Jump to content

Båtrelaterte nyheter i media. (kun linker, ingen diskusjon).


880

Recommended Posts

http://www.dagbladet.no/nyheter/2005/06/11/434409.html

 

Kjørte selv VG ut til Torsholmen i går, hvor de tok bilde av kommuneadvokaten som badet i sundet.

Men dessverre har jeg ikke sett bildene ennå på vg.no, kun denne artikkelen: http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=105267

Bildene er kunn å finne i papirutgaven.

Redigert av bph (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Innkjøringsproblemer for nye Bastø III

 

Kræsja i kaia 2 ganger på 6 dager!

 

Første gang

Andre gang

 

Ikke så lett med ny båt - godt det ikke bare er meg som synes det er litt vanskelig av og til

<{POST_SNAPBACK}>

3 gang!

 

Etter de to første kollisjonene ble Bastø III sendt tilbake til verftet i Polen. På vei hjem fikk de ei trosse i propellen - rett i dokk igjen. For ca ei uke siden kom ferga i drift igjen - det varte ikke lenge. I dag skjedde dette:

3. gang

Nå får vi håpe at det snart er nok. I følge ttv TVN var det "menneskelig feil".

Redigert av Bitteliten (see edit history)
Link to post
Share on other sites

http://www.nrk.no/nyheter/distrikt/nrk_ost...ld/4837877.html

 

Jeg undres hvor lenge disse skal få lov å holde på før noen finner ut at de er helt ute av stand til å trafikkere dette viktige sambandet over fjorden. Snakket med noen tidligere idag som måtte på et viktig møte i Fredrikstad. De tok Color Line.

Store Norske Kullseilingskompani.

Link to post
Share on other sites

Uaktuellt.

Bastø-Fosen klare umulig å holde den i drift frem til Lørdag.

<{POST_SNAPBACK}>

 

http://www.nrk.no/nyheter/distrikt/nrk_ost...ld/4837877.html

 

Jeg undres hvor lenge disse skal få lov å holde på før noen finner ut at de er helt ute av stand til å trafikkere dette viktige sambandet over fjorden. Snakket med noen tidligere idag som måtte på et viktig møte i Fredrikstad. De tok Color Line.

<{POST_SNAPBACK}>

skulle med 0615 i morse, fra Horten fikk vente til 0730 innan det kom ngn ferje, nu er det bara Bastö I som går

lurar på var dom gjorde av den gamle, den hade varit bra idag!

 

det er tydligt att det ikke bare er vi 'småbåtar' som dunkar i bryggan ibland...... :smiley:

Redigert av Gunga Din (see edit history)

S/Y Gunga Din

Link to post
Share on other sites

skulle med 0615 i morse, fra Horten fikk vente til 0730 innan det kom ngn ferje, nu er det bara Bastö I som går

lurar på var dom gjorde av den gamle, den hade varit bra idag!

 

det er tydligt att det ikke bare er vi 'småbåtar' som dunkar i bryggan ibland...... :smiley:

<{POST_SNAPBACK}>

Håper ikke det er de båtene som ble satt inn da Bastø Fosen overtok konsesjonen etter Gokstad du sikter til. :wink:

(Vet ikke hvor det har blitt av gamle Sogn.)

De satte inn 2 gamle mer eller mindre utrangerte ferger. Husker ikke hva de båtene het, men den ene av de skjedde det stadig et eller annet rart med slik at den var ute av drift rett som det var. Den fikk raskt tilnavnet X-files. Bastø 3 kan overta det navnet tror jeg! X-files II.

Den andre gamler fergen Bastø Fosen satte inn når de overtok, hadde konstant slagside. Den fikk tilnavnet Erling Skakke! Ble en velkjent profil på vannet mellom Moss og Horten.

Link to post
Share on other sites

Noen som sitter på bilder?

BildeBilde

 

(fra firda.no)

 

Lars H.

Redigert av Lars H. (see edit history)

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...