Poseidon Svart 9.Desember.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 9.Desember.2009 .....Men en ting tror jeg kanskje kunne være spandert 10 minutter på.Enkel seilteori. ...... Takker for innspill. Dette er noe som jeg bruker minst 10 minutt på også i de vanlige båtførerkursene - så det blir helt sikkert tatt inn her også. Intererert i båtførerkurs men lurer på om jeg heller skal ta det "offline" siden jeg bor i stavanger og føler jeg vil lære litt mer av å være i en klasse? Jeg har tidligere vært imponert over hvor bra resultater nettkursedeltagerne oppnår. Det kommer nok av topp motivasjon og mye godt hjemmearbeid. Det de går glipp av er den direkte dialogen i en klassesituasjon - og så selvfølgelig de berømmelige praksisturene med POSEIDON II Det blir flere kurs i Stavanger utover våren, så bare følg med . . . . Er ikke dette reklame for en aktør som selger kurs? Det må du gjerne kalle det, men det er som beskrevet forhåndsklarert med Ingar. ......tipper at Ingar kommer på banen Som sagt: jeg har allerede vært i dialog med Ingar, så det skulle være OK. Ellers registrerer jeg fortløpende alle som melder sin interesse og jeg vil ta kontakt igjen med den enkelte når starten nærmer seg. Sitér dette innlegget Med vennlig hilsen POSEIDON Link to post
goat Svart 9.Desember.2009 Del på Facebook Svart 9.Desember.2009 Hvor melder man seg på dette båtførerkurset, poseidon.? Sitér dette innlegget Link to post
Sovd Svart 9.Desember.2009 Del på Facebook Svart 9.Desember.2009 Hmm, tok Båtførerkurs på ungdomskolen i ca1985, har det kommet mye nytt? Kunne tenkt meg VHF. kurs. Sitér dette innlegget Link to post
ÅtteGlass Svart 9.Desember.2009 Del på Facebook Svart 9.Desember.2009 Kurset foregår HER på baatplassen.no, altså KUN online og deltagerne må som nevnt selv ta kontakt med nærmeste sensor for å avlegge prøven. Vi kan være behjelpelige med å arrangere en felles eksamen for de av dere som bor på Østlandet/Stor-Oslo området. Sitér dette innlegget Oslo Seil- og Båtskole. Link to post
GunR Svart 9.Desember.2009 Del på Facebook Svart 9.Desember.2009 Tok båtførerkurs på baatskolen i våres, så jeg tar ikke et til, selv om det sikkert blir et minst like bra kurs dette. Sikkert flere landkrabber på min alder (nærmere 40) som kan ha godt av litt teoretisk ballast når en begynner båtlivet.. Er derimot veldig interessert hvis det blir VHF- kurs! Kan man avlegge VHF- eksamen på tilnærmet samme måten? Altså ta kurs på nett og avlegge eksamen på et godkjent sted lokalt? Sitér dette innlegget Link to post
M/S Bastard Svart 9.Desember.2009 Del på Facebook Svart 9.Desember.2009 Kan man avlegge VHF- eksamen på tilnærmet samme måten? Altså ta kurs på nett og avlegge eksamen på et godkjent sted lokalt? Ja Sitér dette innlegget Link to post
eysteind Svart 9.Desember.2009 Del på Facebook Svart 9.Desember.2009 Eg er inntressert. Er født etter 1980, så har vel ingen valg. Blir borte noen uker på nyråret, men rekner med eg klarer å hente meg inn... Sitér dette innlegget Link to post
Poseidon Svart 9.Desember.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 9.Desember.2009 (redigert) Hvor melder man seg på dette båtførerkurset, poseidon.? Bare legg inn beskjed her at du er interessert så kommer du på min liste. Jeg tar kontakt med alle som har meldt interesse når det nærmer seg kursstart. Hmm, tok Båtførerkurs på ungdomskolen i ca1985, har det kommet mye nytt? Kunne tenkt meg VHF. kurs. Ja, det er saktens kommet en del nytt; pluss at du trolig får mer utav det i moden alder - og da har jeg ikke tillatt meg å antyde at noe muligens kunne ha gått i glemmeboken i løpet av ca 25 år Jeg registrerer deg foreløpig som interessert i VHF-kurs. Vi kan være behjelpelige med å arrangere en felles eksamen for de av dere som bor på Østlandet/Stor-Oslo området. Flott tiltak; dette skjer i den aller beste båtplassenånd! Er derimot veldig interessert hvis det blir VHF- kurs! Kan man avlegge VHF- eksamen på tilnærmet samme måten? Altså ta kurs på nett og avlegge eksamen på et godkjent sted lokalt? Det er notert og forøvrig JA som svar på ditt spørsmål. Redigert 9.Desember.2009 av Poseidon (see edit history) Sitér dette innlegget Med vennlig hilsen POSEIDON Link to post
OT-flyktning Svart 9.Desember.2009 Del på Facebook Svart 9.Desember.2009 Eksempel: Medlem 'ÅtteGlass' (innlegg nr 29) har alle 3 leverandørbetingelsene i orden slik jeg ser det. At Poseidon f t har medlemsstatus har antagelig med noe krøll i forbindelse med oppretting av 'klasserommene' her på forumet å gjøre. Ellers bør vi vel avslutte denne diskusjonen her og dersom det er noe uklart gå til 'Om Baatplassen'-forumet Sitér dette innlegget Link to post
goat Svart 9.Desember.2009 Del på Facebook Svart 9.Desember.2009 Melder meg på båtførerkurset. Sitér dette innlegget Link to post
Romsdaling Svart 9.Desember.2009 Del på Facebook Svart 9.Desember.2009 Hei Poseidon. Er interessert i VHF-kurs. Flott tiltak!! Sitér dette innlegget Link to post
Poseidon Svart 9.Desember.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 9.Desember.2009 Melder meg på båtførerkurset. Det er registrert. Er interessert i VHF-kurs.Flott tiltak!! Det er registrert og takk for oppmuntrende hilsen! Pr dette øyeblikk har jeg registrert 8 interessenter på VHF og 5 på båtfører . . . . Sitér dette innlegget Med vennlig hilsen POSEIDON Link to post
musling430 Svart 9.Desember.2009 Del på Facebook Svart 9.Desember.2009 jeg er også med!flott tiltak Sitér dette innlegget Link to post
Poseidon Svart 10.Desember.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 10.Desember.2009 (redigert) jeg er også med! Hallo igjen, Du er med? Da regner jeg med på båtfører, eller....? Til nå er vi oppe på 10 VHF og 6 båtfører; det var betydelig større interesse for VHF enn antatt - men det skal vi helt sikkert klare å få til Redigert 10.Desember.2009 av Poseidon (see edit history) Sitér dette innlegget Med vennlig hilsen POSEIDON Link to post
nimbuster Svart 10.Desember.2009 Del på Facebook Svart 10.Desember.2009 Rart at Poseidon trekker frem motivasjon som en faktor for å få godt utbytte av et nettkurs. Ref. sitat: "....hvor bra resultater nettkursedeltagerne oppnår. Det kommer nok av topp motivasjon..." Er nettstudentene mer motiverte enn de som tar klasseundervisningskurs? De trenger i hvert fall selvdisiplin og en god porsjon strukturerthet over tid. Jeg kan ikke tenke meg bedre motivasjon enn fra de som melder seg på et klasseundervisningskurs, som strekker seg over en vesentlig kortere periode enn over flere måneder. F.eks. et relativt intensivt helgekurs, eller to kvelder/uke over 3-4 uker. Spesielt på et helgekurs vil motivasjonen være helt på topp. Ikke blir det nevneverdig dyrere heller, ca. 2200-2400 alt inkl. Men, hver sin smak...og lykke til med å holde motivasjonen på topp! Sitér dette innlegget Link to post
tom-ass Svart 10.Desember.2009 Del på Facebook Svart 10.Desember.2009 Jeg er interessert i VHF-kurs jeg også! Sitér dette innlegget Bygdetulling med båtførerbevis! Link to post
Poseidon Svart 10.Desember.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 10.Desember.2009 Jeg er interessert i VHF-kurs jeg også! Notert! Nå har jeg forøvrig åpnet for påmeldinger på vanlig måte, rett inn i systemet mitt: Påmeldingsskjema for båtførerprøven her på baatplassen.no Påmeldingsskjema for VHF her på baatplassen.no Til alle baatplassen-brukere som melder seg på: HUSK å angi brukernavnet fra baatplassen.no slik at det er klart "hvem som er hvem" . . . . Sitér dette innlegget Med vennlig hilsen POSEIDON Link to post
Poseidon Svart 11.Desember.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 11.Desember.2009 Nå har jeg forøvrig åpnet for påmeldinger på vanlig måte, rett inn i systemet mitt: Det drypper inn med påmeldinger til både båtfører- og VHF-kurs, og interessen er foreløpig størst for VHF! Sitér dette innlegget Med vennlig hilsen POSEIDON Link to post
tom-ass Svart 12.Desember.2009 Del på Facebook Svart 12.Desember.2009 Hva er prisen på VHF-kurset? Sitér dette innlegget Bygdetulling med båtførerbevis! Link to post
Poseidon Svart 12.Desember.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 12.Desember.2009 Hva er prisen på VHF-kurset? Den blir 3-delt: Boken kjøper deltagerne selv hos www.lmf.no for NOK 328 +porto Kurset må jeg regne meg NOK 500 for Eksamensgebyret til Telenor som betales av den enkelte blir NOK 695 fra 01.01.2010. Sitér dette innlegget Med vennlig hilsen POSEIDON Link to post
SandAnker Svart 13.Desember.2009 Del på Facebook Svart 13.Desember.2009 (redigert) Hvordan foregår dette kurset på VHF? og når begynner du kursene Redigert 13.Desember.2009 av SandAnker (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Poseidon Svart 16.Desember.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 16.Desember.2009 Hvordan foregår dette kurset på VHF? VHF-kurset foregår på samme måte som beskrevet for båtførerkurs i første innlegg i denne tråden.og når begynner du kursene Jeg planlegger start tidlig i januar. Sitér dette innlegget Med vennlig hilsen POSEIDON Link to post
M/S Bastard Svart 16.Desember.2009 Del på Facebook Svart 16.Desember.2009 Poseidon, er jeg registrert på vhf kurset? Husker ikke om jeg fikk noe bekreftelse da jeg meldte meg på Sitér dette innlegget Link to post
Poseidon Svart 16.Desember.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 16.Desember.2009 Poseidon, er jeg registrert på vhf kurset? Ja, du er registrert. Det er i sin skjønneste orden Sitér dette innlegget Med vennlig hilsen POSEIDON Link to post
M/S Bastard Svart 16.Desember.2009 Del på Facebook Svart 16.Desember.2009 Flott, da er det i orden Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.