Jump to content

Fra Belissimo til Windy 31 Tornado


Finn Erik

Recommended Posts

Kansje på tide med en liten oppdatering......

 

Nye dekaler til båten er laget, har laget en liten vri med en ekstra skygge.

Kommer til å skråstille den skyggen slik at den bare kommer til syne oppe og på høyre side.

Dekalene blir sannsynligvis montert i løpet av helgen. Som dere ser setter jeg pris på at det er

den siste i rekken av 31 Tornado....FINAL EDITION NO 114 :yesnod:

ny_kalesje_til_joysea_2010_013.jpg

 

Nytt syrefast Karlottaratt med snapp on/off løsning er montert.

Fikk Erik hos Gussi til å lage en W som er montert på senterkoppen.

ny_kalesje_til_joysea_2010_014.jpg

 

Ny havnekalesje og vanlig kalesje er ferdig laget, lys inni og mørk blå på utsiden.

Kalesjen er laget på en måte, så alle vinduer kan fjernes, slik at den vil fungere som en bimeni.

Desværre ikke så enkelt å få tatt gode bilder inne i "teltet"

ny_kalesje_til_joysea_2010_004.jpg

 

ny_kalesje_til_joysea_2010_007.jpg

 

ny_kalesje_til_joysea_2010_008.jpg

 

Det nye syrefaste navnet er også kommet på plass......

ny_kalesje_til_joysea_2010_006.jpg

 

ny_kalesje_til_joysea_2010_010.jpg

 

Holder ellers på å koser meg med pussing, polering og lakking, regner med å få båten på vannet en gang i begynnelsen av mai

Gleder meg som en liten unge... :yesnod: :yesnod: :yesnod:

Link to post
Share on other sites

  • 5 uker senere...

Nei båten er sjøsatt og mange bilder er tatt, prøvde forresten å legge ut noen i går......

 

Har ikke helt fått taket på det nye systemet ennå, måtte helt på toppen for å laste ned bilder og da datt jeg ut av det jeg hadde skrevet.Ut fra hva jeg kunne finne ut, var det ikke mulig å ha bildearkiv og tekst oppe samtidig.

Det blei rett og slett så mye fram og tilbake at jeg ga det opp i første omgang. :rolleyes:

Er takknemlig for tips.......

Link to post
Share on other sites

tja .... jeg hadde oppe sia jeg skriver på + ei side med bildene - kopierer snarveien til bildet og klikker på sia jeg skriver på igjen - klønete forklart men jeg fikk det nå til ...... gleder meg til og se bilder fra skuta di igjen :cheers:

 

 

jeg høyreklikket på bilder og åpnet den i egen side

Redigert av Jarle B (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Her kommer noen bilder fra sjøsettingen:

sjoesetting_2010_011.jpg

 

sjoesetting_2010_017.jpg

 

Båten ser ganske stor ut når den er kommet på bilen:

 

sjoesetting_2010_020.jpg

 

PÅ plass i Stavern klar for sjøsetting:

sjoesetting_2010_021.jpg

 

sjoesetting_2010_023.jpg

 

sjoesetting_2010_025.jpg

 

sjoesetting_2010_037.jpg

 

sjoesetting_2010_044.jpg

 

sjoesetting_2010_050.jpg

 

Marcus kontrolerer at bestefar har gjort en ordentlig jobb før kalesjen settes opp:

sjoesetting_2010_058.jpg

 

Båten første gang ute med ny kalesje:

sjoesetting_2010_049.jpg

 

Nye syrefaste lanterner er kommet på plass:

sjoesetting_2010_005.jpg

 

Har også montert teak på badeplattformen.Solsengen har ennå ikke kommet fra Windy men, er ferdig fra Seasit.

Teaken på rekka er pusset helt ned og lakket opp igjenn med Epifanes Teaklakk foreløpig 9 strøk:

sjoesetting_2010_030.jpg

Link to post
Share on other sites

Ja det er de små detaljene som skaper det riktige helhetsinntrykket,Glemte å nevne at jeg også

fikk byttet pleksiglasset i døren bak. Fikk laget det 8cm lengere i underkant og gikk over til

blåsotet i stedenfor det brune som var.

joysea_ut_av_teltet_2010_007.jpg

 

Ny havnekalesje

 

sjoesetting_2010_031.jpg

Link to post
Share on other sites

  • 4 uker senere...
  • 6 måneder senere...
  • 2 måneder senere...

I dag har jeg slipt og renset badeplattformen.....

Som det framgår lengere fram i denne tråden la jeg ifjor på teak på badeplattformen. På Belissimo behandlet jeg teaken med Høvling Golden Teak, var da meget fornøyd med resultat og holbarhet, men sist år syntes jeg ikke den var like god som tidligere. Jeg kjøpte et nytt anbefalt produkt TEAKSEAL av Sandøy Båtdekk. Link Dette brukte jeg kunn på badestigen....var litt skeptisk. Badestigen er fortsatt like fin men jeg sleit som sakt med å holde plattformen fin. Jeg har derfor i år bestemt meg for å bruke dette også på badeplattformen, dersom det holder hva det lover må det være et vidundermiddel :rolleyes:

Vi får se når sesongen er over....Er spendt på om det er noen andre her inne som har prøvd TEAKSEAL...

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...