Nike Svart 26.Mai.2009 Link til dette innlegget Svart 26.Mai.2009 Å løsne fortøyninger kan være et skrik om oppmerksomhet og et ekstremt behov for å snakke med folk. :lol: Sitér dette innlegget Link to post
hifo Svart 26.Mai.2009 Link til dette innlegget Svart 26.Mai.2009 hvis du ser nøye på bildet seilaren kan du se skille rundt øynene til ninja drakten min. og det er IKKE en turtle ninja nei.. :-) . Sitér dette innlegget dummeste jeg har hørt. Ikke OT-moderator. Link to post
runes Svart 26.Mai.2009 Link til dette innlegget Svart 26.Mai.2009 Uansett - å svare en slik type med vold er temmelig idiotisk og vitner om neandertalerholdning som jeg trodde at ikke eksisterte blant normalt voksne folk. Tror faktisk de som sier de ville slått etc. bare fleiper. Det handler ikke om politisk korrekthet å ikke svare med vold. Det handler kun om å tenke lenger enn sin egen nesetipp. At dere er sikre på at dere hadde klart å slå han ned tviler jeg ikke på, men hva om han slår bakhodet i asfalten? Er du sikker på hvor hardt du skal slå for ikke å gi han varige mén? Å synke ned på den fulle idioten sitt nivå er garantert ikke løsningen. Hva godt kommer ut av det? Vil faktisk påstå at den som har størst behov for psykisk hjelp er den edru mannen på 40 som svarer med å slå ned denne fulle idioten på 26. Sitér dette innlegget Nesten nye papirkart til salgs syirie.wordpress.com Link to post
Guest Avmønstret# Svart 26.Mai.2009 Link til dette innlegget Svart 26.Mai.2009 Ut fra responsen til en del her på BP så er det å løsne båter noe bortimot planlagt drap og en handling som utløser øyeblikkelig behov for vold og drapsforsøk på gjerningsmann. Selv har jeg levd lenge nok, og nok, til å vite at man kan gjøre ting i fylla som er vanskelig å forklare dagen etterpå. Har også levd lenge nok til å skjønne at jeg ikke alltid kan skjønne motivasjonen enkelte har for å gjøre dumme ting. En gang på 80 tallet løsnet en av byens spøkefugler, og drukkenbolt, fortøyningene på ferja på den øya jeg vokste opp. De fleste flirte godt av påfunnet, men skjønte sef. at det var alvorlig å slippe ei diger ferje laus i vågen. Det som skremmer meg mest i denne tråden er at så mange båtfolk tydeligvis er potensielle voldsutøvere/drapsmenn som sitter klar til å hoppe i land for å utøve sin vold. Den potensielle faren for å skade/drepe ett ukjent menneske virker å være helt fjern for mange. Virker som testosteronet øker og kløktet svinner i samme takt. ---------------------------------- Så står man der på brygga, med såre knoker, "morroklumpen" slo hodet i det han vippa over bryggekanten etter ett velrettet slag traff midt i trynet på idioten. Båten henger fortsatt etter akterfortøyningen og "morroklumpen" synker bevisstløs mot bunnen. Unger og kjærringer skriker, minstegutt ser spørrende på deg og du ser at kona skriker men hører ikke hva. Noen mer oppegående prøver desperat å dykke etter mannen, men det er vanskelig da sikten er dårlig inne i bukta. De lokale vekterene fra restauranten presser trynet ditt ned i kaia, setter ett kne i ryggen din, presser armene opp bak på ryggen før de stripser deg ordentlig. Noen har ringt politi og ambulanse. Du ligger som ett slakt på magen, stripsa, blod fra nesa og innser at sommerferien er over for denne gang. Da du blir ført bortover brygga av politiet enser du at flere filmer deg med mobilen, en blitz avslører lokalavisens journalist og du innser at det varme og våte i skrittet er piss. ----------------------------------- Sitér dette innlegget Link to post
Ben Sin Svart 26.Mai.2009 Link til dette innlegget Svart 26.Mai.2009 Takk Pinkvin. Håper noen tar det til ettertanke, for holdninger i denne tråden også har skremt meg. Har faktisk vært usikker på om jeg vil være en del av dette ”samfunnet” her inne. Sitér dette innlegget Link to post
Honduras Svart 26.Mai.2009 Link til dette innlegget Svart 26.Mai.2009 ...og i kveld ligger videoene på youtube og diskusjonen går høyt på BP om idioten som overreagerte i gjestehavna.... Sitér dette innlegget * Prosjekt Glen-L Squirt * Prosjekt Lagringsstativ påhengsmotor * Prosjekt 4 fot vugge Link to post
Mouche Svart 26.Mai.2009 Link til dette innlegget Svart 26.Mai.2009 Det som skremmer meg mest i denne tråden er at så mange båtfolk tydeligvis er potensielle voldsutøvere/drapsmenn som sitter klar til å hoppe i land for å utøve sin vold. Amen! Og de holdninger de legger til grunn gjøres sågar med god tid til å reflektere over hva de faktisk sier og mener og ikke hva som kan skje i et øyeblikks affekt - skremmende! Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
2nd Trikker'n Svart 26.Mai.2009 Link til dette innlegget Svart 26.Mai.2009 Det som skremmer meg mest i denne tråden er at så mange båtfolk tydeligvis er potensielle voldsutøvere/drapsmenn som sitter klar til å hoppe i land for å utøve sin vold. Jeg tar ikke det så alvorlig. Anonymitet gir små mennesker en mulighet til å "slenge med leppa", og føle seg litt store en stund. Sitér dette innlegget Link to post
Mariell Svart 26.Mai.2009 Link til dette innlegget Svart 26.Mai.2009 Jeg tar ikke det så alvorlig. Anonymitet gir små mennesker en mulighet til å "slenge med leppa", og føle seg litt store en stund. Sitér dette innlegget MEDLEM I KNBF VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP Link to post
Seilaren Svart 26.Mai.2009 Link til dette innlegget Svart 26.Mai.2009 :lol: Nå var ikke dette ment som en spøk. Det er faktisk en realitet at mange sliter såpass karaftig med tankene sine som de burde fortelle andre at de gjør hva som helst for å få den oppmersomheten som trengs for å få ut tankene. Og da igjen avvise disse personene eller slå dem ned kan fort ende meg selvmord for dem. Slikt skjer mye oftere enn vi er i stand til å fatte Ellers er innlegget til Pinkvin noe som bør tas til ettertanke. Sitér dette innlegget God samvittighet skyldes ofte dårlig hukommelse. Fritjof Brandt Link to post
Guest Avmønstret# Svart 26.Mai.2009 Link til dette innlegget Svart 26.Mai.2009 Jeg tar ikke det så alvorlig. Anonymitet gir små mennesker en mulighet til å "slenge med leppa", og føle seg litt store en stund. Yepp, hvem skulle tro at jeg har dårlige tenner, klamme hender, er tynn i håret, passe overvektig og sliter med potensen? Her kan vi alle være Bruce Lee, Charles Bronson og Clinteren ved å løfte en finger og trykke "Enter". Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 26.Mai.2009 Link til dette innlegget Svart 26.Mai.2009 Make my day! Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Hansi Svart 26.Mai.2009 Link til dette innlegget Svart 26.Mai.2009 Her kan vi alle være Bruce Lee, Charles Bronson og Clinteren ved å løfte en finger og trykke "Enter". I den virkelige verden og ikke den virtuelle er nok situasjonen litt forskjellig ja. :lol: Sitér dette innlegget Link to post
Kjetil1 Svart 26.Mai.2009 Link til dette innlegget Svart 26.Mai.2009 Jeg ser det er mange som "dømmer" dem som sier de hadde handlet. Men få av dem sier hva DE ville gjort. Er det bedre å sitte på bryggekanten og pedagogpreike med han som slapp fortøyningene, mens du sitter med båtnøkkelen i hånda og ser kone og barn reke avsted? Setter man situasjonen på spissen er handlingen mordforsøk ved drukning... Hvis man sitter handlingslammet (etter å ha fortøyd båten igjen) i frykt for hva gjerningsmannen og hans kompiser kan kanskje komme til å gjøre, har i allefall pøblene vunnet... Kjetil S Sitér dette innlegget Citroen DS. If I have to explain, you wouldn't understand... Link to post
Hebbe Svart 26.Mai.2009 Link til dette innlegget Svart 26.Mai.2009 Satte ut båten 15. mai. Første natta var det innbrudd, ikke noe stjålet men noe ble ødelagt. To netter senere var det nytt innbrudd, fortsatt ikke noe stjålet men noe mere ble ødelakt. De to påfølgende netter sov jeg over i båten for å holde vakt. Forbredte meg med stripps i passe størrelse slik at jeg kunne få kontroll på inntrengeren, trenger en ledig hand for å kunne ringe etter hjelp og samtidig ha kontroll. Hadde ikke gjort noe spesielt med intrengeren bortsett fra å legge han eller hun i bakken og vente på vaktselskapet eller politi. Prate med flere ved kaia og de fleste var skeptisk til at jeg skulle ligge der alene, de var bekymmret for at jeg skulle få grisebank. Er heldig og har en helse slik at jeg trener kampsport 2 til 3 ganger i uka og har en brukbar kontroll på kroppen til selvforsvarsbruk, tatt i betraktning at jeg er en halvfeit 40-åring. Kan også nevne at kjærringa var skeptisk til mitt lille vaktprosjekt, men hun fikk ikke gjort noe med det. Men det kom ingen på besøk de nettene jeg sov over, ikke har jeg lysst til å ligge der flere ganger heller. Puslete kabin i en 20 fots Bayliner i forhold til Saga`n jeg solgte. Sitér dette innlegget Båten har sin faste plass i hagen....... Link to post
Honduras Svart 26.Mai.2009 Link til dette innlegget Svart 26.Mai.2009 Det jeg ville gjort etter å ha fulgt med her, er å peke på vedkommende og skrike "DER ER HAN SOM LØSNER FORTØYNINGENE DERES !! " Da kan dere i lynsjemobben ta dere av vedkommende samt de konsekvenser det får, og så konsentrerer jeg meg om å berge båt og familie. Sitér dette innlegget * Prosjekt Glen-L Squirt * Prosjekt Lagringsstativ påhengsmotor * Prosjekt 4 fot vugge Link to post
Mouche Svart 26.Mai.2009 Link til dette innlegget Svart 26.Mai.2009 Jeg ser det er mange som "dømmer" dem som sier de hadde handlet. Men få av dem sier hva DE ville gjort. Ingen tvil om at jeg anser meg å være enav dem som "dømmer" andre som "sier de hadde handlet". Og her var et forsøk på svar fra min side; Det første jeg hadde gjort var å sørge for at båten igjen lå trygt fortøyd, deretter hadde jeg nok vurdert om det skulle anmeldes, eventuelt til hvem osv, men jeg hadde ikke fulgt noen av disse helt håpløse "rådene" som fremsettes her, råd som ikke hadde løst noen problemer, men derimot helt sikkert skapt noen nye. Den fulle og hele sannhet er vel at jeg faktisk ikke kan hevde med 100% sikkerhet hva jeg hadde gjort, men etter noen års erfaring her i livet så vet jeg i allefall at de fleste rådene her hadde jeg forkastet og det uten engang å vurdere dem! At en del her senker seg ned på det nivået de gjør og sågar hårdnakket fortsetter blindt å forsvare det er intet mindre enn skremmende, etter mitt syn! Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
Anoden Svart 26.Mai.2009 Link til dette innlegget Svart 26.Mai.2009 Pass opp for Steven Seagal Sitér dette innlegget Reling: Kanten på båten; den siste kontakten man har med båten før man ramler over bord. Link to post
princess32 Svart 26.Mai.2009 Link til dette innlegget Svart 26.Mai.2009 Dette skjedde for meg i Fredrikstad i 1998. La til med bauen mot strømmen i elva. Den gangen hadde jeg en fortøyning fremme og en bak. Kom en seilbåt sent på kvelden å la seg på utsiden. Desverre fortøyet han kun i båten min. Vi var en vennegjeng som reiste ut på byen på kvelden. Kom tilbake å satte oss i båten å tok noen pils. Der vi lå kom det masse folk forbi oss på kaia etter at utestedene stengte. Plutselig sier en av jentene ombord at båten går fra kaia. Ha ha sier jeg å tror hun bare tuller. Da ser jeg det selv at bauen går fra kaia. Ikke lenge etter ligger begge båtene rett ut å inn fra kaia. Det eneste som da holder båtene er min fortøyning akter. Denne er selvfølgelig stram som f.. Vi prøvde å feste et langt tau til bauen på båten min å sammlet en gjeng på land som prøvde å dra de inn til brygga igjen. Båtene rikket seg ikke. Eneste å gjøre var å starte motorene på begge båtene å kutte tauet akterut på båten min. Vi gikk ut i elva å slapp fortøyningene mellom båtene. Så gikk vi inn til brygga igjen. Heldigvis ble det ikke noen skader på båtene men hadde jeg hatt integrert badeplattform ville det nok ikke sett bra ut. Nå har jeg også alltid fire fortøyninger med alle tamper på båten. Ingen tau blir festet på land etter dette. Alle blir bare tredd igjennom på land og tilbake på båten. Båter som kommer på utsiden må også trekke minst to fortøyninger til land. Er ikke morsomt når dette skjer. Tror at det eneste man kan gjøre med dette er å sikkre seg mest mulig selv. Tullinger er det overalt. Kanskje man kan tipse andre der man ligger at det er lurt å ta tampen inn på båten igjen, og fortelle hvorfor. Du vil ikke ha tid til å ta ett oppgjør med denne personen som har gjort det. Du vil ha mer enn nok med å redde din egen båt. Sitér dette innlegget Link to post
Bjerknez Svart 27.Mai.2009 Link til dette innlegget Svart 27.Mai.2009 Altså... la meg forklare litt hvorfor jeg tror folk svarer som dem gjør her inne. Når man spør i ett båtforum "hva DU ville gjort hvis man oppdaget at noen løsnet fortøyningen på båter", blir som å spørre i ett matforum "hva DU ville gjort hvis du så en annen kokk spytte i maten." Det sier seg selv at svarene man da kommer til og få kanskje er mer fiendtlige enn politisk korrekte. Personlig så opplevde jeg til å begynne med denne tråden som litt komisk, da man kanskje oppmaner til litt kraftig "munnbruk". Dette tror jeg ikke handler om medlemmer som ikke vet forskjellen på rett og galt. 99% av den norske befolkning vet hva som er politisk riktig og svare. Det er veeeldig lett og ri på den politisk rette siden, sammtidig som man fordømmer dem som vil beskytte sine og sitt. På den måten "taper" man ALDRI en diskusjon som denne. Jeg gir heller honnør til dem som står frem og forteller hva dem faktisk ville gjort eller hvordan man ville reagert i en slik situasjon! Ta ett eksempel, og se for deg følgende scenario: En beruset gutt/mann skjener bortover kaia. Du sitter og spiser sammens med familien din på en resturant like ved båten og ser denne mannen/gutten. Han synger høylytt og forstyrrer gjestene på brygga. Han kommer så bort til nettopp din båt og begynner og løsne fortøyningen... Du går/løper mest sannsynlig bort til han og prøver og forhindre han i å gjøre dette. Siden vi her snakker om en meget beruset person, siden han synes det er morsomt og løsne fortøyningen på båtene, er det meget meget stor fare for at du får deg en real killevink av denne personen, da man her snakker om en person som er full og aldri vil la seg settes på plass av deg. Dette ender med stor sannsynlighet i ett basketak mens familien din sitter og ser på. Når man først er i en slik situasjon, så snakker man om selvforsvar og da har man all rett til å forsvare seg ved å utgi slag eller annet tilbake. Når først denne mannen er oppmerksom på at han har blitt avslørt, vil han enten stikke av, eller forsvare seg med det han har. Husk... han er jo full/beruset, så å stikke av tror jeg ikke er det første han tenker på. Da bør du bare HÅPE på at du har krefter/teknikk/mot nok til å få nedlagt denne mannen. Hvis ikke så ender du i beste fall opp med en blåveis forran din egen familie. Hvis han ikke er oppmerksom (Jeg snakker om det berømte overaskelsesmomentet) så trenger man værker være muskuløs eller slosskjempe for å nedlegge en slik mann. Går man rolig bort til han og sier feks. "hey! kjempeflott båt du har... skal du ut på'n?" og ide han svarer så griper du sjansen. Da har du han i din hule hånd. Om det er politisk riktig måte å gjøre det på.... NEI!! Selfølgelig ikke. Se for dere at jeg har en dårlig dag, og at jeg nå vil starte en diskusjon med andre som jeg ville "vinne" for å øke selvtillitten en smule. Da starter jeg en tråd som dette.... venter på alle svarene som kommer som i slike tillfeller kan bli ganske "voldelige". Etter noen "voldelige" utsagan, så kliner du til med ditt politisk riktige innlegg og setter hele tråden i perspektiv og får i tillegg mange med deg, forde det er jo faktisk riktig det du sier. Men det er ikke noe svar på hva DU faktisk hadde gjort i en slik situasjon. Jeg derimot, er ikke så veldig opptatt av å svare hva som er politisk riktig, og svarer heller hvordan jeg TROR jeg ville reagert i en slik situasjon. Jeg hadde altså satset på overaskelsesmomentet. Da har det ingen betydning om man er en såkalt pingle. Sitér dette innlegget BÅT: 2008 Askeladden 535 Bowrider - Mercury Optimax 115HK. Ballistic stålpropell - Navmann 6500 Link to post
alma Svart 27.Mai.2009 Link til dette innlegget Svart 27.Mai.2009 De aller fleste situasjoner kan man faktisk snakke seg ut av, selv en full person som løsner fortøyingene dine. Skjer dette i tilegg midt på brygga i Tønsberg går det jo ann å eventuelt aliere seg med noen, om man er redd for å bli slått ned. Begynner mannen å slå vilt rundt seg, å er en fare for omgivelsene er det klart man må få roet situasjonen med å eventuelt legge han i bakken, men er mannen så full som du skiserer skulle ikke det være noe problem. Tror det handler om å være litt smidig. Sitér dette innlegget Link to post
hifo Svart 27.Mai.2009 Link til dette innlegget Svart 27.Mai.2009 Så står man der på brygga, med såre knoker, "morroklumpen" slo hodet i det han vippa over bryggekanten etter ett velrettet slag traff midt i trynet på idioten. Båten henger fortsatt etter akterfortøyningen og "morroklumpen" synker bevisstløs mot bunnen. Unger og kjærringer skriker, minstegutt ser spørrende på deg og du ser at kona skriker men hører ikke hva. Noen mer oppegående prøver desperat å dykke etter mannen, men det er vanskelig da sikten er dårlig inne i bukta. De lokale vekterene fra restauranten presser trynet ditt ned i kaia, setter ett kne i ryggen din, presser armene opp bak på ryggen før de stripser deg ordentlig. Noen har ringt politi og ambulanse. Du ligger som ett slakt på magen, stripsa, blod fra nesa og innser at sommerferien er over for denne gang. Da du blir ført bortover brygga av politiet enser du at flere filmer deg med mobilen, en blitz avslører lokalavisens journalist og du innser at det varme og våte i skrittet er piss. ----------------------------------- den som tenker rasjonelt , ser og, at det som står i sitatet mitt her , er et mulig scenario. den som handler etter følelser, risikerer det pinkvin skriver her.. hva jeg hadde gjort helt ærlig , kommer nok an på situasjonen og mitt lynne for dagen. det jeg vet , er at hvis ungen min hadde vært i nærheten , hadde jeg aldri i livet begynt en slåsskamp med idoten. Sitér dette innlegget dummeste jeg har hørt. Ikke OT-moderator. Link to post
Sjeldenutpå Svart 27.Mai.2009 Link til dette innlegget Svart 27.Mai.2009 Hadde det vert plass i hodet mitt, så hadde det i en slik diskusjon dukka opp ein tanke... Om kva som er hensikten med å "oppdra" folk til å oversjå pøbelen i denne tråden. Få ut ein skikkelig vekkelse nå?! slik at alle på BP blir skremt fra å røre evt intrengere i båten i sommer. Det er nok planen. Så kanskje noen anonyme her på BP i sammarbeid har sikra seg fritt leide til alle båter med BP-vimpel snart?? De båteierene er politisk korrekte og lar oss tømme barskap og kjøleskap før vi slipper de på drift Sitér dette innlegget Yanmar 6LYA-STP 340hk Link to post
alma Svart 27.Mai.2009 Link til dette innlegget Svart 27.Mai.2009 Hvis man slår først er sjangsen større for at man får en igjen enn om man slår sist! Sitér dette innlegget Link to post
Honduras Svart 27.Mai.2009 Link til dette innlegget Svart 27.Mai.2009 Bjerknez... dette har overhode ikke noe med hva som er politisk korrekt å gjøre. Politikk har ikke vært nevnt av noen her. Det er snakk om moral og etikk, og hva man har lært på "søndagsskolen"... Der lærte jeg at man skal ikke slå. Det forsøker jeg etter beste evne å leve etter. Har fungert helt greit hittil. For andre er det mer naturlig å slå andre mennesker. De har ingen sperrer mot å påføre andre smerte og mulige mén. Om det er grunnet i tragiske oppvekstforhold eller andre utenforstående forhold kan vi bare spekulere i. Du må gjerne forsøke med alle slags mer eller mindre realistiske scenarioer å forklare hvorfor man bør slå ned andre mennesker, men det blir fortsatt i min verden ett ekstremt virkemiddel som man bare griper til når liv og helse står på spill. Å løsne fortøyninger kan oppleves dramatisk, og eiendeler kan bli ødelagt osv. Men om det er direkte livstruende der og da hører nok til sjeldenhetene. Da kommer følgende situasjon. Skal du først og fremst sikre båt og eiendeler, eller skal du banke opp karen. Jeg ville først ha sikret båten. Det tar nødvendigvis ett par minutter. Når du så har sikret båten, skal du finne og slå ned karen. Sorry, du får ingen sympati fra meg. Sitér dette innlegget * Prosjekt Glen-L Squirt * Prosjekt Lagringsstativ påhengsmotor * Prosjekt 4 fot vugge Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.