sånne useriøse drittbedrifter!!!!!!! Edit: Bergen Båtutstyr Ytrebygdsvegen37 5251 SØREIDGREND Redigert 22.Juni.2009 av Magnum Racing (see edit history) Sitér dette innlegget Ingenting er umulig.. det tek berre litt lengre tid =) Link to post
Magnum Racing Svart 22.Juni.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 22.Juni.2009 Kan legge til at toppen er ferdig planet, mangler berre toppakninga og kilene så går den forhåpentlighvis som ny. Sitér dette innlegget Ingenting er umulig.. det tek berre litt lengre tid =) Link to post
meldaln Svart 24.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 24.Juni.2009 Har du sjekket kompresjonen på sylindrene? det hadde blitt noe tull men min (nyoverhalte) motor, en suzuki 9.9. der er det noe null kompresjonen på ene sylinderen, så den starter ikke, kan det være noe slikt på din også? Sitér dette innlegget Link to post
Magnum Racing Svart 24.Juni.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 24.Juni.2009 Skal måle kompresjonen når jeg får toppakningen og de andre delene om den ikke starter.. Har enda ikke hørt noe om delene =( Sitér dette innlegget Ingenting er umulig.. det tek berre litt lengre tid =) Link to post
Magnum Racing Svart 3.Juli.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 3.Juli.2009 Hvordan tror dere det hadde gått med 40hk på denne båten? Vurderer å kjøpe en 40hk tohatsu 08mod om den ikkje er solgt når jeg får vite om den andre motoren fungerer med de nye delene. Skal vekk en uke nå(reiser i morgen) så håper delene kommer mens jeg er vekke. Kanskje pappa og morfar er så snille at de monterer også=) Forferdelig kjipt å ikke ha båt på sjøn nå! Har vert mellom 20 og 30 grader konstant i over 2uker på sunnmøre nå! Sitér dette innlegget Ingenting er umulig.. det tek berre litt lengre tid =) Link to post
andk Svart 3.Juli.2009 Link til dette innlegget Svart 3.Juli.2009 bra prosjekt. Den motoren får du til vet du. Få tak i en dyktig mekaniker(bakgårdsmekaniker) som kan se på den. Har noen av de i trondheim, men nå er dette på sunnmøre da. Hvor på sunnmøre du er fra? Sitér dette innlegget Link to post
Magnum Racing Svart 3.Juli.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 3.Juli.2009 Takk=) Ja, skal få til den motoren, men om den ikke går når nyedelane kjem setter jeg på en annen motor til denne er i orden. Har en suzuki 15hk 4t som kanskje kjem på om tohatsuen ikke går til neste helg når jeg kommer hjem. Onkelen til en kompis driver med påhengsmotorer på fritiden. Han sjekket akkurat en kompis sin motor, så han kan sikkert se på den han også, men han er ganske opptatt for tiden pga. han driver å bygger naust. Jeg bor i langevågen på sula rett utafor ålesund. Sitér dette innlegget Ingenting er umulig.. det tek berre litt lengre tid =) Link to post
meldaln Svart 3.Juli.2009 Link til dette innlegget Svart 3.Juli.2009 Tror 40 hk hadde blitt MER enn nok på en 12 ft with Men 15 hk suzuki er vel tingen kjører jo suzuki 9.9 selv Det er sikkert bare en bagatell med 25 hk'ern, lever den til en motor kyndig person som kan lete feil, åsså fikser du dt selv når du vet hva som fer feil/galt Sitér dette innlegget Link to post
Magnum Racing Svart 11.Juli.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 11.Juli.2009 kom hjem for noen timer siden... Har skrudd etter det.. og det viste seg at kilen i svinghjulet er knukket rett av, så ny kile er montert og skal prøve å starte opp uten undervanshus nå. Med vann rett på kjøleslangen.. Hva skal kobles til den svarte ledningen som kommer fra/til magnetene under svinghjulet? Sitér dette innlegget Ingenting er umulig.. det tek berre litt lengre tid =) Link to post
Magnum Racing Svart 11.Juli.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 11.Juli.2009 MOTORN FUNKA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! =)=)=)=)=)=)=) Va berre kilen Sitér dette innlegget Ingenting er umulig.. det tek berre litt lengre tid =) Link to post
Viksundaren Svart 11.Juli.2009 Link til dette innlegget Svart 11.Juli.2009 Graaatz Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.