Jump to content

Enda lengre tur, Ormen Lange på tokt til Bergen..: )


moosewine

Recommended Posts

Hmm godt jeg sitter her på fjellet og ser at ting går forseg på riktig måte. Folk skal jo ha så mye sikkerhetsutsyr ombord at når strømmen går \.. Da er det bare å ringe til redningssentralen og få Seaking til å hente. Så ender båten i fin form på kysten av danmark noen dager senere.

 

Dette blir bra Mooswine. Blir en kjempetur. Regner med at jeg hopper på ett eller annet sted på veien.

 

Hva skal en med en jolle på slep.. En tom flaske med Captein Morgan er ett ypperlig flytemiddel....

 

Kos deg på jobb i kveld..

Link to post
Share on other sites

Aha...glad du ikke tok den før oss! Tro nok du gjorde lurt i å ikke ta den alene, vi er 2 kompiser på den og vi er fortsatt ikke halvferdig med å få henne tilbake i topp stand. Men vi bestemte oss for at vi skulle bruke henne underveis ikke bare pusse og har hatt vannvittig mye glede av henne!

.

Link to post
Share on other sites

Ser ikke ut som om vi har flaks med været kommende døgn, masse vind rett imot...Vi prøver å komme oss så langt vest som mulig i morra og satser på at meldingen om roligere forhold på mandag stemmer. Ser at det kan bli vanskelig å nå Bergen før tirsdag kveld....blir i såfall en lang dobbelhanded seilas...: )

.

Link to post
Share on other sites

Endelig fikk jeg mobilen til å snakke med PC'en :flag:

 

Så da blir det bilder fra turen : ) Dette er tatt i gjestehavna i Grimstad i strålende vær i går. Været idag er noe anderledes...

 

dsc00020.jpg

 

Legg merke til den gule hesteskoen, her er sikkerhet i høysetet selv om det sjemmer båten : )

Redigert av moosewine (see edit history)

.

Link to post
Share on other sites

Vi ankom Mandal kl 1400 og fikk oss noen gode timer på øyet etter å ha møtt en lokal og snakkesalig sjel. Godt å få litt varme i seg og å få tørket litt klær. Det har blåst friskt rett imot hele turen så langt så Ormen har fungert omtrent like mye som ubåt som båt : ) Men hun flyter som en kork!

 

Hadde en spennende innseiling via Skjernøysundet hvor høyspent og bru er angitt 19 meter høy, og vi er 18 + VHF antenne. Bjørn mente antenna dirret i den første høyspenten....Kommer tilbake med bilder når den svenske telefonen begynner å snakke med PC'en igjen.

 

Jonas B Gundersen serverer oss middag med godt drikke i dette øyeblikk, mens vi diskuterer planen videre....Nå har vi ca 190nm igjen og 48 timer å gjøre det på.

.

Link to post
Share on other sites

Uten å på noen måte henge ut noen, så er det rart/morsomt å se hvor forskjellig folk planlegger langturer/lengre turer.

:flag: TrondT

 

Hehe... det var det første som slo meg også... Litt "herlig galskap" har vi neppe vondt av noen av oss, selv om man neppe med hånden på hjertet akkurat kan kalle dette for direkte galskap da!

Artig tråd uansett, og spent på om de rekker fram før klokken er slagen :wink:

 

Lykke på reisa!

 

Edit: Det er forresten halvdårlig og noe dønning og slag ute i havet nå. Jeg ligger i skrivende stund og velter meg i køya på en supplybåt på Tampen. Høsten er nok i anmars ja!

Redigert av Sparrow (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Moose gikk 0630 fra Mandal idag.

Fikk sms rundt lunsj tider og da var det såpass gunstig vind at han hadde slått av motoren og lot vårherre stå for fremdriften.

Han mobber meg fælt for antall motortimer en gjennomsnitts Bavaria logger, men ser ikke anna enn at han drar unna noen liter diesel han også.

Link to post
Share on other sites

Da krøyp vi til korset og gikk inn til Egersund for å hilse på Careka! Etter en lang dag med vind rett imot, 2 knops motstrøm og krenging på stort sett over 30 grader fristet det ikke med liten kuling rett imot i natt. I morra skal det snu, så da håper vi på bedre føre!

 

Hmmm, må visst ringe agenten i morra og få en erstatter på jobb i morra...

 

Men vi har hatt en utrolig fin tur så langt, og gleder oss til fortsettelsen :sailing:

.

Link to post
Share on other sites

Han mobber meg fælt for antall motortimer en gjennomsnitts Bavaria logger, men ser ikke anna enn at han drar unna noen liter diesel han også.

 

...har ca brukt 17 liter diesel så langt siden Arendal...

 

...halvparten har lekt ut i kjølsvinet...: )

 

Nå skal vi sjekke nattelivet i Egersund!

Redigert av moosewine (see edit history)

.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...