Jump to content

Fra Belissimo til Windy 31 Tornado


Finn Erik

Recommended Posts

Hei og takk for sist Bonus!

Nå tar jeg i betraktning at jeg ferdes i hjemlige og kjente farvann i dagslys og fint vær. Er ikke lenger unna enn Tønsberg eller Kragerø. Overnatte i båten har vi kun gjort 1 gang i løpet av de siste 5 år. Jeg har fint klart meg med den jeg har hatt fram til nå, har savnet å ha badetemp.da  :smiley:

I år har vi brukt båten kun 5 ganger......

Om det er steder jeg ikke er kjent eller er usikker, har jeg liten fart, står på styrbord side med rattet i venstre hånd og har plotteren rett forran nesa.

Selvfølgelig ser jeg fordelen med å ha en stor plotter rett forran, men jeg kjenner meg selv  :yesnod: når jeg først begynner, er det ikke mye fornuft og økonomi som styrer......

Prøver derfor å holde meg i skinnet 

Er redd det kan bli veldig dyrt om jeg får plass til en større plotter.

Prisforskjellen på 7 og 14" er vesentlig eller? Den som jeg har lagt ut bilde av koster ca.12500.- +svinger++ så er det vel fort ca. 15000.- en 12" ser jeg ligger 26+++

Om jeg hadde laget eller hatt plass til 14" hadde det blitt det  :lol: .....

Ser for meg at det fort havner over 50 lapper..... innen jeg hadde vært i mål.....

 

PS! 

Er det noen som kan råde meg om hvilken plotter jeg bør kjøpe ??? :yesnod:

Er det bare plasseringen som er vesentlig  :worry:

Redigert av Finn Erik (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Noensinne har erfaring med Garminplotteren jeg la ut bilde av lenger opp i tråden ?

bilde

Mulig jeg kan få plass til denne på 10" ser at det i alle fall er plass til 8"

Ser at Garmin opererer med forskjellige nr. på en tilsynelatende lik plotter. Ny modell? Hva er forskjellen?

Redigert av Finn Erik (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Takker for svar, da gjenstår det og finne ut om det er plass til 10" . Ser for med å flushmontere, ser da ut som det trengs noe mindre plass. Har sett bilder av flushmontert tidligere men finner ikke de igjen.

 

Nei vi overnatter ikke selv om det ikke er noe problem i 31Tornado. Bor i Stavern og er på Svenner i løpet av 15-20min. Senga og fasilitetene hjemme frister etter å ha vært i båten hele dagen?...... Om det dukker opp en periode med skikkelig godvær og tropenetter er det ikke usannsynlig at vi blir værend i båten. Så langt har vi ikke vært utsatt for det ???

Link to post
Share on other sites

Av merke, syns jeg du bør gå for en Garmin, Finn Erik. I forhold til menyvalg og brukervennlighet, liker den et hakk over de andre etter mitt syn, men det går veldig på hva man er vane med, hva man har hatt før osv.

Takk for sist, forresten :wink:  :smiley:

Båter: Ibiza 22 Weekender,Ibiza 26 Touring, Bavaria 32 sport, Yamarin 80 DC, nå til salgs

Link to post
Share on other sites

  • 7 måneder senere...

Har fortsatt ikke fått kjøpt noen ny plotter, men planen er å få satt inn en ny nå i år. Blir sannsynlig en Garmin men er ennå ikke sikker på hvilken. Har tatt kontakt med seatronic i Moss og sendt bilder av plassen hvor den er tenkt montert, så da får jeg se hva som blir foreslått...?

Link to post
Share on other sites

  • 3 uker senere...

Har endelig fått kjøpt ny plotter og skal til med montering. Er det noen som har gode råd å komme med i forbindelse med fjerning av gammel gjennomgående svinger. Tror ny og gammel har samme diameter, men frykter den gamle er limt godt fast. Er det bare rå kraft som gjelder? Gå igang med hammer og stemjern ? Søker råd fra folk som har gjort jobben før.

Link to post
Share on other sites

  • 2 år senere...
  • 1 år senere...

Nydelig båt @Finn Erik

Tråden om Belissimo var også til stor inspirasjon! 
Jeg sliter litt med å få produsert nye logoer til min gamle Windy. Heldig du som hadde tilgang til spesialkompetanse 😊👍

 

Tråden om Livet med Windy 8600MC
Tråden om Livet med Draco Summerwind 24

Det er vel, det er vel med min sjel.

Link to post
Share on other sites

  • 2 måneder senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...