Kosmix Svart 17.Mars.2010 Del på Facebook Svart 17.Mars.2010 Kommentar fra moderatorBildesitater slettet. Ingen diskusjon rundt dette i denne tråden. Er du uenig så ta det opp i Om baatplassen/generelt.Kjempefint! Bernard Olesinki burde rådført seg med deg! Sitér dette innlegget Seilerhilsen fra Kosmix! Logg og blogg: x79.blogspot.com Twitter: Følg meg her! Link to post
SES_71 Svart 19.Mars.2010 Del på Facebook Svart 19.Mars.2010 Gratulerer Tar du bestilling på flere....? SES 71 Sitér dette innlegget Link to post
nimbuster Svart 19.Mars.2010 Del på Facebook Svart 19.Mars.2010 Til Kosmix: Litt unødvendig, å kopiere hele 5 bilder...bare for å komme med en liten kommentar. Det var faktisk lett å forstå at kommentaren din dreide seg om plattformen til rem. Det er jo tross alt det denne tråden handler om... Sitér dette innlegget Link to post
Thorlyn Svart 19.Mars.2010 Del på Facebook Svart 19.Mars.2010 Til Kosmix: Litt unødvendig, å kopiere hele 5 bilder... Er du moderator Synes det var greit jeg for folk som ikke har hvert gjennom hele tråden og få servert bildene Sitér dette innlegget Tomt for Diesel nå igjen!! Link to post
Ra Balder Svart 19.Mars.2010 Del på Facebook Svart 19.Mars.2010 Enig med Nimbuster. Skal alle drive på denne måten, blir trådene helt uhåndterlige å komme seg gjennom. Det er ofte tungt nok som det er. Sitér dette innlegget Edmund.Larsen, Hardanger. Link to post
Bitteliten Svart 19.Mars.2010 Del på Facebook Svart 19.Mars.2010 står vel også i sitatsreglene at bilder ikke skal siteres. Sitér dette innlegget Link to post
Komodo Svart 19.Mars.2010 Del på Facebook Svart 19.Mars.2010 Det burde vel være greit å sitere et bilde dersom man har en konkret kommentar til et spesielt bilde. Men denne siteringen syns jeg kun fører til at tråden blir lengre å skrolle seg gjennom. Bildene er flotte og illustrative, men de ligger jo ute tidligere i tråden Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
Svee Svart 19.Mars.2010 Del på Facebook Svart 19.Mars.2010 Det er et imponerende arbeid du har utført her - jeg har fulgt med i spenning hver dag! Kjempefint at du fikk til de rette radiuser på bakkant platform, dette ble veeeldig bra! Kjempefin og lærerik tråd du har presentert her!! Sitér dette innlegget Link to post
Svaap Svart 19.Mars.2010 Del på Facebook Svart 19.Mars.2010 Veldig interessant å få en så grundig innføring i hvordan du tenker og jobber!!! Spennende å følge deg på veien mot et ferdig -og veldig proffesjonelt resultat!! Gratulerer!! Sitér dette innlegget Prosjektet SVAAP og Prosjektet MINDE Link to post
nimbuster Svart 20.Mars.2010 Del på Facebook Svart 20.Mars.2010 Er du moderator Synes det var greit jeg for folk som ikke har hvert gjennom hele tråden og få servert bildene Tja...kanskje det? Hvem er du da? Jeg kom med min mening om sitering....du har et annet syn på dette med sitering. Sitér dette innlegget Link to post
Kosmix Svart 20.Mars.2010 Del på Facebook Svart 20.Mars.2010 Hei, ikke la bildesitat mitt ødelegge denne tråden. Jeg har ikke oppdatert meg på sitatreglene, og var ikke klar over at de er blitt endret. Back on track! :) Sitér dette innlegget Seilerhilsen fra Kosmix! Logg og blogg: x79.blogspot.com Twitter: Følg meg her! Link to post
mateco Svart 20.Mars.2010 Del på Facebook Svart 20.Mars.2010 Heisann igjen rem !! Må igjen gratulere med et vel gjennomført prosjekt der resultate ble en aldeles nydelig plattform som synes å passe skuta helt perfekt! Nå kunne det være interssant om du kunne oppdatere sånn ca. selvkost i materalene du har benyttet samtidig antall manntimer? (Sikkert ikke få !!??) Hva vil du anta er totalvekt på herligheten nå som den er ferdigstillet? Når Escada blir satt på vannet så håper jeg du vil dele dine erfaringer med den nye plattformen i alle fartsområder og ved forskjellige vær/vind forhold! Både på godt og vondt ! Håper selvsagt at alt fungerer 100% slik du har forutsett! (Krysser fingra!! ) Du setter standarden !! mvh Bjørn Sitér dette innlegget Jo mere man lærer jo mere kunnskap får man om hva man ikke vet !! Link to post
Thorlyn Svart 20.Mars.2010 Del på Facebook Svart 20.Mars.2010 Tja...kanskje det? Hvem er du da? Ingen videre kommentar. Rem.. denne aikona teaken.. kjøpte du alt fra Høcom? Jeg har ikke fått med meg prisen på dette.. hvor mange BP ca blir det for den størelsen? Regner med at jeg går for samme type da det trengs nytt.. dette blir vel så godt som vedlikeholdsfritt gjør det ikke? Sitér dette innlegget Tomt for Diesel nå igjen!! Link to post
REM Svart 20.Mars.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 20.Mars.2010 Skal være vedlikeholdsfri ja, 10 års garanti, beholder den friske fargen, ca 9BP fra Høcom hvis du legger selv. Sitér dette innlegget Fjord 26AC, FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9. ad. planlegging: "Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP "Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson Link to post
REM Svart 20.Mars.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 20.Mars.2010 Nå kunne det være interssant om du kunne oppdatere sånn ca. selvkost i materalene du har benyttet samtidig antall manntimer? (Sikkert ikke få !!??)Hva vil du anta er totalvekt på herligheten nå som den er ferdigstillet? Hvis vi starter med selvkosten, den er det enkleste. (tar det på husken) (Tabeller er ikke Invisions sterkeste side, så oppsettet kan bli litt rotete) Divinycell.........................................3,5 Polyester + div støperemedier..............2,0 Glassfiber........................................1,5 Gelcoat ..........................................2,0 Epoxy.............................................0,3 Ankerrulle........................................4,0 Badestige........................................2,5 Handtak..........................................0,6 Gassfjær..........................................0,3 Fenderlist........................................5,0 Aikona............................................9,0 Totalt..............................................30,7 BP Sitér dette innlegget Fjord 26AC, FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9. ad. planlegging: "Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP "Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson Link to post
mateco Svart 23.Mars.2010 Del på Facebook Svart 23.Mars.2010 Det var da slett ikke ille materialkost for et slikt smykke av en badeplattform!!! Har du fått sjøsatt? Isåfall :Bilder... bilder.... Er spent på hvordan helheten ble seende ut på vannet ?? Venter spent ....!!!!!!!!!!!! Bjørn Sitér dette innlegget Jo mere man lærer jo mere kunnskap får man om hva man ikke vet !! Link to post
REM Svart 23.Mars.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 23.Mars.2010 Setter ut i morgen. Skal prøve å få knipset noen bilder ila. Påska. Sitér dette innlegget Fjord 26AC, FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9. ad. planlegging: "Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP "Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson Link to post
alfb Svart 23.Mars.2010 Del på Facebook Svart 23.Mars.2010 I løpet av påsken Vi kan da ikke vente så lenge for å få en smakebit?? Sitér dette innlegget Link to post
REM Svart 24.Mars.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 24.Mars.2010 Joda, her kommer noen smakebiter etter at vi satte ut Escada i ettermiddag. Bildene er knipset på Vollen Fjordservice, mens vi fyllte opp vanntanken. Jeg tok et par bilder for å vise klaringen mellom vannspeilet og plattingen, uten at dette kom tydelig fram. Alikevel, avstanden er større enn tidligere, og nivået på oversiden ligger omlag 10cm høyere enn det gamle nivået. Det merker vi når vi skal gå fra plattingen å inn i båten. Vi snubler hver gang, men vi venner vel oss til det etterhvert. Jeg var ikke istand til å registrere noen forskjell i hvor dypt båten stakk med tanke på den økte vekta av plattingen. Nøyaktig det samme som før etter det jeg var istand til å se. Under fart (20 kn) hever båten seg selvfølgelig og avstanden fra vannspeilet øker. God klaring også ved fullt rattutslag, og god klaring til ankeret. Så langt ser allt bra ut. Nå gleder vi oss til Påske og Koster. Kanskje sees vi? Sitér dette innlegget Fjord 26AC, FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9. ad. planlegging: "Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP "Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson Link to post
Sjeldenutpå Svart 24.Mars.2010 Del på Facebook Svart 24.Mars.2010 Flott jobb g Sitér dette innlegget Yanmar 6LYA-STP 340hk Link to post
EIRINA Svart 24.Mars.2010 Del på Facebook Svart 24.Mars.2010 Vakkert ja vakkert sier den innefryste joda gubben Gratulerer Sitér dette innlegget Link to post
Tine IV Svart 24.Mars.2010 Del på Facebook Svart 24.Mars.2010 Helt konge ,håper vi treffes hos søta bror i påsken så vi kan få innviet den med et par Jeg er klar nu,det meste er i vater.Så reiser ut fredag,men hvor aner jeg null om.kansje bare til Hortengjestehavn å venter på Økosjefen der til søndag.Men reiser til >Strømstad..-Tanumstrand og Koster som vanlig .Regner med å håper vi sees . Prekas Tine IV Sitér dette innlegget Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBFVi sees på sjøen og lytter på K-77 Link to post
Komodo Svart 24.Mars.2010 Del på Facebook Svart 24.Mars.2010 Ligger ankeret bra i rulla? Det ser ut som om det tørner mot noe i bakkant slik at det ikke vipper helt ned. Er det meningen, eller krasjer det i noe på undersiden? På skissen du har laget av ramma ser jeg at det er en kant som er knekt opp, så jeg kan ikke skjønne at den tar i??? Du forstår sikkert hvorfor jeg er nysgjerrig... Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
REM Svart 24.Mars.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 24.Mars.2010 Jeg monterte vippa i feil hulsett i farta. Det gjør at ankeret tar i i underkant av plattingen og ikke kommer helt opp. Skal flytte til den andre hullparet når jeg får tid. Bra observert Komodo. Sitér dette innlegget Fjord 26AC, FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9. ad. planlegging: "Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP "Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson Link to post
Komodo Svart 24.Mars.2010 Del på Facebook Svart 24.Mars.2010 Ok, jeg forstår. Det betyr at jeg bare behøver å bore det øverte hullet i vogga Jeg har såvidt begynt å lage den. Jeg legger ut tegninger etter noen små endtringer i min tråd om badeplattform når jeg kommer så langt. Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.