Jump to content

tilsjos.no

Recommended Posts

Er det noen som har erfaring med Zodiac Pro 7mann. Er dette kvalitetsbåter som går godt i sjøen eller er det en billigutgve fra zodiak. Synes de ser litt simple ut uten at jeg har sett den i levende live...

You are only as big as the dreams you dear to live------go for it------------

Link to post
Share on other sites

Har en Arimar 360 custom targa :saint:

med utstyr;

Targa bøyle m/ laneterner og vannski/tube hengsel. :eek:

Stereoannlegg m/ 2 bass høytalere og 4 vanlige :P :drink:

Knopmåler :yesnod:

Flaps (gjør at båten planer raskere) :cool:

og El. start :D :flag:

Redigert av Jens Henrik (see edit history)

14 År

Arimar 360 Custom Targa m/ 9,9 (15) hk yamaha v-max jr

- Vest i båt er alltid like kjekt å ha! ;-)

Link to post
Share on other sites

Det står omtalt i en annen tråd her på forumet. Det er et litet blekk på gasswiren inni motoren som skal fjernes.

vet du hvor? :O Må vite det :P

14 År

Arimar 360 Custom Targa m/ 9,9 (15) hk yamaha v-max jr

- Vest i båt er alltid like kjekt å ha! ;-)

Link to post
Share on other sites

Har en Arimar 360 custom targa :saint:

med utstyr;

Targa bøyle m/ laneterner og vannski/tube hengsel. :eek:

Stereoannlegg m/ 2 bass høytalere og 4 vanlige :P :drink:

Knopmåler :yesnod:

Flaps (gjør at båten planer raskere) :cool:

og El. start :D :flag:

 

Hei,

Hvordan stereoanlegg har du, og hvor har du plassert det på styrekonsollen?

Hvor har du plassert høytallerne?

Legg gjerne ved bilde! :smiley:

Redigert av Til Sjøs Sondre (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Har plassert 2 bass høytalere under setet ( der bensintanken er ) og 2 "vanlige" under setet også

og 2 på hver side av styrekonsollen. :)

Har settet det litt under rattet ( på det loddrette siden ) Det er vanskelig å holde på med gir wiren, men det får jeg leve med.. :P

Jeg bruker: Iriver H10 (mp3/radio)

og som annlegg: Boss

:D

Sorry, båten er på verksted for å sette på en eller annen ting som jeg ikke vet.. :P Julegaven min fra pappa, fikk ikke en ordentlig julegave så da skal jeg få den nå! :D Lurer på hva det er! :D:DD :O :yesnod:

14 År

Arimar 360 Custom Targa m/ 9,9 (15) hk yamaha v-max jr

- Vest i båt er alltid like kjekt å ha! ;-)

Link to post
Share on other sites

Er det noen som har erfaring med Zodiac Pro 7mann. Er dette kvalitetsbåter som går godt i sjøen eller er det en billigutgve fra zodiak. Synes de ser litt simple ut uten at jeg har sett den i levende live...

 

Har en Pro 9 Man, som er samme bare litt størrre.

 

Disse er på ingen måte noen billigutgave. Dette er halvprofesjonelle båter som tåler røff bruk i røff sjø.

Jeg er kjempefornøyd med min 9 Man

VG-jolle, Doris, Askeladden, Flipper seiljolle, Albin Vega Zodiac Pro 9, Nordkapp 600 E, windsurfing og andres regattamaskiner.
Skal du bare ut i solskinn og vindstille har du kjøpt båt i feil land, nyt alt været!

Link to post
Share on other sites

Har lenge snust på/ sett /søkt/ spurt etter rib`er, som arimar og grand som de høyest på ønskelisten... kravene mine var at båten skulle være 300cm, og jeg ønsket konsoll og sete (ikke jockey)... og båten måtte være rimelig... ikke lett å finne ny rib med sete + konsoll til under 25 000, etter å ha hørt at arimarbåtene har lett for å lekke litt rett ut gjennon gummien og at firmaer som lapper dissse båtene ikke var særlig begeistret ovenfor arimar.. var denne utelukket.. grand ble litt dyr i forhold til neste mulighet siom var en blå Aquaquick 300, med konsoll of sete som batfolk.no kunne levere kom båten på ca 21 000... men det ser ut til at det forblir med drømmer :nonod:

Link to post
Share on other sites

Jeg filulerer fortsatt over en liten RIB med sete. Har fått tilbud på Arimar 320 med montering av motoren vi har i dag til over 50.000 :eek: Skulle tro det var inkludert motor i den prisen.

 

Grand 330 er et alternativ.

 

Dette med at Arimar ikke er bra kvalitet - noen andre som har erfart det?

 

Noen som har erfaring med Båtfolk RIB'ene?

Redigert av Bitteliten (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Kor kan eg få kjøpt ein billig rattkonsoll til min silver marine 310 med 10 hk mercury oppskrudd til 15 hestar :) brukt eller ny spele ingen rolle :P ???

Se om du finner noen rattkonsoll på finn.no/torget, også går du videre inn på båttilbehør.

Kanskje du finner noe der! :-)

Link to post
Share on other sites

Her er omsider noen bilder av båten min. Foreløpig ganske utstyrsløs, men blir vel litt oppgraderinger etterhvert :smiley:

 

img_3406.jpg

img_3407.jpg

img_3408.jpg

VG-jolle, Doris, Askeladden, Flipper seiljolle, Albin Vega Zodiac Pro 9, Nordkapp 600 E, windsurfing og andres regattamaskiner.
Skal du bare ut i solskinn og vindstille har du kjøpt båt i feil land, nyt alt været!

Link to post
Share on other sites

  • 4 uker senere...

Hei ribfolket!

Hvordan har sommeren vært for dere, eller hvordan er sommeren?

Har det blitt mange fine skjæregårdsturer? :-)

 

Skriv litt om sommeren og livet i riben!

 

Selv har jeg ikke kjørt RIB denne sommerferien, fordi jeg har feriert med familien.

Ellers denne sommeren har jeg kjørt masse RIB! :flag:

Link to post
Share on other sites

Har vært ute halve sommeren i båten jeg :lol:

 

Men, båten føles så liten bare sitteplass til meg... :rolleyes:

Så nå skal vi kanskje bytte inn båten med en "ny" RIB : Arimar 360 Topline med Targabøyle og V-max motor :flag:

 

Noen erfaringer arimar-folk ?

 

Yewsss : D

HAr en arimar topline targa med v-max :D :D :D :D

Beste båt med motor noen gang ;)

bare si fra hvis du vil vite noe :D ;)

14 År

Arimar 360 Custom Targa m/ 9,9 (15) hk yamaha v-max jr

- Vest i båt er alltid like kjekt å ha! ;-)

Link to post
Share on other sites

Jajajajajajajajajajajjaja xD

Litt om min sommerferie på fjorden :)

- Jeg har kjørt mye rundt omkring i tyrifjoren/steinsfjorden dt er ikke på sjøen da :P

Men det er gøy det og, for å ikke tenke på manetene.. xD Jeg hater maneter :sweat: ;O :P hehe

Har hatt mange fine turer med jenta mi og cruiset rundt i godværet ;) ( De dagene det har vært fint vær )

Men ellers har det ikke vært så mye bra vær der jeg bor :sad::nonod: Men jeg har kjørt båt dagen lang de dagene det var fint vær :D :D :D :D

Redigert av Jens Henrik (see edit history)

14 År

Arimar 360 Custom Targa m/ 9,9 (15) hk yamaha v-max jr

- Vest i båt er alltid like kjekt å ha! ;-)

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...