Jump to content

VHF- og båtførerkurs på baatplassen.no


Poseidon

Recommended Posts

Jeg har allerede tatt klasseromskurs Båtførerprøven og navigert med Poseidon II :flag:

VHF mangler jeg - melder meg herved på dette kurset.

Ja, det høres jo flott ut, og velkommen skal du være.

Men jeg må innrømme at jeg ikke klarer å plassere deg på sparket, så du må visst hjelpe meg med navn, etc.

Det greieste er om du fyller ut den påmeldingen som jeg har linket til litt lenger oppe.

 

Da var jammen jeg meldt på og. :yesnod:

Ja, påmeldingen er mottatt og det er selvfølgelig helt iorden at du blir med på en av de vanlige eksamenene som arrangeres i stavangerdistriktet.

Når det gjelder VHF så har jeg forøvrig fått Telenor Maritim Radio sin autorisasjon for å arrangere både eksamen og utstedelse av nye konsesjoner via nettet.

Så det finner vi helt sikkert en god løsning på.

Med vennlig hilsen POSEIDON

Link to post
Share on other sites

Også jeg ble brått påmeldt for å bruke VHF lovlig...

Vivvi

Da var påmelding til båtførerkurset sendt inn i håp om å få samlet familien rundt kjøkkenbordet som Poseidon nevner! Tror det blir både nyttig og hyggelig.

 

Ja, da er dere begge behørig registrert og har fått en liten bekreftelse tilbake pr mail.

 

Pr dette øyeblikk har vi 7 påmeldte på båtfører og 15 på VHF :wink:

Med vennlig hilsen POSEIDON

Link to post
Share on other sites

Intr i VHF :smiley:

Forstår eg slik at vi kan slippe å reise bort for å avlegge eksamen? :flag:

 

Det kommer jo mest an på hvor man bor . . . .

 

Tradisjonelt kan man avlegge prøven hos Telenor maritimradio, og for deg som bor på Stord ville det trolig være Bergen / Haugesund.

 

Her er listen over godkjente kurssteder og alle disse vet hva som vil være den nærmeste muligheten.

 

Foruten Telenor er det nå kommet en del forhandlere og kurssteder som er autorisert for å arrangere eksamen. Listen er dessverre ikke helt ajour, for bl.a er Baatskolen POSEIDON kommet i tillegg de siste ukene.

Med vennlig hilsen POSEIDON

Link to post
Share on other sites

.... Ikkje eksamen via nettet? :smiley:

 

En liten oppklaring: før måtte enhver VHF-eksamen avlegges ved at man fyllte ut et spørsmålsskjema, mens sensor var fysisk til stede og passet på at man ikke "jukset". Sensor tok prøven med seg og rettet den ved anledning. De som bestod fikk tilsendt sertifikatet.

 

Nå kan man, hos meg og en del andre steder sette seg til en PC. Den autoriserte representanten (som f.eks meg) logger inn og kobler opp mot det nettbaserte prøvesenteret. Dermed kan kandidaten avlegge prøven direkte på nettet og får når prøven er ferdig straks beskjed om bestått eller ikke.

 

Man kan altså fortsatt ikke sitte i fred og ro hjemme i sitt eget lille lønnkammer, med alle mulige hjelpemidler, og avlegge prøven uten til syn :wink:

 

Forhåpentlig litt klarere nå?

Med vennlig hilsen POSEIDON

Link to post
Share on other sites

Meldt på meg selv (Ronny Christensen) på vhf og frua "Fru Christensen" Tonje på båtførerkurs

 

Flotte greier, påmeldingene er registrert og bekreftet. Jeg regner med at svarmailene er kommet vel frem.

Da forstår jeg det også slik at brukernavnene er hhv "Christensen" og "Fru Christensen"?

Med vennlig hilsen POSEIDON

Link to post
Share on other sites

"Mønster" på båtførerkurset.... :cool:

 

Hallo Nautofil,

Jeg tar det som en melding om at du melder deg på båtførerkurset; eller tar jeg feil?

 

For oversiktens skyld hadde det vært fint om de som ønsker å være med på båtførerkurset fyller ut: Påmeldingsskjema for båtførerkurset.

 

Og de som vil være med på VHF-kurset fyller ut: Påmeldingsskjema for VHF-kurset.

 

I begge tilfeller ber jeg om at dere nederst på skjema, under "Spørsmål og kommentar" oppgir hva som er brukernavnet her på baatplassen.

 

Vi har pr dette øyeblikk 26 deltagere på VHF og 10 på båtfører, men fortsatt plass til mange flere . . .

 

I løpet av et par dager sender jeg mail til alle påmeldten med en del praktiske opplysninger og forhold.

Med vennlig hilsen POSEIDON

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...