Jump to content

VHF- og båtførerkurs på baatplassen.no


Poseidon

Recommended Posts

Ja, begge kursene er igang. De er sogar kommet så langt at de aller fleste deltagerne har jobbet seg gjennom hele stoffet og avlagt sine prøver.

Hvis du vil være med finner du info lenger oppe i denne tråden, men hovedsaken er å melde seg på som beskrevet, betale inn som angitt og dermed får du tilgang til "klasserommet" vårt hvor kursene foregår.

Ta gjerne ny kontakt hvis noe er uklart.

Med vennlig hilsen POSEIDON

Link to post
Share on other sites

Er vel i samme situasjon som de fleste. Utsetter... seiling og båt og alt tar tiden - og siden jeg er "Hauggammel" og ikke MÅ...så blir ting utsatt - men vil gjerne ha begge kursene. Tror kanskje høsten vil være fin tid. Setter dere i gang flere kurs da?

 

Hvordan er det, hva slags kurs / sertifikater trenger man for å f.eks. leie båt et sted i middelhavet? Noen som tilbyr slikt her i Norge (ikke aktuelt med det aller første, men kunne vært "kjekt å vite"

Redigert av Ethena (see edit history)

SY/ Ethena. Koster K-25 S55

Blogg: www.syethena.wordpress.com

Link to post
Share on other sites

  • 2 uker senere...
...... Hvordan er det, hva slags kurs / sertifikater trenger man for å f.eks. leie båt et sted i middelhavet? Noen som tilbyr slikt her i Norge (ikke aktuelt med det aller første, men kunne vært "kjekt å vite"

Det med dokumentasjon på sin kompetanse i forbindelse med leie av båt praktiseres veldig ulikt fra sted til sted og sikkert også fra gang til gang. Jeg skal ikke behøve å antyde kulturforskjeller, men dere forstår hva jeg mener.....

Jeg vet at mange av mine kursdeltagere har leid båt på grunnlag av det helt elementære båtførerbeviset, men jeg vet også om eksempler på hvor man har insistert på D5L. Men som sagt: noe fasitsvar finnes ikke.

 

Jeg må ta båtlappen nå så fort som mulig.

MÅ jeg ha kurs, eller holder det med å bare kjøpe boken og lese den før jeg tar prøven?

Det er ikke noe krav om gjennomgått kurs for å avlegge båtførerprøven og jeg har for tiden flere hver eneste uke som bare kommer og gjennomfører prøven, på grunnlag av erfaring, selvstudier eller andre måter.

Med vennlig hilsen POSEIDON

Link to post
Share on other sites

  • 1 måned senere...

De siste dagene har jeg hatt noen spørsmål om det fortsatt er mulig å ta VHF-kurset her på nettet.

 

Det er selvfølgelig fullt mulig. Alt stoffet ligger tilgjengelig og jeg prøver etter beste evne å følge med om det kommer noen innspill som behøver oppmerksomhet.

Med vennlig hilsen POSEIDON

Link to post
Share on other sites

Poseidon; Holder du eller kjenner du til noen som holder tilsvarende båtførerkurs i Bergen? (Har oppfattet at du holder i Stavanger området?)

 

Hallo igjen Jonas78,

Ja, det stemmer at jeg holder til i Stavanger. Men en av mine sønner, som også holder kurs bor stort sett i Bergen. I tillegg har jeg kontakt med "Gudrun" her på baatplassen.no som bor på Sotra, og som også vil kunne holde kurs etter vårt opplegg.

Så det vil sikkert være mulig å finne en praktisk løsning i Bergen :yesnod:

Med vennlig hilsen POSEIDON

Link to post
Share on other sites

Har du noe mere konkret angående Kurs i Bergen? Jeg er på jakt etter et båtførerprøve kurs med innlagt praksistur som jeg har tenkt å gi til min far i 65 års gave. Kan ikke finne annet enn intensivkurs uten praksis ved søk på nett. Bergen Båtskole hadde praksiskurs i vår men ingen kurs planlagt for høsten på nettsiden.

Link to post
Share on other sites

Hallo igjen "Bergen" og ellers i Bergen,

 

Jeg vet det har vært kontakt mellom "Jonas78" og vår mann i Bergen angående muligheten for å arrangere kurs nå i august. Hvis man klarer å tilpasse kalenderen slik at det passer med at jeg er innom i Bergen havn noen dager midt i august så kan vi også få lagt inn en praksistur i kurset.

 

Det beste vil trolig være at de som måtte være interessert kontakter "Jonas78" via IM, eller Baatskolens Espen for nærmere avklaring på muligheten for å få satt opp et kurs.

Med vennlig hilsen POSEIDON

Link to post
Share on other sites

Hei, eg ønsker å melde meg på båtførerkurs !!! Er og veldig interessert i VHF kurs, er det noe på gang der??

 

Ja, vi har både båtførerkurs og VHF-kurs tilgjengelig her på baatplassen.no

Du finner mer info ved å lese litt tidligere i denne tråden. Spesielt innleggene #1 og #78 gir konkret informasjon.

Kom gjerne med flere spørsmål hvis du ellers lurer på noe.

Med vennlig hilsen POSEIDON

Link to post
Share on other sites

  • 3 uker senere...

Med dagens regler er det "evigvarende" til bruk ombord i fritidsbåt her i Norge. Men dette kan fort forandre seg.

Jeg vet f.eks at man risikerer å få det gamle norske VHF-sertifikatet underkjent ved leie av båt i Kroatia. Der forlanges det nye SRC-sertifikatet som nå utstedes.

Med vennlig hilsen POSEIDON

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...