Jump to content

Trebåttråden

Wasco

Recommended Posts

Hei!

Legger ut noen bilder av Trebåtfestivalen i Ulsteinvik, som var 13-16 august 2009.

83 stk flotte trebåter kom og skapte en stemning som en ikke har sett lignende av i Ulsteinvik.

Hei Ullaholm, og velkommen til trebåttråden.

Ser at dette er din første post her på forumet, og håper at det ikke blir den siste. :smiley:

Utrolig mange flotte båter du har fått knipset. Skulle gjærne vist litt mer om hver enkelt av dem, men det blir velitt vanskelig.

Men kanskje du kunne fortelle litt mer om båten din. Går ut fra at det er bilde av skøyta di du har i avtaren din.

Skulle gjærne sett noen flere bilder av den.

CHAMPAGNE...

Den tegningen av båten din er vel nesten finere en orginalen.

Utrolig at noen har tolmodighet til å lage slike tegninger.

Hurra for Håkon :flag:

Ja, det hadde vært det beste.......får se når alt av maling er borte :smiley:

Flott å se at det er noen som tar seg tid til å stelle med båten sin i denne hektiske førjulstiden :smiley:

Men jeg håper da inderlig at du ikke finner på å male innsiden av dette flotte skroget.

For det første fordi innsiden av et skrog må få lov til å puste, og for det andre fordi dette trevirket ser så flott ut at det ville være en fornermelse å gjemme det under maling.

Nei sett det inn med linolje eller Owatrol

All honør for den tegninga!!!

Det er det sykeste..... Kan jeg spørr hvilke program som er brukt? og tiden som går med på noe så flott??

men nå skal det legges til at fanger en inntrykket av den skuta, så MÅ det bli bra... Gratulerer og annerkjennelse til dere begge!!!

Program som benyttes er Sketchup (Google freeware) og Artlantis, det har nok gått noen timer :lol:

Mvh

Champagne

Mye som skjer i disse dager med jobb og snart er det vel jul også :yesnod:

Men har da fått gjort litt mer med båten.......slenger med et par bilder av båten og min kjære venn......varmluftpistolen :lol:

bilde003.jpg

bilde004.jpg

Ja det er godt å se Mytsberg at jula ikke har kommet til Stavern enda. Her i sandefjord fåregår det også saker og ting for "lukkede dører" (eh.. presening ) :smash: :smash:

Har de siste dagene fjernet gammel lakk og grovpusset resten av mahognyen på dollbord og sittebenker.har også begynt å fjerne lakken utvendig med varmepistolen. Jeg vet ikke hva som er brukt , men det tar laaaaang tid .Det er godt det bare er desember ennå.

hpim3091.jpg

hpim3092.jpgDette tror jeg blir bra med finpuss beis olje og lakk om noen måneder.

hpim3102.jpg

hpim3098.jpg Dollbordene er slipt ned

hpim3096.jpghpim3097.jpg

Gikk litt i metning av å pusse og skrape på trange steder , så da var det behagelig å begynne på utsiden.

hpim3086.jpghpim3087.jpg

Nærmere jul legger jeg ut siste nytt med julemotiv fra snekka ! :cheers:

Jeg vet ikke hva som er brukt , men det tar laaaaang tid .Det er godt det bare er desember ennå.

Nærmere jul legger jeg ut siste nytt med julemotiv fra snekka ! :cheers:

Det tar laaang tid ja :lol: men som du skriver så er det "bare" desember enda.

Men det ser ut til at snekka blir kjempefin......gleder meg til å følge med videre på ditt prosjekt :smiley:

Hva slags lakk bruker du?

Invendig på magognyen blir det først Jotun magognybeis . deretter biltema sin marineolje grunning .På topplaget blir det 4-5 lag med biltema polyurenlakk med sliping mellom hvert lag med 180 papir. Skroget innvendig blir oljet med clipper 1 til det er mett. (må få av all lakk først) .

Utvendig blir det klipper 1 først , så får jeg forhøre meg litt med andre om hva som er best.

bbakter.jpg Før behandling :sweat:motkass4.jpg og etter :smiley:

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...