Ullaholm Svart 14.Desember.2009 Del på Facebook Svart 14.Desember.2009 Hei! Legger ut noen bilder av Trebåtfestivalen i Ulsteinvik, som var 13-16 august 2009. 83 stk flotte trebåter kom og skapte en stemning som en ikke har sett lignende av i Ulsteinvik. Diskuter gjerne Sitér dette innlegget Link to post
Bartesam Svart 14.Desember.2009 Del på Facebook Svart 14.Desember.2009 Mange flotte bilder her fra ja Sitér dette innlegget Inn til barten, og borte vart`en Classiske Motorbåter Link to post
pe_ha Svart 15.Desember.2009 Del på Facebook Svart 15.Desember.2009 (Vinkelsliper anbefales ellers absolutt ikke å bruke til pussing!) Amen..... Sitér dette innlegget Per Link to post
Champagne Svart 15.Desember.2009 Del på Facebook Svart 15.Desember.2009 Har lyst å skryte litt av Håkon her på forumet, han har hjulpet meg å få Champagne tegnet på nytt i 3D. God Jul Mvh Champagne Sitér dette innlegget Link to post
Wasco Svart 15.Desember.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 15.Desember.2009 Hei!Legger ut noen bilder av Trebåtfestivalen i Ulsteinvik, som var 13-16 august 2009. 83 stk flotte trebåter kom og skapte en stemning som en ikke har sett lignende av i Ulsteinvik. Hei Ullaholm, og velkommen til trebåttråden. Ser at dette er din første post her på forumet, og håper at det ikke blir den siste. Utrolig mange flotte båter du har fått knipset. Skulle gjærne vist litt mer om hver enkelt av dem, men det blir velitt vanskelig. Men kanskje du kunne fortelle litt mer om båten din. Går ut fra at det er bilde av skøyta di du har i avtaren din. Skulle gjærne sett noen flere bilder av den. CHAMPAGNE... Den tegningen av båten din er vel nesten finere en orginalen. Utrolig at noen har tolmodighet til å lage slike tegninger. Hurra for Håkon Sitér dette innlegget Hils på Sophie Mitt prosjekt Link to post
killmeister Svart 15.Desember.2009 Del på Facebook Svart 15.Desember.2009 All honør for den tegninga!!! Det er det sykeste..... Kan jeg spørr hvilke program som er brukt? og tiden som går med på noe så flott?? men nå skal det legges til at fanger en inntrykket av den skuta, så MÅ det bli bra... Gratulerer og annerkjennelse til dere begge!!! Sitér dette innlegget Link to post
M/S Bastard Svart 15.Desember.2009 Del på Facebook Svart 15.Desember.2009 Noen som vet hva disse kan være verdt, jeg husker nemlig ikke hva jeg ga for de annet enn at det var kostbart. Dimensjoner; 100 x 12 mm ca Sitér dette innlegget Link to post
Bartesam Svart 15.Desember.2009 Del på Facebook Svart 15.Desember.2009 Måtte lage slike selv for noen år siden til snekka mi, og sto i en dreiebenk og lage disse for hånd av 12 mm bronsestang. Vanskelig å få tak i slike skruer Sitér dette innlegget Inn til barten, og borte vart`en Classiske Motorbåter Link to post
M/S Bastard Svart 15.Desember.2009 Del på Facebook Svart 15.Desember.2009 Jeg kjøpte dem hos Sabb, men billig var det ikke. Skal selge disse, så lurer på hva som er en grei pris Sitér dette innlegget Link to post
nedgård Svart 15.Desember.2009 Del på Facebook Svart 15.Desember.2009 skal du selge to skruer? Sitér dette innlegget Link to post
M/S Bastard Svart 15.Desember.2009 Del på Facebook Svart 15.Desember.2009 (redigert) Ja, hadde tenkt det. Disse er svindyre ser du Fant ut av prisen i tråden min. Jeg ga 131 pr.stk for disse Redigert 15.Desember.2009 av M/S Bastard (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
trikkern Svart 15.Desember.2009 Del på Facebook Svart 15.Desember.2009 Husk på stigningen av konsumprisindexen i X år når du beregner salgsprisen da! Sitér dette innlegget Link to post
Mytsberg Svart 15.Desember.2009 Del på Facebook Svart 15.Desember.2009 Mye som skjer i disse dager med jobb og snart er det vel jul også Men har da fått gjort litt mer med båten.......slenger med et par bilder av båten og min kjære venn......varmluftpistolen Sitér dette innlegget Link to post
Wartsila Svart 15.Desember.2009 Del på Facebook Svart 15.Desember.2009 Ser bra ut det! Kanskje du slipper å male det igjen? Sitér dette innlegget Det ER mer jobb med trebåt enn med plast... Gamle prosjekter: Oppussing av en gressviksnekke Oppussing av en FM Link to post
Mytsberg Svart 16.Desember.2009 Del på Facebook Svart 16.Desember.2009 Ser bra ut det! Kanskje du slipper å male det igjen? Ja, det hadde vært det beste.......får se når alt av maling er borte Sitér dette innlegget Link to post
Wasco Svart 16.Desember.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 16.Desember.2009 Ja, det hadde vært det beste.......får se når alt av maling er borte Flott å se at det er noen som tar seg tid til å stelle med båten sin i denne hektiske førjulstiden Men jeg håper da inderlig at du ikke finner på å male innsiden av dette flotte skroget. For det første fordi innsiden av et skrog må få lov til å puste, og for det andre fordi dette trevirket ser så flott ut at det ville være en fornermelse å gjemme det under maling. Nei sett det inn med linolje eller Owatrol Sitér dette innlegget Hils på Sophie Mitt prosjekt Link to post
Champagne Svart 16.Desember.2009 Del på Facebook Svart 16.Desember.2009 All honør for den tegninga!!!Det er det sykeste..... Kan jeg spørr hvilke program som er brukt? og tiden som går med på noe så flott?? men nå skal det legges til at fanger en inntrykket av den skuta, så MÅ det bli bra... Gratulerer og annerkjennelse til dere begge!!! Program som benyttes er Sketchup (Google freeware) og Artlantis, det har nok gått noen timer Mvh Champagne Sitér dette innlegget Link to post
Mytsberg Svart 16.Desember.2009 Del på Facebook Svart 16.Desember.2009 Nei sett det inn med linolje eller Owatrol Ja så lenge det blir pent så vil jeg helst gjøre det. Ser bra ut så langt så det blir nok Owatrol Sitér dette innlegget Link to post
Trondryen Svart 16.Desember.2009 Del på Facebook Svart 16.Desember.2009 Mye som skjer i disse dager med jobb og snart er det vel jul også Men har da fått gjort litt mer med båten.......slenger med et par bilder av båten og min kjære venn......varmluftpistolen Ja det er godt å se Mytsberg at jula ikke har kommet til Stavern enda. Her i sandefjord fåregår det også saker og ting for "lukkede dører" (eh.. presening ) :smash: Har de siste dagene fjernet gammel lakk og grovpusset resten av mahognyen på dollbord og sittebenker.har også begynt å fjerne lakken utvendig med varmepistolen. Jeg vet ikke hva som er brukt , men det tar laaaaang tid .Det er godt det bare er desember ennå. Dette tror jeg blir bra med finpuss beis olje og lakk om noen måneder. Dollbordene er slipt ned Gikk litt i metning av å pusse og skrape på trange steder , så da var det behagelig å begynne på utsiden. Nærmere jul legger jeg ut siste nytt med julemotiv fra snekka ! Sitér dette innlegget Link to post
Wartsila Svart 16.Desember.2009 Del på Facebook Svart 16.Desember.2009 Hva slags lakk bruker du? Sitér dette innlegget Det ER mer jobb med trebåt enn med plast... Gamle prosjekter: Oppussing av en gressviksnekke Oppussing av en FM Link to post
Mytsberg Svart 17.Desember.2009 Del på Facebook Svart 17.Desember.2009 Jeg vet ikke hva som er brukt , men det tar laaaaang tid .Det er godt det bare er desember ennå. Nærmere jul legger jeg ut siste nytt med julemotiv fra snekka ! Det tar laaang tid ja men som du skriver så er det "bare" desember enda. Men det ser ut til at snekka blir kjempefin......gleder meg til å følge med videre på ditt prosjekt Sitér dette innlegget Link to post
Wasco Svart 17.Desember.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 17.Desember.2009 Imponerende arbeid Mytsber!!! Masse flott mahogny i denne snekka Godt å se at ikke alle har gått inn i julemodus enda Lykke til videre. Sitér dette innlegget Hils på Sophie Mitt prosjekt Link to post
Trondryen Svart 17.Desember.2009 Del på Facebook Svart 17.Desember.2009 Hva slags lakk bruker du? Invendig på magognyen blir det først Jotun magognybeis . deretter biltema sin marineolje grunning .På topplaget blir det 4-5 lag med biltema polyurenlakk med sliping mellom hvert lag med 180 papir. Skroget innvendig blir oljet med clipper 1 til det er mett. (må få av all lakk først) . Utvendig blir det klipper 1 først , så får jeg forhøre meg litt med andre om hva som er best. Før behandling og etter Sitér dette innlegget Link to post
MagneO Svart 19.Desember.2009 Del på Facebook Svart 19.Desember.2009 Jeg hører vel til her jeg og siden jeg har nettopp mottatt tegningene på denne. http://www.bandbyachtdesigns.com/ec018.htm Det blir et langtidsprosjekt så det blir ikke noe prosjekttråd, men det kommer noen bilder hvis jeg har noe å melde. Føreløpig har jeg knapt fått sett på tegningene! Mvh Sitér dette innlegget Link to post
Wasco Svart 19.Desember.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 19.Desember.2009 Du hører uten tvil hjemme i denne tråden Skal bli spennende å følge med på dette prosjektet ditt. Dristtig gjort å gå i gang med et så omfattende prosjekt. Lykke til!! Sitér dette innlegget Hils på Sophie Mitt prosjekt Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.