Wasco Svart 23.Juni.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 23.Juni.2010 Hmm, syns jeg så noe grønt som stakk påå av kjølsvinet på det siste bildet Men det er sikkert ikke noe håpløst prosjekt, alt med motor har potensiale Ja her spirer og gror det i kjølsvinet Men potensialer....helt sikkert. Sitér dette innlegget Hils på Sophie Mitt prosjekt Link to post
Dalton Svart 23.Juni.2010 Del på Facebook Svart 23.Juni.2010 ...alt med motor har potensiale Motor??? Er den brune klumpen i midten en motor? Sitér dette innlegget I am the Captain of this ship, and I have my wifes permission to say so... Kragerø 26 med Sole SM616 Link to post
Wasco Svart 23.Juni.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 23.Juni.2010 Alt som har en brun klump i mitten - har potensialer Sitér dette innlegget Hils på Sophie Mitt prosjekt Link to post
Jawik Svart 23.Juni.2010 Del på Facebook Svart 23.Juni.2010 Kom til Norge i 1977. Da er nok denne gåten løst siden hun ikke er den jeg var ombord i i mine unge dager. Er den brune klumpen i midten en motor? Kan jo være en gigantisk "Brunost" fra Tine Sitér dette innlegget The old don't have to worry about avoiding temptation. When you're old temptation avoids you. Link to post
fs Svart 24.Juni.2010 Del på Facebook Svart 24.Juni.2010 Bartesam Først av alt, flott båt du har! Den skøyta som du hadde liggende på styrbord side under opplaget ditt (motsatt side av los-skøyta) synes jeg å dra kjensel på. Ble den solgt? Den forsvant ihvertfall fra FINN... Sitér dette innlegget Link to post
Bartesam Svart 25.Juni.2010 Del på Facebook Svart 25.Juni.2010 Vet bare at den gikk på vannet på mandag som var, og at den skal selges. Vet ikke om det har vært noen og sett på den, men prisen var visst rundt 300.000. Eieren er fra New Zealand, og har flyttet tilbake dit igjen. Luftet den gamle damen i går kveld, og var på båttur sammenb med kolleger. Sitér dette innlegget Inn til barten, og borte vart`en Classiske Motorbåter Link to post
MrEbbesen Svart 25.Juni.2010 Del på Facebook Svart 25.Juni.2010 Trenger Ca 25 kobber klink. str 6"*4mm. Har prøvd å tatt noen tlf men ingen hell. Skal bytte Spanten midt i båten. Sitér dette innlegget Link to post
Bartesam Svart 25.Juni.2010 Del på Facebook Svart 25.Juni.2010 Prøv Trebåten innerst i Bunnefjorden i Oslo. Sitér dette innlegget Inn til barten, og borte vart`en Classiske Motorbåter Link to post
MrEbbesen Svart 25.Juni.2010 Del på Facebook Svart 25.Juni.2010 Takker. får prøve der. Sitér dette innlegget Link to post
vivvi Svart 25.Juni.2010 Del på Facebook Svart 25.Juni.2010 Eller Carl Faanesen i Bergen... Sitér dette innlegget Tidligere båt: 27' Skaar snekke med VP MD11D 30' Spjærøykrysser prosjekt Nåværende båt: 40 fot Risørskøte fra 1931 http://mystatus.skype.com/smallclassic/flekkum Link to post
cecilie brandt Svart 25.Juni.2010 Del på Facebook Svart 25.Juni.2010 Hjelp, jeg har tatt av de to ytterste bordene på dekket, råtten....samt to panelbord på veggen mellom ute og inne, og må skifte ett bord på gulvet inne og tre bord på gulvet ute....samt lage ny luke inni hytten.....jeg har derfor mange mål og dimensjoner som jeg deffinitivt ikke finner hos en trevarehandler....har prøvd flere allerede. Fikk tips i dag om å ringe ett bårbyggeri i Norheimsund, kanskje de kunne hjelpe meg, prøver det på mandag men er det noen her som har tips om hvor jeg kan få tak i materiale i Bergen ? Sitér dette innlegget Link to post
Svaap Svart 25.Juni.2010 Del på Facebook Svart 25.Juni.2010 Wasco: Hvordan går det med "Sofie" -er hun sjøsatt igjen? Sitér dette innlegget Prosjektet SVAAP og Prosjektet MINDE Link to post
Sleipner93 Svart 27.Juni.2010 Del på Facebook Svart 27.Juni.2010 Har vært på ferie med båten for i år. Hadde to kompiser på slep i en plastbalje. Fikk dem til å ta noen bilder mens jeg går med Kira II. Dette er bilder jeg har lengtet etter ettersom jeg aldri har hatt noen skikkelige bilder av henne i sjøen. Får jeg lov å skryte litt? Hun er virkelig en flott dame! : Sitér dette innlegget Link to post
Bartesam Svart 27.Juni.2010 Del på Facebook Svart 27.Juni.2010 (redigert) Luftet den gamle damen på torsdag som var.... Redigert 27.Juni.2010 av Bartesam (see edit history) Sitér dette innlegget Inn til barten, og borte vart`en Classiske Motorbåter Link to post
FM 8-12 Svart 27.Juni.2010 Del på Facebook Svart 27.Juni.2010 Luftet den gamnke damen på torsdag som var.... Er det mulig å få se hvordan båten din ser ut innvendig? Sitér dette innlegget Link to post
Geir Hel Svart 27.Juni.2010 Del på Facebook Svart 27.Juni.2010 På vei til stord så traff eg på denne , Sitér dette innlegget Endelig båt igjen Link to post
Bartesam Svart 27.Juni.2010 Del på Facebook Svart 27.Juni.2010 (redigert) Her er noen bilder av interiøret Nedgang til akterlugar Styrhuset Pentry Salong Redigert 27.Juni.2010 av Bartesam (see edit history) Sitér dette innlegget Inn til barten, og borte vart`en Classiske Motorbåter Link to post
FM 8-12 Svart 27.Juni.2010 Del på Facebook Svart 27.Juni.2010 nydelig båt Sitér dette innlegget Link to post
Bartesam Svart 27.Juni.2010 Del på Facebook Svart 27.Juni.2010 Tusen takk. Mangler livbåten som var festet på toppen av gavlene i hver ende av krakken på akterlugartaket.....skulle gjerne hatt den Sitér dette innlegget Inn til barten, og borte vart`en Classiske Motorbåter Link to post
Dalton Svart 28.Juni.2010 Del på Facebook Svart 28.Juni.2010 nydelig båt Støtter den. Det er et smykke av ei skute du har der, Bartsam! Sitér dette innlegget I am the Captain of this ship, and I have my wifes permission to say so... Kragerø 26 med Sole SM616 Link to post
thomi Svart 29.Juni.2010 Del på Facebook Svart 29.Juni.2010 Heisann Jeg har en 1960 modell av en sørlandssnekke og driver litt oppussing. Det siste som er gjort er at jeg har skrapet vekk malingen som var på innsiden av båten på sidene. Skrapet altså helt inn til treet. Er det noen som har noe tips til behandling som bør gjøres her? Bør/trenger jeg å sause det inn med olje? Hva er best å bruke som tetningsstoff mellom bordene? Etter behandlingen så vil jeg male bordene hvite. Hva er den beste måten å gjøre det på og hvilken maling er best å bruke? Bør jeg legge på et lag med grunning? Takk for all hjelp:) mvh Thomas Sitér dette innlegget Link to post
Wasco Svart 1.Juli.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 1.Juli.2010 (redigert) Hei.. Beklager at du ikke har fått noe svar på dette spørsmålet... Har selv vært uten internett noen dager. Så til spørsmålet ditt. For det første. Du bør sause inn innsiden av skroget med en eller annen olje. Her kan du selv velge om du vil bruke fek Owatrol D1, Kaldpresset linolje eller lignende. Dette skal påføres lag på lag til treet ikke lenger trekker til seg mer olje. Da er treet mettet som vi sier. Ellers vil de fleste trebåteiere fortelle deg at innsiden av skroget helst ikke skal males i det hele tatt. Selv om dett ofte blir gjort. Men det beste er at treet får "puste" fra den ene siden. Derfor vil jeg mene at det beste er å bare olje skroget fra innsiden. Lykke til Redigert 1.Juli.2010 av Wasco (see edit history) Sitér dette innlegget Hils på Sophie Mitt prosjekt Link to post
Svaap Svart 1.Juli.2010 Del på Facebook Svart 1.Juli.2010 Wasco: Er Sophie kommet ut enda? Sitér dette innlegget Prosjektet SVAAP og Prosjektet MINDE Link to post
Wasco Svart 1.Juli.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 1.Juli.2010 Har vært syk en hel mnd, så Sophie har stått på vent... Men begynte igjen i dag. Håper å ha henne ute i løpet av en uke Sitér dette innlegget Hils på Sophie Mitt prosjekt Link to post
Geir Hel Svart 1.Juli.2010 Del på Facebook Svart 1.Juli.2010 Har vært syk en hel mnd, så Sophie har stått på vent... Men begynte igjen i dag. Håper å ha henne ute i løpet av en uke Skrik ut vist du trenger hjelp.. Sitér dette innlegget Endelig båt igjen Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.