Jump to content

Båtrelaterte nyheter i media. (kun linker, ingen diskusjon).


880

Recommended Posts

Det er bra bøllene blir tatt :smash:

Min bror tenker å kjøpe båt, den skal være rask, stor motor, så driter vi i regler å hele pakken ellers, håper han aldri får en sjangs til å håntere en båt :nonod: , jeg mener det er like viktig med regler på sjøen som på veien ellers :wink:

Link to post
Share on other sites

Tragisk drukning i havna på Sæbøvik på Halsnøy i dag.

 

Denne helgen gjekk Sæbøvik fiskefestival av stabelen. Tragisk nok omkom en mann (45 år) ved drukning . Han ble funnet ved kaien. Der var en masse båter tilstede da eg kjørte forbi tidligere i dag før ulykken..

 

Hvorfor slikt kan skje med andre mennesker rundt seg er nesten uforståeligt. :confused:

 

Var ikke tilstede da dei fant mannen.

 

Trist

 

Redigert med link

 

Druknings ulykke

Redigert av Wellcraft (see edit history)

Fjord 27 AC TMD40

Birchwood 33 Classic 2 X 150 hk Ford Mercraft 19.5 knop
Wellcraft Excel 26SE V8 Starpowr 7,3 IDI 270Hp(270hk) 37 knop.
Firmanavn: Motordeler.com

Link to post
Share on other sites

Har noen tidligere hørt om at skrog plutselig sprekker av seg selv?

<{POST_SNAPBACK}>

Ja, har hørt om minst to tilfeller, detene med tragisk utfall i Stjørnfjorden litt utenfor Råkvåg for et par år siden. En selvbygd Selfa skjærgårdsjeep med to personer på vei fra Råkvåg til Bjugn forsvant, begge druknet om jeg ikke husker feil.

 

Og et tilfelle på Trøndelagskysten, også en Selfa selvbygd skjærgårdsjeep hvor skroget revnet, den gangen gikk det bra.

 

Det var en del skriverier i avisen (Adressa) om disse selvbygde skjærgårdsjepene fra Selfa, som vel er overtatt av et annet firma. De hadde en svakhet i skroget som de hadde tilbudt kundene sine å rette opp mot en passelig betaling, men det er vist nok ikke alle som har utført denne forbedringen.

 

Montro hva slags båt de hadde de som fikk problemer denne gangen?

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...