Jump to content

Prosjekt: "Jeg har en plan". Utvidet badeplatting på P35


REM

Recommended Posts

Nei, Grønningen, beklager men det har jeg faktisk ikke tid til. Våger du å gå igang selv klarer du det sikkert like bra som meg. Jeg hadde egentlig svært lite erfaring med glassfiberstøping da jeg startet. Det ser du av de første innleggene i tråden. Du lærer underveis.

Fjord 26AC,  FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9.

ad. planlegging:

"Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP

"Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson

Link to post
Share on other sites

du har ikke lyst til å ta deg en tur til karmøy å bygge en til vikingen min også vel;)

Han har sikkert mer enn nok med å få bygd om min om han ikke skal ta på seg enda mer før ferien :lol:


"Det hender ikke ofte, men kan dog slumpe - at nogen har til ansigt der andre har til rumpe"

Link to post
Share on other sites

Tidligere hadde jeg et støttestag i 25mm syrefast rør på hver side over, som jeg nå erstatter med kasser. I tilegg hadde jeg ett støttestag på midten under. Støttestaget under kunne jeg tenke meg å bruke på nytt, men har nå blitt for kort. Er det noen som kjenner til hvor jeg kan få fatt i syrefaste rør med innvendig diameter Ø25. Et slikt rør kunne jeg tredd det utenpå det eksisterende og lasket meg til den lengden jeg trenger. Sikret med gjennomgående skruer i hver ende.

Har noen vært borti dette?

Fjord 26AC,  FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9.

ad. planlegging:

"Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP

"Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson

Link to post
Share on other sites

En halvmeter eller drøyt det ville holde Komodo.

Fjord 26AC,  FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9.

ad. planlegging:

"Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP

"Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson

Link to post
Share on other sites

Ja Kua, den fungerte bra etter at jeg klarte å stille inn riktig mengde. Rapport kommer senere

Fjord 26AC,  FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9.

ad. planlegging:

"Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP

"Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson

Link to post
Share on other sites

jeg har forstått at "støperiet" ditt ligger i forbindelse med heimen.

Tipper at det lukter styren, polyester og lim over det hele. Hva sier fru REM? ( hvis hun fremdeles bor hos deg da...)

Ja det stemmer Flid. Støperiet ligger i kjelleren under kjøkkenet. Det var ganske så ille ei tid rundt Juletider hvor jeg støpte polyester ganske så mye i en periode. Prøvde å tape igjen alle dører opp, men det hjalp ingen ting. Ganske tung i hue om morgenen etter å ha sovet i polyesterrus.

Joda, hun holder ut enda, men "ALDRIG MER STØPING I DETTE HUS"

Fjord 26AC,  FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9.

ad. planlegging:

"Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP

"Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson

Link to post
Share on other sites

Jo da Komodo, veldig bra. Jeg ringer deg i morgen etter joibben.

Fjord 26AC,  FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9.

ad. planlegging:

"Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP

"Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson

Link to post
Share on other sites

Denne aikonaplanken du bruker. hva er det for noe? er det tre eller kunststoff?

Platic fantastic B´liten. Forhandles av Høcom, vedlikeholdsfri...10 års garanti.

Fjord 26AC,  FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9.

ad. planlegging:

"Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP

"Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson

Link to post
Share on other sites

2010_02_28_056.jpg

Kunne ikke helt dy meg i kveld, og prøvemonterte det ene LED lyset som jeg skal legge inn i kassene på siden. Enkelt å montere. To 18mm hull og stikksaga mellom.

2010_02_28_057.jpg

Lampene er kjøpt på Maritim, og var etter det jeg kunne se de lampene som ga best lys.

2010_02_28_058.jpg

2010_02_28_060.jpg

Bildene er tatt med mobilkamere og lysene er faktisk en god del bedre enn hva bildene viser. Når jeg får opp et lys også i den andre kassa tror jeg vi skal få et rimelig godt lys når vi skal entrer båten på sene høstkvelder... kanskje litt ustødig til bens? Allt for sikkerheten. :yesnod:

Fjord 26AC,  FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9.

ad. planlegging:

"Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP

"Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson

Link to post
Share on other sites

Dem lampene der REM er knall fine syntes jeg da ,ikke dem "valig" runde heller.Har titta litt rundt etter div lamper jeg også ,bytte ut bla dem gammle spottane i taket inne i salongen. Monterte ledlys slanger overalt idag ,oppunder vindusbretta der jeg hadde før.Men nå har jeg hele veien, pluss div her å der.Ser lyset i andre enden jeg også nu, bare vasking å litt småplukk nå så.Siste 3-4 dagene har isen i havna bak meg gått,så skal på langtur bort til krana å bunkre imårra :lol: Om været er ok da ,endelig en kjøretur :cheers: Nå er det snart påååsketuuur å Koster jo, "bare" 27 dager igjen :wink:

 

Tine IV

Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBF
Vi sees på sjøen og lytter på K-77

Link to post
Share on other sites

01032010_232750.jpg

 

01032010_232701.jpg

 

Hovedmål på Ankerrulla, tegnet i all hast på frihånd. Håper alle måla er med. På Vugga nederst manglet jeg ytstyr til å måle vinkler, derfor litt spesiell målsetting. Ramma øverst er nogenlunde i målestokk, Vugga ikke

Fjord 26AC,  FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9.

ad. planlegging:

"Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP

"Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...