trebåteier Startet 3.September.2009 Del på Facebook Startet 3.September.2009 Vet noen kyndige hvilke type båt dette er? Jeg er førstegangseier av trebåt, optimist med tanke på å kunne få skipet flott Jeg vet ingenting om trebåt/etc men går på med ukuelig optimisme, man kan alltid lære. Båten er 30 fot/ motor er en BMC 1800D ( iallefall det som står på selve motoren,vistnok 50HK Hadde vært kjekt om noen kunne fortelle om type eller noe om denne båt type. Sitér dette innlegget Ja til nei og bort med vekk, og Norge ut av golfstrømmen Link to post
trebåteier Svart 3.September.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 3.September.2009 Slik ser skipet ut fra side. Sitér dette innlegget Ja til nei og bort med vekk, og Norge ut av golfstrømmen Link to post
REM Svart 3.September.2009 Del på Facebook Svart 3.September.2009 Jeg ville tippe på en Sandøy, men er langt fra sikker. Du bør få tatt et bilde fra siden slik at en ser profilen og overbygget. Sitér dette innlegget Fjord 26AC, FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9. ad. planlegging: "Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP "Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson Link to post
Wasco Svart 3.September.2009 Del på Facebook Svart 3.September.2009 Ekspertene her på BP trenger nok litt flere bilder for å komme med tips. Men uansett...flott båt du har fått deg. Og masse lykke til med oppussing og stell. Håper ellers du får hjelp av noen dyktige folk som kan komme å se på båten og sjekke alle kritiske punkter, før du kaster deg utpå med det som skal gjøres. Sitér dette innlegget Hils på Sophie Mitt prosjekt Link to post
trebåteier Svart 3.September.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 3.September.2009 Her er bilde fra siden, kan dette hjelpe Sitér dette innlegget Ja til nei og bort med vekk, og Norge ut av golfstrømmen Link to post
vivvi Svart 3.September.2009 Del på Facebook Svart 3.September.2009 Tør ikke å begi meg ut på hva slags båt det kan være, men det jeg kan si er at det er et utrolig flott skrog med nydelige linjer!!!!!!!!! Vivvi Sitér dette innlegget Tidligere båt: 27' Skaar snekke med VP MD11D 30' Spjærøykrysser prosjekt Nåværende båt: 40 fot Risørskøte fra 1931 http://mystatus.skype.com/smallclassic/flekkum Link to post
fs Svart 3.September.2009 Del på Facebook Svart 3.September.2009 (redigert) Hmmm Tror dette kan være et eksemplar av "Sjøløven" Synes jeg gjenkjenner disse linjene. I tillegg stemmer størrelsen. Sjøløven er selvbygg basert på en tegning som var populær på 70-tallet. Fredhøy var vel navnet på konstuktøren. Det ble bygget endel slike båter rundt omkring. Redigert 3.September.2009 av fs (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
M/S Bastard Svart 3.September.2009 Del på Facebook Svart 3.September.2009 (redigert) Er vel samme båt dette, "prosjekt sjøløven" Ikke samme båt, men lik båt Redigert 3.September.2009 av M/S Bastard (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
fs Svart 3.September.2009 Del på Facebook Svart 3.September.2009 Se der ja Bastard. Utrolig hva som ligger her på båtplassen. Man ser jo tydelig at denne båten er basert på Fredhøy-tegning. Sitér dette innlegget Link to post
Bøljan Svart 3.September.2009 Del på Facebook Svart 3.September.2009 Veldig lik sjøløven ja Sitér dette innlegget Link to post
trebåteier Svart 3.September.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 3.September.2009 MY GOD Jeg sjekket en båt (fredhøy) tror vist po.... den ligner litt ja:-) No vart dette kjekt :-) Sitér dette innlegget Ja til nei og bort med vekk, og Norge ut av golfstrømmen Link to post
trebåteier Svart 3.September.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 3.September.2009 Vist min båt har sett noenlunde slik ut engang ?? då lyt eg grine. Denne fredhøy saken er jammen flott, hmm setter griller i hodet her :-) Sitér dette innlegget Ja til nei og bort med vekk, og Norge ut av golfstrømmen Link to post
M/S Bastard Svart 3.September.2009 Del på Facebook Svart 3.September.2009 Bare og begynne med og pusse båt da Sitér dette innlegget Link to post
Wasco Svart 3.September.2009 Del på Facebook Svart 3.September.2009 Sjøløve ja... På det siste bilde du la ut, ser det ut til at løva er litt matt i "pelsen" Men med litt puss og stell så vil hun nok skinne opp igjen. Hva har du tenk å gjøre? Pusse henne helt ned...eller? Sitér dette innlegget Hils på Sophie Mitt prosjekt Link to post
trebåteier Svart 6.September.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 6.September.2009 Har tatt av henne heile lakken og mettet/lakket endel ganger. Holder nå på å gå gjennom ett mareritt av ledinger inni båten. Men mulig hun kan sminkes pen :-) Sitér dette innlegget Ja til nei og bort med vekk, og Norge ut av golfstrømmen Link to post
Wasco Svart 6.September.2009 Del på Facebook Svart 6.September.2009 Jeg regner med at de øverste bildene er etter at du har behandlet henne. For der seg hun jo riktig fin ut. Men på det bildet du la ut i Båttråden så hun mer slitt ut. Men du sier du har lakket båten. Mener du olje? Det er jo ikke så vanlig å lakke slike båter Sitér dette innlegget Hils på Sophie Mitt prosjekt Link to post
trebåteier Svart 6.September.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 6.September.2009 øhh sorry, mente vel olje??? Clipper 1 og Clipper 2 Jeg la ut bilde av GYDA for å sjekke om noen kjente til hvilke båt type dette kunne være. Jeg har sjekket og synes den ligner noe sjøløve greier. Men hun blir penere i skroget. Overbygget er jo tragisk men jeg tror ikke jeg påtar meg å bygge nytt overbygg enda :-) Sitér dette innlegget Ja til nei og bort med vekk, og Norge ut av golfstrømmen Link to post
nedgård Svart 16.September.2009 Del på Facebook Svart 16.September.2009 albatross sjøløve? fredrikstadopplegg Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.