Jump to content

Løsnet båter langs Tønsberg brygge, hva hadde du gjort

SandAnker

Recommended Posts

Har selv holdt en rabiat "gutt" som gikk løs på en kollega med et balltre i amfetaminrus. Vedkommende begynte, etter at han var sikret med strips, og skulle stange pannebrasken gjentatte ganger i asfalten. I den tilstanden han var i tror jeg smerteterskel var et ukjent begrep......

Vert borti lignende. Skikkelig ekkelt å måtte være så hard for å hindre andre i å skade seg sjølv.

Yanmar 6LYA-STP 340hk

Jeg ser at man gang på gang antar at gjerningsmannen ikke har gjort noe alvorlig. Men tenk dere denne situasjonen: Du har en båt med et motorproblem. Du har fortøyd fredag, og så demontert deler av motoren, slik at den ikke kan startes, for å stikke innom på lørdags morgen å få nye deler. Fredags kveld begynner det å blåse, ikke mye, men akkuratt nok til at du driver fort avsted hvis du er løs. Etter å ha vært innom i kiosken for å kjøpe den tannkremen du glemte, ser du en som står på brygga og svaier, og med et glis slipper han den siste trossa i sjøen. Du er akkuratt langt nok unna til å ikke klare å få tak i båten. Kona kan ikke gjøre noe, da motoren ikke kan startes. Hun og ungene dine er nå på vei utover i fjorden, mot de skumle skvalpeskjæra lenger ute...

Særlig at du saklig sier at dette ikke var fint gjort til han som ikke tåler å drikke. Dette ER like alvorlig som han som står med lighter og en femmer med bensin oppetter bordkledningen på huset ditt!

Feilen i Norge er at gjerningsmannen har større rettssikkerhet og beskyttelse enn offeret. "Sparker" offeret igjen, er det lettere å ta ham, for han er kanskje edru, og "burde visst bedre"...

Og gir man en albue i nebbet på gjerningsmannen, lærer den kommende generasjon at gjør man noe galt, gjør det vondt. En hund som bjeffer, nytter det ikke si "fy, nå må du ikke gjø mer" med rolig stemme til. Den gneldrer videre. Men får den et el.halsbånd, er det max 5 ganger med "VOFF-Zapp" så er den stille. Da har den lært. Og, ja, jeg sammenligner en full fyr som ikke vet forskjell på rett og galt med ei dum bikkje :wink: .

Kjetil S

Redigert av Kjetil1 (see edit history)

Citroen DS. If I have to explain, you wouldn't understand...

Så får du heller ta meg etterpå forde jeg angrep mannen som var på vei opp i båten din :)

Hvorfor angripe mannen? Kunne du ikke først prøvd å snakke med ham?

Ha en fin helg på sjøen i din nye båt og så krysser jeg fingre og tær for at du vil se 40-tallet og at neste uke blir du myk som en silkepus! :wink:

Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and!

Hun og ungene dine er nå på vei utover i fjorden, mot de skumle skvalpeskjæra lenger ute...

Du Kjetil 1.

Dette er brygga i Tønsberg. Norges verste rølpeplass.

Ingen med vettet i behold legger seg utenfor Esmeralda med kjerring og unger. Kjøret går til 4 om morgenen.

Det er et nesten lukket basseng. Båten hadde ikke kommet langt.

Eg har ikkje lese alle svara i denne tråden, men eg ser at nokon brukar omgrepet "politisk korrekt" om gitte reaksjonsmåter...og då er spørsmålet mitt: Kva i alle dagar har dette med politikk å gjere?

Uttrykket politisk korrekt har ikke noe med politikk å gjøre. På samme måte som bjørnetjeneste ikke har noe med bjørner å gjøre.

Ja, da har jeg lært noe nytt. Det er å" snu det andre kinnet til".

Neste gang det kommer en hyggelig kar som kaster min fortøyning. Skal jeg sette meg ned og ringe politiet og rope på hjelp. Mens båten driver ut av brygga. Og får jeg tjangs til det, så skal jeg fortelle karen at dette må han ikke gjøre mer. Uffa meg.

God helg på fjorden folkens! :sailing:

Det er vel ingen som har snakket om at du skal sette deg ned å se båten drive av og fortelle karen at dette ikke var bra......

Det debatten går på er om du skal yte vold og slå ned karen, eller overlate det til politiet å iverksette korrekt straffe-reaksjon.

Du trenger ikke gjøre deg dummere enn du er....

Jeg ser at man gang på gang antar at gjerningsmannen ikke har gjort noe alvorlig. Men tenk dere denne situasjonen: Du har en båt med et motorproblem. Du har fortøyd fredag, og så demontert deler av motoren, slik at den ikke kan startes, for å stikke innom på lørdags morgen å få nye deler. Fredags kveld begynner det å blåse, ikke mye, men akkuratt nok til at du driver fort avsted hvis du er løs. Etter å ha vært innom i kiosken for å kjøpe den tannkremen du glemte, ser du en som står på brygga og svaier, og med et glis slipper han den siste trossa i sjøen. Du er akkuratt langt nok unna til å ikke klare å få tak i båten. Kona kan ikke gjøre noe, da motoren ikke kan startes. Hun og ungene dine er nå på vei utover i fjorden, mot de skumle skvalpeskjæra lenger ute...

Særlig at du saklig sier at dette ikke var fint gjort til han som ikke tåler å drikke. Dette ER like alvorlig som han som står med lighter og en femmer med bensin oppetter bordkledningen på huset ditt!

Kjetil S

Hvis ungene og kona mi virkelig var i fare hadde jeg saktens hatt andre ting å tenke på enn å begynne å slå på misforståtte menesker som ikke skjønner alvoret i det han har gjort. Han må nok pent vente til familien er reddet. Man må da prioritere!

Uttrykket politisk korrekt har ikke noe med politikk å gjøre. På samme måte som bjørnetjeneste ikke har noe med bjørner å gjøre.
OK. Kjøper den.

Frå Wikipedia:

Politisk korrekthet (ofte forkortet PK) er et begrep som betegner en tendens til å tabuisere alt som kan støte hva man oppfatter som svake grupper i samfunnet, for eksempel minoriteter, kvinner og funksjonshemmede.

Eksempler på hva som kan betegnes som politisk korrekte holdninger er i Norge kanskje mest aktuelle i forhold til debatter om innvandrings- og integreringspolitikk hvor mange påstår at enkelte problemstillinger ikke bør debatteres av frykt for stigmatisering og at kritikk av disse forholdene kan støte de gjeldende gruppene.

Begrepet politisk korrekt har også etterhvert antatt en mer uformell betydning hvor begrepet betegner å ha holdninger og meninger som samsvarer med flertallet i en gruppe som kan favne fra samfunnet generelt til mindre grupper som for eksempel foreninger.

Om de som bryter med det som regnes for politisk korrekt, uavhengig av definisjon, bruker man gjerne begrepet «politisk ukorrekt».

Så, mitt inntrykk av denne tråden er at det her på forumet er politisk korrekt å vere politisk ukorrekt, jamfør definisjonen ovanfor og det store talet på debattantar som argumenterer mot nett det å opptre såkalla politisk korrekt :crazy:

Eller...dei som meiner det er rett å ty til vald må føle seg sikre på at dei er i klårt mindretal i samfunnet, sidan dei reknar haldninga si som politisk ukorrekt!

Eg synest ofte "Politisk korrekt" ofte heng saman med sunn fornuft, men det er no meg då...

Du Kjetil 1.

Dette er brygga i Tønsberg. Norges verste rølpeplass.

Ingen med vettet i behold legger seg utenfor Esmeralda med kjerring og unger. Kjøret går til 4 om morgenen.

Det er et nesten lukket basseng. Båten hadde ikke kommet langt.

Åja. Da så. Jeg misforsto spørsmålet... Jeg trodde at alle kunne svare hvis noen hadde løsnet fortøyningen på båten. Ikke kun de som er i nærheten av Tønsberg :crazy: ...

snipp

...eller overlate det til politiet å iverksette korrekt straffe-reaksjon.

Ja, for politiet kan vi stole på at ordner opp. Få meg ikke til å le. Hvis de i det hele tatt gidder å komme, er det langt fra sikkert de "finner" gjerningsmannen og tar ham med seg. Og hvis de gjør det, får du garantert et brev to uker senere: "Saken er henlagt pga mangel på bevis..."

Kjetil S

'Hallo .. det er da ikke så ille å få seg en på kjeften så lenge man blir slått med flat hånd.

Og hvis man med den flate hånden istedet treffer øret og vedkommende mister hørselen totalt så er det også helt greit? Jeg spør fordi akkurat dette skjedde med en av ungdommene jeg er sammen med i kveld!

Ser forøvrig at det nå argumenteres for at uttrykket "politisk korrekt" er å tolke som: det som er fornuftig og da er det vel egentlig greit å til stadighet bli beskyldt for det? Og de som beskylder en for akkurat dette og således er "politsk ukorrekte" ja de er da ufornuftige hvilket faktisk stemmer meget godt overens med hva som fremkommer i denne tråden!

Ja, for politiet kan vi stole på at ordner opp. Få meg ikke til å le. Hvis de i det hele tatt gidder å komme, er det langt fra sikkert de "finner" gjerningsmannen og tar ham med seg. Og hvis de gjør det, får du garantert et brev to uker senere: "Saken er henlagt pga mangel på bevis..."

Kjetil S

Man bør stole på at alle viktige saker blir behandlet. Stoler man ikke på det håper jeg man engasjerer seg politisk for å få rettet på det.

Man bør stole på at alle viktige saker blir behandlet. Stoler man ikke på det håper jeg man engasjerer seg politisk for å få rettet på det.

Politikere er jo enda verre :wink: . Jeg vet ikke om noen andre yrkesutøvere som kan love og lyve så mye som dem, uten at det får konsekvenser. Så en slik vil jeg ikke bli :lol: ...

Kjetil S

Politikere er jo enda verre :wink: . Jeg vet ikke om noen andre yrkesutøvere som kan love og lyve så mye som dem, uten at det får konsekvenser. Så en slik vil jeg ikke bli :lol: ...

Kjetil S

Med andre ord så er de som er valgt av folket til å representere oss ikke til å stole, ordensmakten er ikke til å stole på og det eneste som da gjenstår er å ta skjeen i egen hånd og selv ordne opp og det er din løsning?

..... ser du en som står på brygga og svaier, og med et glis slipper han den siste trossa i sjøen. Du er akkuratt langt nok unna til å ikke klare å få tak i båten. Kona kan ikke gjøre noe, da motoren ikke kan startes. Hun og ungene dine er nå på vei utover i fjorden, mot de skumle skvalpeskjæra lenger ute...

Feilen i Norge er at gjerningsmannen har større rettssikkerhet og beskyttelse enn offeret. "Sparker" offeret igjen, er det lettere å ta ham, for han er kanskje edru, og "burde visst bedre"...

Og gir man en albue i nebbet på gjerningsmannen, lærer den kommende generasjon at gjør man noe galt, gjør det vondt. En hund som bjeffer, nytter det ikke si "fy, nå må du ikke gjø mer" med rolig stemme til. Den gneldrer videre. Men får den et el.halsbånd, er det max 5 ganger med "VOFF-Zapp" så er den stille. Da har den lært. Og, ja, jeg sammenligner en full fyr som ikke vet forskjell på rett og galt med ei dum bikkje :wink: .

Kjetil S

Herlig Kjetil1 :smiley:

Trudde eg var eineste som såg alvoret i dette bildet.

Men eg har gått på samme smell vedr plassering av brygga....den ligger vist bare i Tønsberg i denne tråden :tongue:

Eg ser det forargrer nokon at det har blitt svart på generelt grunnlag.

Eg er overhodet ikkje kjent i Tønsberg.

Mine innlegg har ikkje vert basert på at politiet spaserer på brygga, klar til å ta fulle nattevåkere. Trist at det er så

utbredt bryggebråk der at det patruljeres hele tiden, men alt blir stillt i eit anna lys då.

Klart eg hadde plystra på politiet eg og då :yesnod:

Yanmar 6LYA-STP 340hk

Med andre ord så er de som er valgt av folket til å representere oss ikke til å stole, ordensmakten er ikke til å stole på og det eneste som da gjenstår er å ta skjeen i egen hånd og selv ordne opp og det er din løsning?

Makan til kverulering Mouche!?

Ordensmakten rekker sjelden fram i tide ved voldssaker, innbrudd ol.

Foresten så er voldtekt forbudt....men du ligger vel stille å venter på at ordensmakten, som er lønna av styresmaktene, skal komme å løfte vekk "fymannen"?

Eller hadde det vert greit å dunke han litt i sida med skjeen da?

Yanmar 6LYA-STP 340hk

Til dere som "stigmatiserer" oss "homsene" som mener vi bør overlate straffereaksjoner til de rette myndigheter.

Her skal dere blir stigmatisert tilbake...

Dere stemmer FRP for å få billigere sprit og mere politi, dere mener straffe-reaksjonene for overgripere og voldsmenn er alt for milde, dere mener politiet ikke er i stand til å behandle forbrytere på riktig måte så dere griper til vold for å løse saken kjapt og effektivt. I seg selv en selvmotsigelse.

Håper det ikke er deres 17-åring som har fått i seg litt for mye sprit en kveld og løsner en fortøyning i en gjestehavn. For i følge enkelte her sitter rimelig mange klar til å lynsje ham. Håper dere i så tilfelle viser fortståelse for gjerningsmannen, som med stor sannsynlighet er din nærmeste meningsfelle...

Ja, ovennevnte er skrevet med en god porsjon ironi, og dere trenger ikke plukke fra hverandre hver eneste stavelse :lol:

Til dere som "stigmatiserer" oss "homsene" som mener vi bør overlate straffereaksjoner til de rette myndigheter.

Her skal dere blir stigmatisert tilbake...

Dere stemmer FRP for å få billigere sprit og mere politi, dere mener straffe-reaksjonene for overgripere og voldsmenn er alt for milde, dere mener politiet ikke er i stand til å behandle forbrytere på riktig måte så dere griper til vold for å løse saken kjapt og effektivt. I seg selv en selvmotsigelse.

Håper det ikke er deres 17-åring som har fått i seg litt for mye sprit en kveld og løsner en fortøyning i en gjestehavn. For i følge enkelte her sitter rimelig mange klar til å lynsje ham. Håper dere i så tilfelle viser fortståelse for gjerningsmannen, som med stor sannsynlighet er din nærmeste meningsfelle...

Ja, ovennevnte er skrevet med en god porsjon ironi, og dere trenger ikke plukke fra hverandre hver eneste stavelse :lol:

Jepp :cheers::flag:

Selvmotsigelse?

Du kan ikkje skylde slik skissert handling eller rettssystemets svakheter på Frp. For det er ikkje de som styrer nå.

Kan bare legge meg flat og håpe som du skriver at min 17 åring ikkje finner på slik ja :cheers:

Eller andre dumme rus-relaterte saker

Yanmar 6LYA-STP 340hk

Og hvis man med den flate hånden istedet treffer øret og vedkommende mister hørselen totalt så er det også helt greit? Jeg spør fordi akkurat dette skjedde med en av ungdommene jeg er sammen med i kveld!

Helt riktig Mouche.

En må selvfølgelig passe seg for å ikke snakke/rope for høyt også, kan jo være skadelig for hørselen det og. For ikke å snakke om at vedkommende kunne bli skremt, og falle å slå seg, eller ennå værre, ramle i vannet å bli skikkelig redd.

Nei, det beste er nok å by han på en øl, og ønske han god tur videre til neste båt :wflag:

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...