Bartesam Svart 9.November.2009 Link til dette innlegget Svart 9.November.2009 Så lenge båtforeningen får penger for denne plassen, så er jo dette greit synes jeg. Vet ikke hva som er tilfelle her, for jeg har ikke lest gjennom hele tråden Sitér dette innlegget Inn til barten, og borte vart`en Classiske Motorbåter Link to post
Zach Svart 9.November.2009 Link til dette innlegget Svart 9.November.2009 Tittelen på denne tråden: "Noen har tatt seg tilrette og fortøyd en båt i båsen min". Det er ikke bare å sende regningen til "noen" Sitér dette innlegget Link to post
Bartesam Svart 9.November.2009 Link til dette innlegget Svart 9.November.2009 Hvis båten har et kjennemerke, så er det jo bare å sende regning det til båtens eier Sitér dette innlegget Inn til barten, og borte vart`en Classiske Motorbåter Link to post
Ribtjenester Svart 9.November.2009 Link til dette innlegget Svart 9.November.2009 (redigert) HVis du ringer polti og sier det ligger en stjælet båt der så kommer de nok, du må jo bare ikke si at det ligger en fremmed båt på plassen din som du ikke vil ha der. (si den er stærtog bærer preg av at den er hensatt i hui og hast) Kommer de ikke gå til avisa og si at polti ikke rykker ut for og hente en stært båt.. Redigert 9.November.2009 av Bavaria.Morten (see edit history) Sitér dette innlegget www.ribtjenester.no Link to post
Mariell Svart 9.November.2009 Link til dette innlegget Svart 9.November.2009 Hvis båten har et kjennemerke, så er det jo bare å sende regning det til båtens eier Vært greit om man hadde lest noe av tråden før man uttaler seg. Kort fortalt. Det ligger en båt i båsen til "fjordutsikt". Båten er elendig fortøyd, ligger i en havn hvor det kan være værhardt. Fare for at båten vil sekke iløpet av vinteren er stor. Båten har ingen kjennetegn (Bilder lenger opp i tråden). Ingen i havna kjenner til båten. Ingen i havnestyret kjenner til båten. Politiet tror ikke båten er stjålet, anbefaler "Fjordutsikt" å få viking/Falck til å fjerne båten. Det er ikke mulighet å komme ned til havna med kranbil. så båten må eventuelt slepes til egnet opptaksplass. "Fjordutsikt" er på jobb, reiste ut 26. oktober og er hjemme igjen 11. November. Når han kommer hjem vil han se hva han videre skal gjøre med saken. Litt plundrete for fjordutsikt å få gjort noe, mens han sitter på jobb, eller? Sitér dette innlegget MEDLEM I KNBF VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP Link to post
Bartesam Svart 9.November.2009 Link til dette innlegget Svart 9.November.2009 Ville først og fremst gått ombord for å se om det var papirer med navn på i blandt det som var ombord hvis ikke det er gjort allerede. Er vel ikke lett å fjerne båten for eiers regning når en ikke vet hvem eieren er heller Sitér dette innlegget Inn til barten, og borte vart`en Classiske Motorbåter Link to post
Fjordutsikt Svart 9.November.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 9.November.2009 Tusen takk Mariell, det var en veldig grei og korrekt oppsumering. Sitér dette innlegget Link to post
NilsPils Svart 10.November.2009 Link til dette innlegget Svart 10.November.2009 (redigert) Jeg synes bartesam har et poeng. Har noen sjekket ombord under presenningen? Der kunne det kanskje være spor til eier eller tegn som tyder på at båten er stjålet (hærverk, el.). Redigert 10.November.2009 av NilsPils (see edit history) Sitér dette innlegget Hilsen Nils Rømcke som har tresnekka Tora og motorbåten SaowaneeJeg er litt gal, og trives ganske godt med det ................ Link to post
Fjordutsikt Svart 11.November.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 11.November.2009 Så var gåten løst Eieren av båten er samme som eieren av nabobåsen - trebåten som sees på noen av bildene - den har sunket i båsen 2 ganger pga dårlig oppfølging. Jeg la telefonnummeret mitt i båten i går og i dag ringte han og sier at han beklaget og la seg flat. Jeg spurte hvorfor han ikke har ringt, men han bare sa at han la seg flat og beklaget det. (Han vet hvem jeg er da jeg har vært leder av båtforeningen tidligere) :yesnod: Videre sier han at vi får bli enig om pris for en måneds leie - hvor mye mon tro? Skulle båtforeningen leid ut en slik plass for en sommersesong, ville prisen vært ca. kr. 5000,- Sitér dette innlegget Link to post
Zach Svart 11.November.2009 Link til dette innlegget Svart 11.November.2009 Det var bra dette omsider tok slutt (løst). Frustrerende å ha "ubuden gjest" på besøk. Spesielt når man ikke har en klar oppskrift på hvordan man skal få kastet vedkommende ut. Her hos oss koster det 600 kroner å ligge på midlertidig plass 1 måned. Sitér dette innlegget Link to post
hifo Svart 11.November.2009 Link til dette innlegget Svart 11.November.2009 Videre sier han at vi får bli enig om pris for en måneds leie - hvor mye mon tro? ingenting.. har fyren lagt seg flat , og ingen skade skjedd på plassen din er det å forlange noe leie. Sitér dette innlegget dummeste jeg har hørt. Ikke OT-moderator. Link to post
Zach Svart 11.November.2009 Link til dette innlegget Svart 11.November.2009 (redigert) Fyren har jo visst at det var din plass og at den var "ledig". Trodde vel at dette var OK uten å spørre om lov. Nei, ta deg betalt - skulle bare mangle. Det er ikke bare å legge seg flat og så slippe kostnaden som han ellers måttte ha betalt ved å gjøre det riktig, nemlig leie plassen av foreningen. Tilføyet: Evt. kan foreningen sende han regningen (hvis dere har en ordning med midlertidig utleie). Redigert 11.November.2009 av Zach (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
bliss X Svart 11.November.2009 Link til dette innlegget Svart 11.November.2009 Syens det blir litt smålig å begynne å snakke om betaling her. Nå da mysteriet er løst, er det vel like greit å glemme hele greia forutsatt at båten ikke blir liggende? Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 11.November.2009 Link til dette innlegget Svart 11.November.2009 Hva med å foreslå en liten flaske ankerdram? Pluss at dere avtaler overlevering av fluidiumet samtidig som han tar med to små glass. Så kan dere ta en ankerdram sammen før han fjerner båten og dere kan le godt sammen av alt styret denne saken har utløst her på forumet! Lars H. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Wasco Svart 11.November.2009 Link til dette innlegget Svart 11.November.2009 Ening med Lars H. Når "synderen" legger seg flat og er villig til å ordne opp, bør en ikke være urimlig. Sitér dette innlegget Hils på Sophie Mitt prosjekt Link to post
bliss X Svart 11.November.2009 Link til dette innlegget Svart 11.November.2009 God ide, Lars Sitér dette innlegget Link to post
Avmønstret3 Svart 12.November.2009 Link til dette innlegget Svart 12.November.2009 Jeg ville forlangt to nåler fra hvert veivlager i betaling.... Bra det ordnet seg til slutt. Bill Sitér dette innlegget Link to post
Sydvesten Svart 12.November.2009 Link til dette innlegget Svart 12.November.2009 Syens det blir litt smålig å begynne å snakke om betaling her. Er helt enig, men for enkelte så kjenner grådigheten åpenbart ikke noen grenser... Sitér dette innlegget Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utførtJohann Wolfgang von Goethe 1749-1832 Link to post
skage Svart 12.November.2009 Link til dette innlegget Svart 12.November.2009 Ja da får vel endelig plass eier søvnen tilbake, forstår at dette har vært en voldsom påkjenning. Tenk og ha en fremmed liten båte liggende på den kjere plassen sin. Ja nesten som om noen setter båten rett i hagen, litt av en sammenligning. Nei lykke til med vinteren, du finner sikkert andre ting og være opptatt av. Sitér dette innlegget Link to post
Mouche Svart 12.November.2009 Link til dette innlegget Svart 12.November.2009 Hva med å foreslå en liten flaske ankerdram? Pluss at dere avtaler overlevering av fluidiumet samtidig som han tar med to små glass. Så kan dere ta en ankerdram sammen før han fjerner båten og dere kan le godt sammen av alt styret denne saken har utløst her på forumet! Lars H. Helt enig, men inititativet til dette skal selvfølgelig komme fra den som har begått feilen og ikke fremsettes som noe "krav" fra båtplassens rette eier, etter mitt syn. Å fremsette noe krav om leie oppfatter jeg som meget "smålig"! Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
Wasco Svart 12.November.2009 Link til dette innlegget Svart 12.November.2009 Ja da får vel endelig plass eier søvnen tilbake, forstår at dette har vært en voldsom påkjenning. Det er vel egentlig ikke eiren av båtplassen som har hauset opp denne hendelsen til å bli så dramatisk og omfattende som den er blitt. Det er vel heller vi som er her på BP som sammen har blåst denne hendelsen langt utover sine grenser. Trodde denne saken var avsluttet nå. Men det ser nå ut til at det skal bli en ny debatt. Denne gangen om hvordan saken skal avsluttes. Sitér dette innlegget Hils på Sophie Mitt prosjekt Link to post
Njord Svart 12.November.2009 Link til dette innlegget Svart 12.November.2009 Nå som saken er løst, er det på tide med noen runder i etterpåklokskapens lys Allerede i innlegg #3 blir rådet gitt om å henge lapp på båten. Skal si det var effektivt når det først ble gjort og du verden så mye irritasjon du kunne spart deg selv og andre for ved å gjøre dette med en gang.... Hva angår ditt utspill om størrelse på leie for perioden, har jeg en umiddelbar kommentar, sukk. Sitér dette innlegget Med vennlig hilsen Torkjel Link to post
Wasco Svart 12.November.2009 Link til dette innlegget Svart 12.November.2009 Men hadde det blitt gjort, hadde vi gått glipp av en spennede og underholdene diskusjon.... Sitér dette innlegget Hils på Sophie Mitt prosjekt Link to post
Njord Svart 12.November.2009 Link til dette innlegget Svart 12.November.2009 Ja det kan du si Wasco Må si jeg blir en smule overrasket på egne vegne, ved det at jeg finner underholdning i slik kravmentalitet og hig etter å innta offerrollen Sitér dette innlegget Med vennlig hilsen Torkjel Link to post
Njord Svart 12.November.2009 Link til dette innlegget Svart 12.November.2009 Så var gåten løst Ved nærmere øyesyn, se hvor lei seg Fjordutsikt er for at gåten er løst Sitér dette innlegget Med vennlig hilsen Torkjel Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.