Jump to content

tilsjos.no

Recommended Posts

Jenser duden!

Jenta???

Hehe, hun heter Jannicke, og hun var tilfeldig vis på statoil så vi kjørte litt rundt omkring i steinsfjorden :)

Kanskje ikke mange turer da men et par :P

Redigert av Jens Henrik (see edit history)

14 År

Arimar 360 Custom Targa m/ 9,9 (15) hk yamaha v-max jr

- Vest i båt er alltid like kjekt å ha! ;-)

Link to post
Share on other sites

Her er omsider noen bilder av båten min. Foreløpig ganske utstyrsløs, men blir vel litt oppgraderinger etterhvert :smiley:

 

img_3406.jpg

img_3407.jpg

img_3408.jpg

 

Er ikke det en sånn båt politiet bruker da? De er råe da :D

14 År

Arimar 360 Custom Targa m/ 9,9 (15) hk yamaha v-max jr

- Vest i båt er alltid like kjekt å ha! ;-)

Link to post
Share on other sites

Min går i ca 21, men da var det skjell under båten, og den ødela vel litt av farten.

Det kan også hende at jeg skal selge båten, men er enda ikke sikker. Det er en Arimar 360 TOP LINE, med yamaha v-max :smiley:

Går din bare i 21 knop ? :o :eek:

Har målt med gps gikk 26 med meg, og hvis broren min kjører den alene blir det ca. 28. Jeg har ikke sjell under båten min har skrapet av, men jeg har jo båten i ferskvann da. kanskje det har noe å si? :P :)

Men jeg vet at hvis det er sjell så går båten mye tregere enn man skulle trodd!

14 År

Arimar 360 Custom Targa m/ 9,9 (15) hk yamaha v-max jr

- Vest i båt er alltid like kjekt å ha! ;-)

Link to post
Share on other sites

Ok, men hvis ikke ligger min for salg nå :wink:

Jeg skal ha 35.000 for båten. Send IM, eller mail hvis du er interresert.

Hvorfor skal du selge båten allerede? Var det ikke du som ønsket deg arimar 360 så fælt? :S

Også sa du at det var guttedrømmen din.. Du har jo bare hatt den litt mer enn sommerferien..

Jeg har jo ingen ting med det å gjøre, at du skal selge den.. Men jeg bare lurte på hvorfor, siden du ønsket deg den båten såå mye :P

14 År

Arimar 360 Custom Targa m/ 9,9 (15) hk yamaha v-max jr

- Vest i båt er alltid like kjekt å ha! ;-)

Link to post
Share on other sites

Den er går ca. 26 - 28 knop med en 15 hester :)

Kommer ann på vekten :P

 

Arimar 360 RIB`ene gjør 22 knop med Yamaha 9,9, 24 knop med Yamaha 15hk og 32 knop med 30 HK. Dette er da med orginale propeller. Har hatt 36 Knop med Arimar 360 m.30hk og stålprop.

 

Jeg vil si at maks sikker fart med skroget til disse båtene er 26-30 knop, litt etter hvilken trim terksel det kjøres på, på stille vann så kan du kjøre mye fortere og fortsatt kjøre sikkert, men ved bølger på 20cm, eller mer så er over 30 knop livsfarlig, du flyger regelrett.

Kjørte mye Arimar 360 før og det må sies om disse båtene, at begrenser du farten så tåler de faktisk ganske mye sjø, de er i CE klasse C - Opptil 2 meter bølgehøyde. :wink:

Link to post
Share on other sites

båt er heeftig daaaa :) <3 man blir avhengig! :D Det er som å kjøre bil når man er under 18 år, uten fartsgrenser :D

Det er jo fartsgrenser, men politiet tar ikke det så veldig alvorlig hvis en gutt eller jente under 16 år kjører i over 10 knop med en 9,9 hk :)

Også når man er 16 kan man jo kjøre så fort man vil :D:D:D

14 År

Arimar 360 Custom Targa m/ 9,9 (15) hk yamaha v-max jr

- Vest i båt er alltid like kjekt å ha! ;-)

Link to post
Share on other sites

Hvilke farvann ferdes folk i her? Hadde jo vært artig å samle sammen et slags treff med ribene.

VG-jolle, Doris, Askeladden, Flipper seiljolle, Albin Vega Zodiac Pro 9, Nordkapp 600 E, windsurfing og andres regattamaskiner.
Skal du bare ut i solskinn og vindstille har du kjøpt båt i feil land, nyt alt været!

Link to post
Share on other sites

  • 1 måned senere...
  • 5 uker senere...

Hei alle ribeiere! :-)

Hvordan har båtsommeren vært, og har du tatt opp båten?

Har du noen tips til hva du kan gjøre etter du har tatt opp RIBen for vinteren? :-)

Hva gjør du etter du har tatt den opp?

 

Jeg kan starte med å fortelle om min båtsommer.

Min sommer har vært kjempe fin, med mange fine ribturer med venner og alene! :-)

Nå er RIBen min på rep. grunnet hull og en søm som har røket på den ene siden.

 

Mvh Sondre

Redigert av Til Sjøs Sondre (see edit history)
Link to post
Share on other sites

  • 4 uker senere...

Lurer litt på hva type RIB under 300 cm jeg vurderer å kjøpe. Aquaquick 270 eller 300, Grand 275S, Brig 270, Arimar 270 eller 280 etc.

 

Aquaquick virker noe rimeligere og har svært lite reklamasjon - den er også norges mest solgte gummibåt. Har dere erfaring med denne båten?

 

Den kan bygge videre med konsoll og targa når en ønsker senere - jeg kunne tenke meg å ha targa på plass hm... eller gjør den evt bare hindringer?

 

Tenker å bruke den som slepejolle til snekkebåten min og til familiebruk med 2 barn på 4 og 10 år.

 

Alternativ er River 290 hm...

Mvh erund

 

Nidelv 26, 1987 årsmodell - Volvo Penta TMD31A

Link to post
Share on other sites

Hei Erund

 

Har skrevet litt i den andre tråden din om rib kontra river.

 

Har som sagt selv hatt en aquaquick. Veldig fornøyd med den, men vet ikke hvordan kvaliteten er over tid, hadde min bare en sommer.

 

Arimar vil jeg ikke anbefale. Ramsalt i Asker utførte en rep på båten min, og han sa de var helt håpløse. Han hadde masse slike inne til rep, og ofte måtte de kondemneres bare 2-5 år gamle. Delaminering osv. osv. Greit å være obs på, selv om arimar er aldri så populære.

 

Kjøp en i skikkelig materiale / kvalitet. Hørt mye bra om achilles, som du f.eks. kan lese om i siste (?) nr. av NSSR.

Redigert av CSL (see edit history)

VG-jolle, Doris, Askeladden, Flipper seiljolle, Albin Vega Zodiac Pro 9, Nordkapp 600 E, windsurfing og andres regattamaskiner.
Skal du bare ut i solskinn og vindstille har du kjøpt båt i feil land, nyt alt været!

Link to post
Share on other sites

  • 1 måned senere...
Hei alle ribeiere! :-)

Hvordan har båtsommeren vært, og har du tatt opp båten?

Båtsommeren min har bare vært nydelig, med unntak av at jeg har kjørt meg blakk :smiley:

Har hatt bare fine opplevelser med båten og motoren(etter rep) den har holdt det gående selv om skipperen har mista good-feelingen noen ganger , i eksempel når jeg var på vei hjem i liten storm :nonod:

Men selv om det var litt kryssende fergetrafikk og taxibåter gikk det helt fint.. :smiley:

Nå ligger båten rett nedenfor hytta å venter på bunnstoff og litt stell ellers også :smash:

 

Godt nyttår! :fireworks1:

Link to post
Share on other sites

Hei!

 

Eg har bestemt meg for og kjøpe båt, og vurderer og kjøpe meg ein Arimar 360. Men eg finner ikkje nokon plassar som selger den.

 

Er det nokon som har ein link til eit firma eller noko som selger den?

 

Mvh. KristianH

 

Tomrica AS har tatt over importen av Arimar RIB.

Hvis du skal kjøpe en splitter ny med 9.9 hk motor må du beregne 70.000,- kroner.

Her har du en link til en importør av Arimar tomrica.no

 

Godt nytt år! :fireworks1:

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...