Jump to content

Prosjekt: "Jeg har en plan". Utvidet badeplatting på P35

REM

Recommended Posts

Heisann igjen rem !!

Må igjen gratulere med et vel gjennomført prosjekt der resultate ble en aldeles nydelig plattform som synes å passe skuta helt perfekt! :flag:

Nå kunne det være interssant om du kunne oppdatere sånn ca. selvkost i materalene du har benyttet samtidig antall manntimer? (Sikkert ikke få !!??)

Hva vil du anta er totalvekt på herligheten nå som den er ferdigstillet?

Når Escada blir satt på vannet så håper jeg du vil dele dine erfaringer med den nye plattformen i alle fartsområder og ved forskjellige vær/vind forhold! Både på godt og vondt !

Håper selvsagt at alt fungerer 100% slik du har forutsett! (Krysser fingra!! :yesnod: )

Du setter standarden !! :yesnod:

:sailing:

mvh

Bjørn

Jo mere man lærer jo mere kunnskap får man om hva man ikke vet !!

Tja...kanskje det? Hvem er du da?

Ingen videre kommentar. :rolleyes:

Rem.. denne aikona teaken.. kjøpte du alt fra Høcom?

Jeg har ikke fått med meg prisen på dette.. hvor mange BP ca blir det for den størelsen?

Regner med at jeg går for samme type da det trengs nytt.. dette blir vel så godt som vedlikeholdsfritt gjør det ikke?

Tomt for Diesel nå igjen!!

Skal være vedlikeholdsfri ja, 10 års garanti, beholder den friske fargen, ca 9BP fra Høcom hvis du legger selv.

Fjord 26AC,  FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9.

ad. planlegging:

"Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP

"Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson

Nå kunne det være interssant om du kunne oppdatere sånn ca. selvkost i materalene du har benyttet samtidig antall manntimer? (Sikkert ikke få !!??)

Hva vil du anta er totalvekt på herligheten nå som den er ferdigstillet?

Hvis vi starter med selvkosten, den er det enkleste. (tar det på husken)

(Tabeller er ikke Invisions sterkeste side, så oppsettet kan bli litt rotete)

Divinycell.........................................3,5

Polyester + div støperemedier..............2,0

Glassfiber........................................1,5

Gelcoat ..........................................2,0

Epoxy.............................................0,3

Ankerrulle........................................4,0

Badestige........................................2,5

Handtak..........................................0,6

Gassfjær..........................................0,3

Fenderlist........................................5,0

Aikona............................................9,0

Totalt..............................................30,7 BP

Fjord 26AC,  FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9.

ad. planlegging:

"Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP

Det var da slett ikke ille materialkost for et slikt smykke av en badeplattform!!! :yesnod:

Har du fått sjøsatt?

Isåfall :Bilder... bilder....

Er spent på hvordan helheten ble seende ut på vannet ??

Venter spent ....!!!!!!!!!!!!

:flag:

Bjørn

Jo mere man lærer jo mere kunnskap får man om hva man ikke vet !!

Setter ut i morgen. Skal prøve å få knipset noen bilder ila. Påska.

ad. planlegging:

Joda, her kommer noen smakebiter etter at vi satte ut Escada i ettermiddag. Bildene er knipset på Vollen Fjordservice, mens vi fyllte opp vanntanken.

Jeg tok et par bilder for å vise klaringen mellom vannspeilet og plattingen, uten at dette kom tydelig fram. Alikevel, avstanden er større enn tidligere, og nivået på oversiden ligger omlag 10cm høyere enn det gamle nivået. Det merker vi når vi skal gå fra plattingen å inn i båten. Vi snubler hver gang, men vi venner vel oss til det etterhvert.

2010_03_24_004.jpg

2010_03_24_005.jpg

2010_03_24_003.jpg

2010_03_24_006.jpg

Jeg var ikke istand til å registrere noen forskjell i hvor dypt båten stakk med tanke på den økte vekta av plattingen. Nøyaktig det samme som før etter det jeg var istand til å se.

Under fart (20 kn) hever båten seg selvfølgelig og avstanden fra vannspeilet øker. God klaring også ved fullt rattutslag, og god klaring til ankeret.

Så langt ser allt bra ut. Nå gleder vi oss til Påske og Koster. Kanskje sees vi?

ad. planlegging:

Helt konge ,håper vi treffes hos søta bror i påsken så vi kan få innviet den med et par :cheers: Jeg er klar nu,det meste er i vater.Så reiser ut fredag,men hvor aner jeg null om.kansje bare til Hortengjestehavn å venter på Økosjefen der til søndag.Men reiser til >Strømstad..-Tanumstrand og Koster som vanlig .Regner med å håper vi sees . Prekas

Tine IV

Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBF
Vi sees på sjøen og lytter på K-77

Ligger ankeret bra i rulla? Det ser ut som om det tørner mot noe i bakkant slik at det ikke vipper helt ned. Er det meningen, eller krasjer det i noe på undersiden? På skissen du har laget av ramma ser jeg at det er en kant som er knekt opp, så jeg kan ikke skjønne at den tar i??? Du forstår sikkert hvorfor jeg er nysgjerrig...

Jeg monterte vippa i feil hulsett i farta. Det gjør at ankeret tar i i underkant av plattingen og ikke kommer helt opp. Skal flytte til den andre hullparet når jeg får tid. Bra observert Komodo.

ad. planlegging:

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...