dante Svart 17.August.2009 Del på Facebook Svart 17.August.2009 Det du beskriver Dante er ikke ukjent. Du har en feil i laderen for denne yter tydeligvis ikke den effekten den skal når den er i vedlikeholdsprogrammet. Hva er spenningen når du begynner å gå i minus, 12,8 volt ca? Vanskelig å si for når jeg merker dette har allerede banken begynt å tappes og volt vises som normalt mht belastning. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
dante Svart 17.August.2009 Del på Facebook Svart 17.August.2009 Hvis shunten din viser at det trekkes mer enn det tilføres på batteriene så vil jeg vel også tro at batterispenningen som du måler har dalt mye fra 13.6V? Hvis ikke tror jeg kanskje det er feilmåling (strøm) Ja det stemmer, Spenningen viser korrekt ift mengden A trukket ut ved gitt belastning - har den tappet 30% av banken viser spenningen 12.4 ved 10A belastning. Det betyr jo bare at laderen har tatt en pause og er klar for "reboot" :) Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
dante Svart 17.August.2009 Del på Facebook Svart 17.August.2009 Hvis laderen har en innebygget sikkerhet på dette området så kan det være at laderen får beskjed om å gå i nødmodus fordi den frykter en batterifeil.Sjekk også om laderen blir for varm. Det kan være noe her ja, selve laderen har ingen kjøling og det blir muligens litt for varmt. Jeg har ingen manual på laderen og vet ikke helt hvor god denne egentlig er. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
olpi Svart 17.August.2009 Del på Facebook Svart 17.August.2009 Ja det stemmer, Spenningen viser korrekt ift mengden A trukket ut ved gitt belastning - har den tappet 30% av banken viser spenningen 12.4 ved 10A belastning. Det betyr jo bare at laderen har tatt en pause og er klar for "reboot" :) Da er det feil ved laderen, tror nå jeg. Din lader skal etter det jeg har fått opplyst kunne levere helt opp mot 20A i parallell last. Da lader den ingennting, men bruker du en del mindre skal du ha positiv strøm/lading til batteriene. 10A er langt mindre. Ta kontakt med Mascot så hjelper de deg sikkert. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.