Finn Erik Svart 16.April.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 16.April.2010 Kansje på tide med en liten oppdatering...... Nye dekaler til båten er laget, har laget en liten vri med en ekstra skygge. Kommer til å skråstille den skyggen slik at den bare kommer til syne oppe og på høyre side. Dekalene blir sannsynligvis montert i løpet av helgen. Som dere ser setter jeg pris på at det er den siste i rekken av 31 Tornado....FINAL EDITION NO 114 Nytt syrefast Karlottaratt med snapp on/off løsning er montert. Fikk Erik hos Gussi til å lage en W som er montert på senterkoppen. Ny havnekalesje og vanlig kalesje er ferdig laget, lys inni og mørk blå på utsiden. Kalesjen er laget på en måte, så alle vinduer kan fjernes, slik at den vil fungere som en bimeni. Desværre ikke så enkelt å få tatt gode bilder inne i "teltet" Det nye syrefaste navnet er også kommet på plass...... Holder ellers på å koser meg med pussing, polering og lakking, regner med å få båten på vannet en gang i begynnelsen av mai Gleder meg som en liten unge... :yesnod: Sitér dette innlegget Link to post
Superkul Svart 16.Mai.2010 Del på Facebook Svart 16.Mai.2010 en hel mnd og ingen bilder - hva skjer med smykket ditt er blitt så stille på prosjektrådene ........... Sitér dette innlegget Prosjekt Draco-2100 Link to post
Finn Erik Svart 16.Mai.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 16.Mai.2010 Nei båten er sjøsatt og mange bilder er tatt, prøvde forresten å legge ut noen i går...... Har ikke helt fått taket på det nye systemet ennå, måtte helt på toppen for å laste ned bilder og da datt jeg ut av det jeg hadde skrevet.Ut fra hva jeg kunne finne ut, var det ikke mulig å ha bildearkiv og tekst oppe samtidig. Det blei rett og slett så mye fram og tilbake at jeg ga det opp i første omgang. Er takknemlig for tips....... Sitér dette innlegget Link to post
Superkul Svart 16.Mai.2010 Del på Facebook Svart 16.Mai.2010 helt øverst/høyre på alle smålinkene som forum, medlemmer, calender,blogs,chat,søk etc etc er det i nederste raden til venstre : bilder den funka for meg Sitér dette innlegget Prosjekt Draco-2100 Link to post
Finn Erik Svart 16.Mai.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 16.Mai.2010 Ja men da detter du vel ut av den siden som du skriver på......eller? Sitér dette innlegget Link to post
Superkul Svart 16.Mai.2010 Del på Facebook Svart 16.Mai.2010 (redigert) tja .... jeg hadde oppe sia jeg skriver på + ei side med bildene - kopierer snarveien til bildet og klikker på sia jeg skriver på igjen - klønete forklart men jeg fikk det nå til ...... gleder meg til og se bilder fra skuta di igjen jeg høyreklikket på bilder og åpnet den i egen side Redigert 16.Mai.2010 av Jarle B (see edit history) Sitér dette innlegget Prosjekt Draco-2100 Link to post
Finn Erik Svart 16.Mai.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 16.Mai.2010 Her kommer noen bilder fra sjøsettingen: Båten ser ganske stor ut når den er kommet på bilen: PÅ plass i Stavern klar for sjøsetting: Marcus kontrolerer at bestefar har gjort en ordentlig jobb før kalesjen settes opp: Båten første gang ute med ny kalesje: Nye syrefaste lanterner er kommet på plass: Har også montert teak på badeplattformen.Solsengen har ennå ikke kommet fra Windy men, er ferdig fra Seasit. Teaken på rekka er pusset helt ned og lakket opp igjenn med Epifanes Teaklakk foreløpig 9 strøk: Sitér dette innlegget Link to post
Finn Erik Svart 16.Mai.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 16.Mai.2010 Ny logo har også kommet på plass, som dere ser har jeg gjort en liten vri... I og med at det er den sist produserte 31 Tornado og den 114ende i rekka, kan jeg vel tillate meg skriften under: Sitér dette innlegget Link to post
Capitaine Svart 16.Mai.2010 Del på Facebook Svart 16.Mai.2010 Jeg har følgt med i trådene dine, og ingen bør klandre deg for å slurve. Her er det utsøkt finish og perfeksjonisme satt i sytem. Det ser rett og slett svært flott ut det du får til! Sitér dette innlegget Link to post
Finn Erik Svart 16.Mai.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 16.Mai.2010 Takker for det.....liker at ting skiller seg litt ut og er på stell.... Sitér dette innlegget Link to post
tkb Svart 16.Mai.2010 Del på Facebook Svart 16.Mai.2010 Imponerende,nydelig båt Sitér dette innlegget Link to post
Superkul Svart 16.Mai.2010 Del på Facebook Svart 16.Mai.2010 der kom det bilder kjempefin båt - nydelig med teaken bakpå du er en av di få som holder finnishen slik vi andre drømmer om å få det Sitér dette innlegget Prosjekt Draco-2100 Link to post
Blesp Svart 16.Mai.2010 Del på Facebook Svart 16.Mai.2010 Flott arbeid på en nydelig båt. Har forøvrig midlertidig båtplass et kvart steinkast fra deg. Sitér dette innlegget Link to post
Finn Erik Svart 16.Mai.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 16.Mai.2010 Da treffes vi nok på brygga....... Takk for alle godord, nå får vi bare håpe at varmen kommer så vi får gleden av å bruke herligheten også...... Sitér dette innlegget Link to post
baatsman Svart 16.Mai.2010 Del på Facebook Svart 16.Mai.2010 Meget flotte detaljer. Artig å se hvordan små detaljer gjør mye for inntrykket. Sitér dette innlegget Vi sees! Link to post
Finn Erik Svart 16.Mai.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 16.Mai.2010 Ja det er de små detaljene som skaper det riktige helhetsinntrykket,Glemte å nevne at jeg også fikk byttet pleksiglasset i døren bak. Fikk laget det 8cm lengere i underkant og gikk over til blåsotet i stedenfor det brune som var. Ny havnekalesje Sitér dette innlegget Link to post
tuffff Svart 18.Mai.2010 Del på Facebook Svart 18.Mai.2010 Var å kikket på båten din i dag, Finn Erik. Må si den er strøken ja. Tør du dra på vannet og ligge inntil andre med det smykket? Flott den kalesja fra Haugen. mvh tuffff Sitér dette innlegget Link to post
Finn Erik Svart 20.Mai.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 20.Mai.2010 Takker for det tufff...Har fendere vet du.... Sitér dette innlegget Link to post
Finn Erik Svart 13.Juni.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 13.Juni.2010 Endelig så er solsenga kommet på plass: Flaggstanga har også blitt pusset ned og fått 12 strøk med Epifanes.... Sitér dette innlegget Link to post
Finn Erik Svart 7.Januar.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 7.Januar.2011 Her er noen bedre bilder av solsenga som jeg fikk tatt rett før opptak i slutten av september 2010: Sitér dette innlegget Link to post
Finn Erik Svart 7.Januar.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 7.Januar.2011 (redigert) Som jeg nevnte i innlegg 56 ønsket jeg et noe annet utseende på solputa, det har jeg som dere ser fått til. Seasitt blei så fornøyde at de la den inn som ny modell mrk. 2010 Redigert 7.Januar.2011 av Finn Erik (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Finn Erik Svart 6.April.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 6.April.2011 Endelig er vårpussen begynt.......Har slipt "dollbord" så de er klare for 4 - 5 nye strøk...håper jeg får de 110% da....Gleder meg til sommer Sitér dette innlegget Link to post
andk Svart 7.April.2011 Del på Facebook Svart 7.April.2011 lekent arbeid..si fra hvis du skal selge engang, så står jeg først i køen:) Sitér dette innlegget Link to post
Finn Erik Svart 7.April.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 7.April.2011 Det blir nok noen år til, vi er veldig fornøyde og nå er alt snart sånn jeg vil ha det........... Sitér dette innlegget Link to post
Finn Erik Svart 7.April.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 7.April.2011 I dag har jeg slipt og renset badeplattformen..... Som det framgår lengere fram i denne tråden la jeg ifjor på teak på badeplattformen. På Belissimo behandlet jeg teaken med Høvling Golden Teak, var da meget fornøyd med resultat og holbarhet, men sist år syntes jeg ikke den var like god som tidligere. Jeg kjøpte et nytt anbefalt produkt TEAKSEAL av Sandøy Båtdekk. Link Dette brukte jeg kunn på badestigen....var litt skeptisk. Badestigen er fortsatt like fin men jeg sleit som sakt med å holde plattformen fin. Jeg har derfor i år bestemt meg for å bruke dette også på badeplattformen, dersom det holder hva det lover må det være et vidundermiddel Vi får se når sesongen er over....Er spendt på om det er noen andre her inne som har prøvd TEAKSEAL... Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.